Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#113954
1 van mijn honden (Daisy) is vorig jaar geopereerd aan ED. De operatie is goed verlopen en Daisy kan alles weer, maar ze heeft wel flink wat artrose en haar ellebogen blijven altijd een zwakke plek en zijn dan ook erg snel ontstoken. Van de DA heb ik daarvoor Metacam gekregen en dat helpt op zich erg goed, maar het is en blijft toch chemische zooi. Daisy is pas 2 en ik weet niet wat voor effect het heeft als ik haar die Metacam nog jaren blijf geven. Daarom wilde ik overstappen op iets alternatiefs: Duivelsklauw. Ik heb daar positieve verhalen over gelezen. Het zou pijnstillend en ontstekingsremmend zijn. Ik zou het graag willen proberen en daarom wil ik weten of er hier mensen zijn die het ook aan hun hond (of een ander dier) geven (of het evt. zelf gebruiken) en wat hun ervaringen er mee zijn, zodat ik weet wat ik er van kan verwachten.
#114000
Duivelsklauw werkt goed. Je moet het alleen niet geven wanneer de hond maag/darmziektes heeft. Of tenminste, je moet dan je da raadplegen. Het is een goed idee om Duivelsklauw aan te vullen met Brandnetel (vitelle heeft bijv. beide in capsules).

Voorts zijn er redelijk wat homeopathische middelen die goed kunnen helpen.

En vergeet geen glucosamine te geven!

Groetjes, Lizzy
Door Timmy
#114010
En als je achteraf toch terug moet op de Metacam kun je overwegen iets te geven om de lever te ondersteunen. Ik heb Timmy toen hij die jaren op de medicijnen stond dagelijks mariadistel gegeven (Milkthistel). Hielp prima. Zijn leverwaardes werden elke 6 weken gecontroleerd omdat hij een giga-dosis medicijnen had, en die waarden waren altijd goed. Totdat ik een keertje zoiets had van... flesje leeg, ach, zou het echt helpen? Dus niet meer gegeven. Nou, bij de controle erna waren zijn waarden dus torenhoog!
Wat mij betreft is mariadistel dus een must als een hond gedwongen (veel) medicijnen krijgt, eventueel in combinatie met artisjok.

Gr.
Linda
#114126
Daisy krijgt al Hiprite (met o.a. glucosamine, chondroïtine en msm-zwavels) en Omega-olie (met o.a. visolie & omega vetzuren).
We gaan in ieder geval die duivelsklauw proberen en zodra ik dat aan Daisy ga geven, ga ik de Metacam langzaam afbouwen om te kijken hoe het gaat. Het zou mooi zijn als ik het niet meer hoef te geven, maar ik zou al blij zijn als ik de dosering omlaag kan brengen.
Mocht het niet lukken zonder Metacam, dan ga ik bij een kruiderij mariadistel halen.
Bedankt voor de antwoorden & tips. :)
#115552
Ik heb gister de duivelsklauw binnengekregen en morgen krijgt Daisy het voor het eerst, want dan kan ik bij haar blijven en haar in de gaten houden voor het geval ze er raar op reageert. Ik had 1 liter vloeibare duivelsklauw besteld (makkelijker om te geven) maar ze hebben me per ongeluk 2 liter gestuurd voor de prijs van 1. ;D
Ik heb ook een doosje Salisprin capsules gekocht. Hoeveel mag je een hond van ca 30 kg daar van geven? Niet dat ik het haar elke dag wil gaan geven hoor, alleen als ze pijn zou hebben.
#115573
Mooi, dan weet ik wat een veilige dosering is, mocht ze het nodig hebben. :)

Ik wilde eerst netjes opbellen over die duivelsklauw om te zeggen dat ze teveel hadden gestuurd, maar ik zou eigenlijk wel gek zijn ook. Dat spul is al duur zat en ze hebben daar waar ik het besteld heb al meer dan genoeg geld aan me verdiend, want ik bestel daar wel vaker spullen voor mijn honden. ;)
Door casangio
#116858
Audrina schreef: 1 van mijn honden (Daisy) is vorig jaar geopereerd aan ED. De operatie is goed verlopen en Daisy kan alles weer, maar ze heeft wel flink wat artrose en haar ellebogen blijven altijd een zwakke plek en zijn dan ook erg snel ontstoken. Van de DA heb ik daarvoor Metacam gekregen en dat helpt op zich erg goed, maar het is en blijft toch chemische zooi. Daisy is pas 2 en ik weet niet wat voor effect het heeft als ik haar die Metacam nog jaren blijf geven. Daarom wilde ik overstappen op iets alternatiefs: Duivelsklauw. Ik heb daar positieve verhalen over gelezen. Het zou pijnstillend en ontstekingsremmend zijn. Ik zou het graag willen proberen en daarom wil ik weten of er hier mensen zijn die het ook aan hun hond (of een ander dier) geven (of het evt. zelf gebruiken) en wat hun ervaringen er mee zijn, zodat ik weet wat ik er van kan verwachten.
Hoi,

Je kunt ook eens kijken op de site van http://www.huisdierendokter.nl die hebben ook middelen daarvoor. Ik zelf heb de metacam ook al eens vervangen door een middel die we daar hadden gekocht en bij mijn hond werkte het fantastisch en snel. De middelen bevatten chinese kruiden.
groetjes, alma
#118971
We zijn inmiddels een paar dagen verder en we hebben de metacam al terug gebracht tot een minidosering en Dais krijgt nu elke avond na het eten een beetje van die vloeibare duivelsklauw. Normaal gesproken als we minderen met metacam gaat ze meteen manken en krijgt ze warme (ontstoken) elleboogjes, maar daar heeft ze nu helemaal geen last van. Het ziet er dus goed uit. :) :) :)
#127953
mears schreef: Hoi, na wat zoeken over duivelsklauw ben ik hier terechtgekomen.
Waar kun je dat bestellen en wat kost het ongeveer?

Ik heb dit wel gevonden:
http://www.dekruidenstal.com/new/winkela.asp?h=n&g=172

40 euro voor 1kilo in poedervorm.

Vloeibaar ben ik nog niet tegengekomen.
Ik heb het bij de paardendrogist besteld en daar was het 33,25 voor een liter. Wel prijzig, maar een hond van ca 30 kg heeft genoeg aan 5 ml per dag dus dan kan je erg lang met zo'n fles doen.
Laatst gewijzigd door Audrina op vr 16 jul 2004, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door