Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bonny
#1155122
het valt me elke keer op, dat wanneer ik eend karkas of eendennekken voer , mijn oudste hond s'nachts de botten weer overgeeft.Ze heeft dit niet bij andere karkassen die ik voer, alleen bij eend. Volgens mij valt eend toch niet onder de zware botten, maar blijkbaar kan ze hier niet goed tegen.Hebben jullie die ervaring ook.Kan het verder kwaad? Er zitten toch behoorlijke stukken bot bij.
Door Lizzy
#1155125
Mmmm, blijkbaar verteerd ze ze niet goed en inderdaad, ze zijn toch behoorlijk zacht. Nou laat ik zeggen: de nekken zijn zacht, de karkassen zijn soms wat harder. Kan het zijn dat jouw hond minder goed reageert omdat eend behooooorlijk vet is? Heb je wel eens vaker gemerkt dat ze last heeft van vettige dingen? Verder zou ik geen reden kunnen bedenken. Of het direct kwaad kan? Hoe groot zijn de stukken bot die ze uitspuugt? (honden zijn er wel op gebouwd om bot te eten en uit te kotsen wanneer het niet goed valt/verteerd kan worden). Op zich kan het niet direct kwaad maar dit is niet wat je wilt.

Hoe lang eet je hond al vers?
Door Bonny
#1155141
Bonny zit nu 1,5 jaar op Barf, voorheen Carnibest. Wanneer ik haar de eendennekken geef, vind ik s'morgens de wervels terug, maar afgelopen nacht vond ik van de karkas behoorlijke stukken bot van enkele centimeters.Misschien toch omdat eend wat vet is, gisteravond kwam haar het eten wat omhoog .Maar ja eendennekken zijn niet vet.Ik denk dat ik het maar niet meer bestel, er blijft nog genoeg ander botwerk over waar ze geen last van heeft.
Door Lizzy
#1155145
Eend is sowieso vet. Het vlees bevat meer vet dan bijv. eend. Af en toe wat werveltjes overgeven: daar zou ik me persoonlijk niet druk om maken. Die heeft ze dan gewoon niet kunnen verteren en het uitbraken is een normale reactie. Wat je zou kunnen proberen is om wat pens bij de nekken te geven. Dat is mooie 'bot stukjes inpakker', pens.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1155224
Lizzy schreef: Eend is sowieso vet. Het vlees bevat meer vet dan bijv. eend. Af en toe wat werveltjes overgeven: daar zou ik me persoonlijk niet druk om maken. Die heeft ze dan gewoon niet kunnen verteren en het uitbraken is een normale reactie. Wat je zou kunnen proberen is om wat pens bij de nekken te geven. Dat is mooie 'bot stukjes inpakker', pens.
Afbeelding  Afbeelding
Door Lizzy
#1155227
Angelique schreef: Afbeelding  Afbeelding
Hihihi ;D ;D ;D

Ja, een totale kromme zin! Ik had willen schrijven dat eend vetter is dan veel andere vleessoorten. Je hoeft dus niet precies vet te zien zitten zoals bijv. op kopvlees en pens om te zien dat iets vet is. Het vlees van eend (dus ook zonder vet randen) is sowieso vetter dan het vlees van kip of rund.

Is ie nu duidelijker?  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1155237
Lizzy schreef: Hihihi ;D ;D ;D

Ja, een totale kromme zin! Ik had willen schrijven dat eend vetter is dan veel andere vleessoorten. Je hoeft dus niet precies vet te zien zitten zoals bijv. op kopvlees en pens om te zien dat iets vet is. Het vlees van eend (dus ook zonder vet randen) is sowieso vetter dan het vlees van kip of rund.

Is ie nu duidelijker?  ;D
Jaaaaa, nu snap ik 'm :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door