Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joke I
#1151151
Kreeg bij het bestelde spiervlees ook "keelstukken". Is dit slokdarm? Weet iemand dat en waar zou je het onder moeten rekenen, spiervlees of orgaan.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1151882
Nee het zijn beslist geen strotten. Het zijn lange stukken die op darmen lijken met wat "echt vlees" eraan. Bot zit er beslist niet in maar bij het woord vlees, heb ik ook weer een andere voorstelling dan dit is.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1151886
Joke I schreef: Nee het zijn beslist geen strotten. Het zijn lange stukken die op darmen lijken met wat "echt vlees" eraan. Bot zit er beslist niet in maar bij het woord vlees, heb ik ook weer een andere voorstelling dan dit is.
Misschien moet je even een foto maken en hier neerzetten?
Door Mevroi Kruim
#1151952
Joke I schreef: Nee het zijn beslist geen strotten. Het zijn lange stukken die op darmen lijken met wat "echt vlees" eraan. Bot zit er beslist niet in maar bij het woord vlees, heb ik ook weer een andere voorstelling dan dit is.
Slokdarm?
Door Mevroi Kruim
#1153978
Joke I schreef: Daar denk ik wel Kruimel. maar kan ik dat tot spiervlees rekenen?
Nee, dat is iets kraakbeen-achtigs en geen spier.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1154650
Nu snap ik het helemaal niet meer! Er zit niets kraakbeenachtigs aan hoor! het zijn beslist geen strotten. Als ik het weer uit de vriezer heb en kijk of de mannen het überhaupt willen eten zal ik een foto maken. Dan maar horen waar ik het onder moet rekenen.
Gebruikersavatar
Door nova
#1154677
Joke I schreef: Nu snap ik het helemaal niet meer! Er zit niets kraakbeenachtigs aan hoor! het zijn beslist geen strotten. Als ik het weer uit de vriezer heb en kijk of de mannen het überhaupt willen eten zal ik een foto maken. Dan maar horen waar ik het onder moet rekenen.
In een luchtpijp zit bijna altijd kraakbeen, bij mens en dier om dichtklappen te voorkomen.
Dussssss, kom ik uit op slokdarm, misschien met een stuk spiervlees
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1154811
Slokdarm is zacht en daar zit geen kraakbeen in. Luchtpijp is wel opgebouwd uit een soort kraakbeenringen (soort stofzuigerslangstructuur). Dus dit klinkt als slokdarm.
Gebruikersavatar
Door nova
#1155033
Joke I schreef: Als het slokdarm is, kan ik het dan bij het spiervlees rekenen of niet?
Ik denk dat je het zet zo goed als spiervlees, maar ook als orgaan kunt beschouwen.
Hier zou ik het geven als spiervlees :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1155142
nova schreef: Ik denk dat je het zet zo goed als spiervlees, maar ook als orgaan kunt beschouwen.
Hier zou ik het geven als spiervlees :)
Slokdarm reken ik altijd bij orgaan  ::)
De slokdarm bestaat zelf uit spierweefsel maar dat is toch niet vergelijkbaar met "normaal" spiervlees, zeker qua voedingswaarde niet lijkt mij.
Volgens mij zit er echter geen "echt" spiervlees aan de slokdarm vast .
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1157232
Aan elke slokdarm, want daar ga ik toch nu maar van uit, want er zit beslist geen kraakbeen in/aan in welke vorm dan ook, zit een groot stuk echt spiervlees. Maar de één van jullie rekent het tot spiervlees en de ander weer niet  ??? ??? ???
Ik denk dat ik het dan maar ga afwisselen.  ::) ::)in mijn berekeningen. nee, ik kan met het idee leven dat ik het onder het orgaanvlees moet rekenen....die opmerking over voedingswaarde, bracht me daar op.
Bedankt weer!
Gebruikersavatar
Door pike
#1157363
Nou kijk, als er bij jou echt een groot stuk spiervlees aan zit, dan is dat dus gewoon spiervlees. Ik heb hier gewoon nog nooit spiervlees aan de slokdarm gehad, dus vandaar dat het bij mij orgaan is.  ;)
Heb je geen foto?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door