Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lindaw
#1154228
Ik heb een vraag over demodex en de weerstand.
Onze twee jarige toller heeft een uitbraak van demodex.
Demodex heeft iedere hond alleen komt het bijna noit tot een uitbraak.
Onze Piper heeft een verzwakte weerstand door vermoedelijk addison.
Nou is mijn vraag wat kan ik het beste gebruiken om zijn weerstand te verhogen.
Alle tips zijn welkom!
Door lindaw
#1154259
Truus schreef: Hallo welkom .

Wat geef je Piper te eten? Ik zou beginnen met je hond rauwe/verse voeding te geven en dan zonder granen. Geen hondenkoekjes, geen brokken enz.

Lees anders dit eens :  http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... .html  over demotex wat al eens besproken is.

Daar wordt je wellicht wijzer van.
Dank je, Piper krijgt smuldier compleet. Ik weet dat het een kwalitatief wat minder merk is maar van de vele andere die we al geprobeert hebben krijgt hij ernsitge diarree.

Koekjes en brokken ed krijgt hij helemaal niet. Als hij al snacks krijgt zijn het natuurlijke producten.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1154758
De behandeling bevat twee aspecten, het doden van de Demodex-mijt en het verhogen van de natuurlijke weerstand.

Het doden van de Demodex-mijt. Hiervoor is een olie samengesteld op basis van zeer krachtige essentiële oliën. De Demodexolie moet 2 maal per dag op de huid worden aangebracht die is aangetast. Bij locale aantasting ongeveer een 0,5 cm hieromheen. Het is niet giftig, in tegenstelling tot de Ectodex uit het reguliere circuit.
Met de Demodexolie mag gestopt worden, 4-6 weken nadat de huid is hersteld. De huid is hersteld als de eerste haren weer terugkomen.
De Demodexolie is zodanig samengesteld dat ook de bacteriële huidontsteking behandeld wordt, waardoor het herstel van de huid wordt versneld.

Het verhogen van de inwendige weerstand. De Demodex-mijt komt voor op alle honden, echter indien Uw hond voldoende natuurlijke weerstand heeft, krijgt door het goed functioneren van het afweersysteem, de Demodex-mijt geen kans zich te ontwikkelen. De natuurlijke weerstand kunt U verhogen door de Echinacea met Cats Claw en Plantago te gaan geven. Nadat de huid weer hersteld is, dient U hier nog 3 maanden mee door te gaan.

zie ook: www.huisdierendokter.nl

Beterschap!!
Door belgje
#1155411
onze hond doet het schitterend op Echinacea, uitwendig en inwendig te gebruiken
ze heeft demodex gehad en heeft allergie
Door lindaw
#1156534
belgje schreef: onze hond doet het schitterend op Echinacea, uitwendig en inwendig te gebruiken
ze heeft demodex gehad en heeft allergie
Mag ik vragen hoeveel echinacea je gaf???
Door belgje
#1156840
lindaw schreef: Mag ik vragen hoeveel echinacea je gaf???
wij geven het nu voor de moment, mag het 3 maand geven volgens de DA
het is de vloeibare(van Damhert) want je hebt dit ook in pilletjes
wij geven de kinderdosis die erop staat want Caro weegt 20kg
we doen alles met begeleiding van onze homeopatische DA  ;)
Door Djeena
#1158001
misschien een stomme vraag, maar wat is demodex? Mijn hondje heeft het ook gehad zie ik in haar dierenpaspoort, vóórdat zij in het asiel werd gedumpt.
Door michele
#1158039
mijn cockertje heeft ook demodex...ik geef haar nu echinacea, veendrenkstof en zalmolie van biofood. Ben vandaag weer op controle geweest omdat ze er heftige ontstekingen bij heeft, en moet vanaf vandaag gaan inwassen met ectodex >:(
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1163337
djeena schreef: misschien een stomme vraag, maar wat is demodex? Mijn hondje heeft het ook gehad zie ik in haar dierenpaspoort, vóórdat zij in het asiel werd gedumpt.
Demodex is schurf
Door Maris
#1419403
Ook al is de laatste vraag over Demodex al lang geleden gesteld wil ik toch graag mijn ervaring met jullie delen.
Ik heb een Rottweiler van 6 jaar die afgelopen zomer Demodex heeft gehad. De oorzaak was verminderde weerstand. Dit kwam vermoedelijk door door de twee antibioticakuren die hij had gekregen voor een Hotspot. Ook had hij narcose gehad om de Hotspot te behandelen.
De dierenarts gaf Ivomec welke ik 3 maanden moest toedienen. Thuisgekomen heb ik op internet gelezen dat Ivomec niet zo'n gezond middeltje is en bovendien, hoe goed kan het zijn als het pas na drie maanden resultaat oplevert.
Ik heb er een persoonlijke uitdaging van gemaakt om hem zonder Ivomec snel weer beter te krijgen en dat is gelukt! Chuck had over zijn hele lichaam behoorlijk grote plekken haaruitval door de demodex en na twee maanden had ik hem er weer helemaal bovenop. Ik heb dat bereikt door de volgende middeltjes; Multivitamine voor honden (de Tuinen) elke dag 4 stuks, plekken heel goed wassen met Cojovet Gelshampoo (echt een wondermiddel), de plekken na het wassen met teatree olie goed druppelen (niet op de kop!!!!!), als dat droog was heb ik er teatree cream (alles te koop bij de Tuinen) op gedaan. Ook heb ik de ouderwetse uierzalf regelmatig gesmeerd, met name op de kop omdat daar niets van teatree mag komen. Verder heb ik hem op een zeer goede voedzame biologische brok gezet (Delcon). De Demodex mijt overleeft maar een paar minuten in teatree olie vandaar dat dit, icm multivitamine en cojovet shampoo, erg goed heeft geholpen. Ik denk dat het de combinatie was van alle middeltjes. Toen ik naast de teatree en vitamine ook cojovet shampoo erbij ging gebruiken was het heel snel weg.
Door cherubijntje
#1421670
De demodexmijt is heel gemakkelijk te doden door het wassen met luizenchampoo voor mensen. Elke 5 dagen. De jeuk kun je verminderen door in te smeren met calendula emulsie.
Onze hond is er helemaal vanaf.
Door Maris
#1433597
Cojosol-cojovet gelshampoo eventueel in combinatie met cojosolgel is HET wondermiddel!!!! Te koop bij de dierenspeciaalzaak. zie ook http://www.cojosol-hondenproducten.nl. Mijn rottweiler was er binnen 3 weken geheel van af en hij had vrij ernstige demodex.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1433624
Maris schreef: Ook al is de laatste vraag over Demodex al lang geleden gesteld wil ik toch graag mijn ervaring met jullie delen.
Ik heb een Rottweiler van 6 jaar die afgelopen zomer Demodex heeft gehad. De oorzaak was verminderde weerstand. Dit kwam vermoedelijk door door de twee antibioticakuren die hij had gekregen voor een Hotspot. Ook had hij narcose gehad om de Hotspot te behandelen.
De dierenarts gaf Ivomec welke ik 3 maanden moest toedienen. Thuisgekomen heb ik op internet gelezen dat Ivomec niet zo'n gezond middeltje is en bovendien, hoe goed kan het zijn als het pas na drie maanden resultaat oplevert.
Ik heb er een persoonlijke uitdaging van gemaakt om hem zonder Ivomec snel weer beter te krijgen en dat is gelukt! Chuck had over zijn hele lichaam behoorlijk grote plekken haaruitval door de demodex en na twee maanden had ik hem er weer helemaal bovenop. Ik heb dat bereikt door de volgende middeltjes; Multivitamine voor honden (de Tuinen) elke dag 4 stuks, plekken heel goed wassen met Cojovet Gelshampoo (echt een wondermiddel), de plekken na het wassen met teatree olie goed druppelen (niet op de kop!!!!!), als dat droog was heb ik er teatree cream (alles te koop bij de Tuinen) op gedaan. Ook heb ik de ouderwetse uierzalf regelmatig gesmeerd, met name op de kop omdat daar niets van teatree mag komen. Verder heb ik hem op een zeer goede voedzame biologische brok gezet (Delcon). De Demodex mijt overleeft maar een paar minuten in teatree olie vandaar dat dit, icm multivitamine en cojovet shampoo, erg goed heeft geholpen. Ik denk dat het de combinatie was van alle middeltjes. Toen ik naast de teatree en vitamine ook cojovet shampoo erbij ging gebruiken was het heel snel weg.
Vraag me dan altijd af hoe je in hemelsnaam op dit forum terecht gekomen bent ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door