Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Fleetwood
#1153813
Sinds ik aan het barfen ben zie ik bijna overal kattenvoer in :-[

Gisteren hebben we de dierenambulance laten komen voor een dikke meeuw die in onze achtertuin zat en niet meer weg kon. Hij zat er volgens mij al een tijdje. Maar toch kon ik het niet laten om me af te vragen of de katten "meeuw" lekker zouden vinden :o Wel erg eigenlijk he?!

Hebben jullie dat ook? En doe je dat trouwens wel eens, dooie beesten van straat (of iets dergelijks) aan je dieren voeren? Lijkt me moeilijk te beoordelen waaraan ze dood gegaan zijn...

Groetjes, Trudy
Gebruikersavatar
Door koekje
#1153989
;D
je bent aan het transformeren tot echte barfer!

maar ik geef ook geen dode beesten die zomaar op straat liggen, omdat je immers niet weet waar ze aan zijn doodgegaan. als ze iets zelf hebben gevangen, mogen ze dat wel opeten. tot nu toe zijn ze nog nooit met iets naar huis gekomen. of ze kunnen niets vangen (ik verdenk sien daarvan), of ze eten het gelijk op (daar verdenk ik otje van).
Door Henkje
#1154072
Zaterdag was er een merel tegen het raam gevlogen. Gelukkig was ie meteen dood. Ik had m even op de tafel gelegd buiten, om m daarna in de kliko te gooien (hij was nog maar net dood en vond het een beetje naar om m meteen weg te gooien, stel je voor dat ie toch nog leeft). De katten liepen buiten, maar komen niet op de tafel. Nu dus wel, Skoll had m gepakt en kwam er luid grommend mee naar binnen. Ronja wilde hem ook en opeens lagen er overal veren. Merel afgepakt en maar naar buiten gegooid. Hij werd helemaal verscheurd, maar niet opgegeten. Zelfs Frits (die toch regelmatig merels vangt en helemaal opeet) rook eraan, maar lustte hem niet.
Dat vond ik wel raar, want ander rauw vlees eten ze wel als het al dood is. Frits eet wel wilde muizen binnen op (doet ie volgens mij alleen om de kleintjes te pesten, die krijgen geen hap), maar muizen uit de vriezer vindt hij afschuwelijk. Zou hij een verschil zien tussen 'wilde' dieren buiten zelf vangen en eten, en binnen wel 'aas'?
Door Fleetwood
#1155380
;D Michael belde zojuist vanuit z'n werk (hij belt tussen de middag altijd even als hij buiten een luchtje schept). Ineens zei hij "he, er lig barf voor m'n voeten!" Er lag een dooie vogel en meende het niet serieus, maar liet ook iets vallen over in een zakje doen en meenemen  :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door