Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1152232
Na mijn vorige menu probeer ik nu weer een menu samen te stellen voor Tilly. Deze keer probeer ik het eens zonder kvv. Bij dit menu ga ik uit van een week met 8 dagen.  ;)
Helaas kan ik maar ongeveer 100 gram spiervlees per week kwijt, terwijl ik wel veel verschillende soorten heb. Ik heb namelijk, eend, rund, konijn, hert, paard en kalkoen. Dit zal ik zoveel mogelijk elke week variëren.
Als ik dan begin bij de maandag, krijg ik het volgende menu:

Maandag: 100 gram konijnkarkas
Dinsdag: 100 gram spiervlees (zoveel mogelijk variatie)
Woensdag: 50 gram parelhoen (karkas/vleugel/poot) en 50 gram kippenhart
Donderdag: 50 gram groentemix en 50 gram lamshart
Vrijdag: 100 gram eendevleugel
Zaterdag: 50 gram groentemix en 50 gram pens
Zondag: 100 gram kippenvleugel of -nek
Maandag: 100 gram sardines
Gebruikersavatar
Door kira
#1152446
Maandag: 100 gram konijnkarkas
Dinsdag: 100 gram spiervlees (zoveel mogelijk variatie)
Woensdag: 50 gram parelhoen (karkas/vleugel/poot) en 50 gram kippenhart
Donderdag: 50 gram groentemix en 50 gram lamshart
Vrijdag: 100 gram eendevleugel
Zaterdag: 50 gram groentemix en 50 gram pens
Zondag: 100 gram kippenvleugel of -nek
Maandag: 100 gram sardines
Uit mijn hoofd. Dag 8 is compleet. Dus die reken ik niet mee. Hou ik over 7 dagen = 700 gram.

50% vleesbot is 350 gram: jij hebt 350 dus dat klopt.
orgaan: jij hebt 150 gram, waarvan 1/3 pens, 2/3 hart. Ik mis daarin dan de lever en eventueel de maag.
spiervlees: jij hebt 10%
Groente: jij hebt 10%

Zelf zou ik het orgaan en spier als volgt doen: 140 gram orgaan, de ene week zou ik dat in pens geven, de andere week zou ik dan 40 gram lever doen en 100 gram hart/maag doen. En dan 140 gram spier, waarbij je dan per week de soort wisseld. 

Wel knap hoor, barfen met zo'n kleine hoeveelheid. Doe ik ook wel met zolderkat, maar die krijgt geen groente, dus dan wordt de rest weer wat meer. En ze krijgt wat ik over hou van de honden, dus dat zijn de kliekjes.
Door Too
#1152487
Aaah Sher wat heb je veel variatie Super!

Net als Kira miste ik maag/lever maar daar heb je al een suggestie voor gekregen, eigenlijk is t gewoon een poezenmenu maar dan met groen ;)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1152818
[quote="kira"]
Uit mijn hoofd. Dag 8 is compleet. Dus die reken ik niet mee. Hou ik over 7 dagen = 700 gram.

50% vleesbot is 350 gram: jij hebt 350 dus dat klopt.
orgaan: jij hebt 150 gram, waarvan 1/3 pens, 2/3 hart. Ik mis daarin dan de lever en eventueel de maag.
spiervlees: jij hebt 10%
Groente: jij hebt 10%

Zelf zou ik het orgaan en spier als volgt doen: 140 gram orgaan, de ene week zou ik dat in pens geven, de andere week zou ik dan 40 gram lever doen en 100 gram hart/maag doen. En dan 140 gram spier, waarbij je dan per week de soort wisseld. 

Wel knap hoor, barfen met zo'n kleine hoeveelheid. Doe ik ook wel met zolderkat, maar die krijgt geen groente, dus dan wordt de rest weer wat meer. En ze krijgt wat ik over hou van de honden, dus dat zijn de kliekjes.
[/quote]

Goed idee, ik denk dat ik dat er in ga houden.
Die kleine porties is echt een ramp. Ik heb net kilo's vlees in stukkies van 50 gram staan snijden. Ik heb er een drukplek op mijn vinger aan over gehouden.  ::) Het ziet er ook niet uit die kleine zakjes vlees. Net het zakje sambal bij de chinees.
Voordeel is wel dat ik nu weer tijden vooruit kan, met een paar kilo vlees.  8)
Die porties van newfy's vind ik veel mooier. Zo'n maaltijd ziet er echt lekker uit.
Gebruikersavatar
Door kira
#1153086
en het voordeel van zo'n maaltijd is, dat 10 gram meer of minder niet echt iets tot gevolg heeft. Ben benieuwd of die op gewicht blijft met 100 gram of dat je toch moet meerdere. Heeft Tilly al iets nieuws geprobeerd?
Gebruikersavatar
Door Sher
#1154856
[quote="kira"]
Heeft Tilly al iets nieuws geprobeerd?
[/quote]

Tilly heeft vanmorgen haar konijnkarkas gekregen. Met hele lange tanden heeft ze er van gegeten, maar lang niet alles.  >:(
Wat mij enorm verbaasde is dat mijn kitten dit heel lekker vond. Dacht ik eerst dat hij nog niet echt botjes kon wegkrijgen. Het karkasje ging met smaak naar binnen.
Morgen gaat Tilly aan het spiervlees. Ben nieuwsgierig hoe dat zal bevallen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door