Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Miske
#1152534
Olly eet nu KVV (Haaksbarf), maar tussendoor beloon ik ze nog wel met brokjes (gekregen staaltjes, alle merken, gemiddeld 5 à 15 brokjes/dag).  Ze zijn altijd mini of anders snij/knip/breek ik ze zodanig klein dat ze niet meer kleiner kunnen.  Ik kies dan steeds de brokjes die:

- niet te vettig zijn
- superklein zijn of te maken zijn
- niet te hard brokkelen

Nu ben ik al een tijdje aan 't denken om die brokjes te vervangen door een zo natuurlijk mogelijke beloning, maar die dus ook voldoet aan bovenstaande voorwaarden.  Ik wil vooral dat ze echt ZEER mini zijn.

Kan je dat soort beloningen ergens kopen, hoe heet dat dan juist, hoe lang blijft het gemiddeld goed, ...?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1152601
is zelf vleesjes drogen een optie? of van de dierenwinkel gedroogde vleesreepjes kopen en deze in kleine stukjes knippen (of laten knippen)?
bij de kattenafdeling hebben ze vaak gedroogde visjes. menig hond vindt deze ook zeer smakelijk. deze zijn net als vleesreepjes ook in stukjes te knippen.
Door pallas
#1152621
zelf gaan drogen!!

Ik heb het tijden in mijn oven gedaan:
op de laagste stand (80 graden) deurtje een klein kiertje open en veel geduld.

Na een paar jaar heb ik dan een droogmachien gekocht.
En ik ben er echt superrrrr blij mee.

Ik maak nu een hele bult tegelijk, maar het zo klein hard/zacht als ik het wil.
Wat ik niet binnen een week gebruik leg ik in de vriezer, dan kan ik zo een handje eruit pakken als ik het nodig heb.
De honden vreten mijn vingers erbij op, en meestal genieten er nog meer honden mee (ben mega populair bij de trainings maatjes ;D )


Ik zou niet meer anders willen :)
Door Miske
#1152630
@koekje: Dat wordt nog lastig daar de meeste dingen bij de dierenwinkel niet te knippen/snijden zijn of Olly kan er niet tegen.  Gisteren ook alles er uitgekieperd na het eten van een runderoor.

Zo'n droogmachine ken ik inderdaad wel, maar ik zie het momenteel toch niet zo zitten om dat te gebruiken, en mijn oven kan ik zo niet op een kiertje zetten.  Even op zoek dus nog naar iets anders.
Door pallas
#1152651
[quote="Miske"]
@koekje: Dat wordt nog lastig daar de meeste dingen bij de dierenwinkel niet te knippen/snijden zijn of Olly kan er niet tegen.  Gisteren ook alles er uitgekieperd na het eten van een runderoor.

Zo'n droogmachine ken ik inderdaad wel, maar ik zie het momenteel toch niet zo zitten om dat te gebruiken, en mijn oven kan ik zo niet op een kiertje zetten.  Even op zoek dus nog naar iets anders.
[/quote]

Je hoeft je oven niet perse op een keirtje te zetten hoor, het gaat dan wel ietsje langzamer.
En het wel veel goedkoper, want puur gedroogd vlees is in de dierenwinkel wel erg duur!
Door Boefies
#1152768
Ik koop altijd gedroogde long en die snij ik in stukjes. Ze zijn er helemaal idolaat van!  :D Eerst moest ik om de paar weken nieuwe snackjes verzinnen omdat het ging vervelen bij ze, maar deze longen gebruik ik al een jaar en ze doen er nog een moord voor.

Maar met uitgaan heb je wel de kans dat er honden met je mee gaan lopen en niet meer naar hun baas willen luisteren omdat jij zo lekker ruikt  :P.    ;D
Door Helma
#1152823
Gedroogde kipfilet van de C1000!! Daar doet die van ons een moord voor.
100% natuurlijk, absoluut geen toegevoegde rommel.
Hangt bij het hondenvoer (dus niet in de koeling).
Het zijn lappen die je eventueel makkelijk in stukjes kunt knippen.
Proline heeft inderdaad ook goed spul, wat je als beloning kunt gebruiken.
Succes ermee!!
Door Miske
#1153113
Bedankt!  Proline ken ik inderdaad en daar ga ik eens achter kijken want bij een dierenwinkel enkele dorpen verderop verdelen ze veel van die producten wel, geloof ik.  Heel leuk!  Bedankt!
Door fsas
#1164544
zonder dit topic van Miske te willen kapen  ;) heb ik min of meer dezelfde vraag. Ons hondje eet ook KVV en ik gebruik ook nog allerlei brokjes als beloning (en als vulling voor de Kong) maar wil ook op andere snacks over.

Ik zie hier (maar ook in andere topics) regelmatig dat de honden stukjes gedroogd vlees (pens, long) krijgen. Waar kan ik zoiets halen? Hierboven staan al wat tips en ik begrijp dat de gedroogde kipfilet bij de c1000 ligt. Maar de andere dingen zoals de gedroogde long en pens en Proline snacks? In een dierenwinkel? Bij de supermarkt (welke?)? Zelf drogen is momenteel nog even geen optie.
Ons hondje is nog een puppy dus ik ben nog erg zoekende...

met dank, Anjo
Door Jakko
#1167936
Gedroogde runder- en pensstaafjes kan je ook kopen bij de dierenwinkel en zijn best klein te knippen (gaat prima met een kleine snoeischaar  ;)). Gedroogde long gebruik ik altijd als 'afsluitkurk' voor de kong, maar goed idee om ook als beloning te gaan gebruiken!
Helaas is de gedroogde long bij veel winkels uit het assortiment gegaan, dus ik ben ook even zoekende  :(

Yvonne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door