Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tigger
#115216
Beau heeft sinds een paar dagen een groter wordende kale plek op z'n flank. Hij heeft ook best wel veel jeuk in de buurt daarvan. Ik heb een vaag vermoeden dat het misschien komt door energique nr1. Na de vakantie wilde ik ook gaan overschakelen op nr4, vanwege de lagere eiwitfractie.
Alleen nu ga ik over 1 week op vakantie en Beau gaat dan 3 weken logeren bij mijn schoonouders.
Het dilemma is:
- Zet ik hem nu al over op nr 4 of niet. Het hoeft natuurlijk niets te betekenen die plek. Maar als het wel iets met elkaar te maken heeft, dan is ie misschien over 4 weken helemaal kaal :o.
Kan het anders iets te maken hebben met het feit dat Beau nu 2 weken geen prednison meer gebruikt, en dat hij nu ontgift ofzo??
Aangezien we 3 weken weg zijn, hebben we geen kijk op hoe het verloopt met die plek. En omdat nu aan mijn schoonouders over te laten.... ::)
Duzzz hebben jullie nog advies? ???
Door Lizzy
#115222
Je kunt 'm nu al over zetten toch? Dan heb je nog 1 week om te kijken of het erger word.

Is het misschien toch ook een idee om toch even een huidafkrabsel te laten maken? Kale, jeukende plekken (op 1 plek) hoeven natuurlijk niks met voer te maken te hebben.

Het feit dat dit naar voren komt met het stoppen van de prednison laat mij doen denken dat het daar iets mee te maken heeft ja. Misschien niet zozeer ontgiften maar eerder iets wat er al een tijdje zou hebben gezeten, waren het niet dat de prednison dat onderdrukt heeft. Waarom had hij ook alweer prednison? En wat is de reden dat je ermee bent gestopt?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 24 jun 2004, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tigger
#115246
Lizzy schreef: Je kunt 'm nu al over zetten toch? Dan heb je nog 1 week om te kijken of het erger word.
Is een verandering zo snel merkbaar?
Is het misschien toch ook een idee om toch even een huidafkrabsel te laten maken? Kale, jeukende plekken (op 1 plek) hoeven natuurlijk niks met voer te maken te hebben.
Misschien ga ik idd toch nog ff langs de DA, ff APK-keuring laten doen.
Het feit dat dit naar voren komt met het stoppen van de prednison laat mij doen denken dat het daar iets mee te maken heeft ja. Misschien niet zozeer ontgiften maar eerder iets wat er al een tijdje zou hebben gezeten, waren het niet dat de prednison dat onderdrukt heeft. Waarom had hij ook alweer prednison? En wat is de reden dat je ermee bent gestopt?
De prednison was tegen een maag-darmontsteking en omdat het beter ging met Beau ben ik gestopt [wel afgebouwd]. Ik wil hem niet voor altijd ad prednison hebben. Denk nl zelf dat de maag-darmklachten voedsel-georienteerd zijn.
Door Lizzy
#115248
Waarom denk je eigenlijk dat het de nummer 1 is? Ik zie zelf die link niet zo.....

Wat ik bedoelde met verslechtering: als er iets in nr 4 zit waar hij niet tegen kan, dan zul je dat mogelijk wel in 1 week beperken. Want ik neem aan dat jij niet wilt dat het in jouw vakantie slechter met hem gaat en dat je daarom niet van voer durft te wisselen? Maar ja, aan de andere kant: nu gaat het ook niet zo lekker, toch?

Hoewel ik je echt niet durf te zeggen of dit nu wel door het voer komt hoor.... Misschien is het wel iets anders. Misschien is een afkrabseltje laten maken niet zo'n gek idee... Zeker omdat de plek kaal is en jeukt! En, misschien inderdaad niet zo gek om het even aan de DA te laten zien voordat je op vakantie gaat...
Door tigger
#115251
[quote="Lizzy"]
Waarom denk je eigenlijk dat het de nummer 1 is? Ik zie zelf die link niet zo.....
[/quote]
Vanwege de hoge eiwitfractie. Heb dit van beiden uitgerekend [mbv de rekenmethode hier ergens op de site] ; en nr 1 heeft een eiwitfractie van 27,8% en nr 4 van 18,5%. De score van nr 1 vond ik vrij hoog, zelfs in vergelijking met de oude brokken [26%]. En aangezien sharpeis erg gevoelig zijn voor een hoge eiwitfractie [huidproblemen], dacht ik dat het daar aan zou kunnen liggen. Vandaar.
Door Paul_Barte
#115254
[quote="tigger"]
[quote="Lizzy"]
Waarom denk je eigenlijk dat het de nummer 1 is? Ik zie zelf die link niet zo.....
[/quote]
Vanwege de hoge eiwitfractie. Heb dit van beiden uitgerekend [mbv de rekenmethode hier ergens op de site] ; en nr 1 heeft een eiwitfractie van 27,8% en nr 4 van 18,5%. De score van nr 1 vond ik vrij hoog, zelfs in vergelijking met de oude brokken [26%]. En aangezien sharpeis erg gevoelig zijn voor een hoge eiwitfractie [huidproblemen], dacht ik dat het daar aan zou kunnen liggen. Vandaar.
[/quote]

Zou de eiwitfractie nog maar eens uitrekenen!!! (je zit er niet veel naast maar wel er naast).

De EF van No.4 is nog veel lager en persoonlijk vind ik het VEEL te laag!!!

Denk trouwens ook niet dat de huidproblemen afkomstig zouden zijn door de hoeveelheid eiwitten maar dat terzijde.
Door tigger
#115290
[quote="Unique"]
Is het geen hot spot ??? of is die plek er niet in 1 keer gekomen.
[/quote]
De plek is er wel plotseling gekomen, maar volgens mij is het geen hotspot. Het is niet rood en zie ook geen pus, maar wel veel jeuk. Hij heeft de laatste 3 weken wel heel veel last van oormijt, kan dat er iets mee te maken hebben?
Door tigger
#115293
[quote="Paul_Barte"]
Zou de eiwitfractie nog maar eens uitrekenen!!! (je zit er niet veel naast maar wel er naast).

De EF van No.4 is nog veel lager en persoonlijk vind ik het VEEL te laag!!!

Denk trouwens ook niet dat de huidproblemen afkomstig zouden zijn door de hoeveelheid eiwitten maar dat terzijde, met oa huidproblemen als gevolg.
[/quote]
Als ik er niet al te veel naast zit ben vind ik al ok, ben nl erg slecht met cijfers ;D.
Waarom vind je de EF van nr 4 te laag?
Nou ben ik ook wel benieuwd waarom er volgens jou geen samenhang is tussen EF en huidproblemen? Ik weet nl niet beter of sharpeis zijn gevoelig voor een hoge EF.
Door Paul_Barte
#115320
[quote="tigger"]
[quote="Paul_Barte"]
Zou de eiwitfractie nog maar eens uitrekenen!!! (je zit er niet veel naast maar wel er naast).

De EF van No.4 is nog veel lager en persoonlijk vind ik het VEEL te laag!!!

Denk trouwens ook niet dat de huidproblemen afkomstig zouden zijn door de hoeveelheid eiwitten maar dat terzijde, met oa huidproblemen als gevolg.
[/quote]
Als ik er niet al te veel naast zit ben vind ik al ok, ben nl erg slecht met cijfers ;D.
Waarom vind je de EF van nr 4 te laag?
Nou ben ik ook wel benieuwd waarom er volgens jou geen samenhang is tussen EF en huidproblemen? Ik weet nl niet beter of sharpeis zijn gevoelig voor een hoge EF.

[/quote]

Eigenlijk snap ik al helemaal niet warom het Energique Speciaal heet......veel mensen waren in de veronderstelling dat er GEEN rund in zit en dat blijkt achteraf dus wel zo te zijn. DE pens is n.l. afkomstig van runderen!!

Zo uit mijn hoofd dacht ik dat de EF 17,4% was. Het juiste percentage energie wat geleverd moet worden door de eiwitten is 25 tot 28% (voor pups mag dat 30% zijn) MITS en daar zit hem nu net het hele verhaal.

Het gros van de Sharpei's (en niet alleen Sharpei's) hebben nog nooit van hun leven een stuk vlees gezien. De eiwitten in brokken zijn voor een groot gedeelte afkomstig van PLANTAARDIG materiaal i.p.v. dierlijk. Dat kan ook niet anders want iedere brok, ongeacht het merk, bestaat voor het grootste deel uit graan.

Ik zie helaas erg veel huidproblemen bij Sharpei's, Bassets, Bordeaux Dogs enz....m.a.w. allemaal honden die ruim in het vel zitten.

Zit de plek aan één kant denk ik ook in de richting van mijten of andere beestjes, zit het aan beide kanten denk ik aan iets hormonaals.

Ik weet niet of de hond nog graanproducten krijgt in de vorm van brood, hondenkoekjes of pasta's maar die moet je per direct uit het menu schrappen.
Een GOEDE visolie en borageolie kan een waardevolle aanvulling zijn.
Door tigger
#116897
Ik weet niet of de hond nog graanproducten krijgt in de vorm van brood, hondenkoekjes of pasta's maar die moet je per direct uit het menu schrappen.
Een GOEDE visolie en borageolie kan een waardevolle aanvulling zijn.
Hmmm, hij heeft de laatste 2 weken [voor het eerst sinds de brokkentijd] weer een paar keer pasta, brood en markiesjes gehad. :-[ vind ie zo lekker... hmmm dit zal ik dan maar niet meer doen.
Verder heb ik etos visoliecapsules extra en echinacea gekocht, om z'n weerstand wat op te krikken.
De plek is gelukkig niet groter geworden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door