Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Karin05
#1150835
Wij gaan maandag naar de DA om over de entingen te praten Senna heeft er erruug veel last altijd van en nu ik me er goed in verdiept heb besloten om haar voorlopig niet te laten enten. Weil twijfel ik nog aan wellicht in het voorjaar.
Heb hem van de week gebelt en al voorbereid want, ten eerste vroeg ik m wat ie wou gaan enten, nou de cocktail, mijn reactie maar ze is toch vorig jaar al geent (nobivac 3 jr!?) toen was het stil, ten tweede waarom is ze voor heel het zooitje is geent, terwijl ik toen al aangaf dat ik niet alles wou :evil:  en daar moest ie toch wel even van slikken met als antwoord dat t m handiger leek dat we maandag verder gingen praten, is goed DA kan niet wachten tot het weekende voorbij is :lol:  naja.

Groetjes Karin
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1150888
Pas je wel op dat hij er niet iets instopt voor je het door hebt. Houd je poot stijf!
Door conleeuw
#1151772
ik zou zeggen, of hond thuis en eerst praten, of, hond wordt niet met niets behandeld eer het niet helemaal duidelijk is besproken, dat heb ik met Blues ook gedaan, erg afwijkend vondt de dierenarts, maar toen ik het allemaal haarfijn had uitgelegd wat ik wilden en waarom, ging hij er wel mee accoord ;) pas toen mocht hij luisteren naar haar hartje en longen en een enting plaatsen, ook pas nadat ik had gechecked wat hij nu wel of niet in de spuit had gedaan ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1151818
Karin05 schreef: Wij gaan maandag naar de DA om over de entingen te praten Senna heeft er erruug veel last altijd van en nu ik me er goed in verdiept heb besloten om haar voorlopig niet te laten enten. Weil twijfel ik nog aan wellicht in het voorjaar.
Heb hem van de week gebelt en al voorbereid want, ten eerste vroeg ik m wat ie wou gaan enten, nou de cocktail, mijn reactie maar ze is toch vorig jaar al geent (nobivac 3 jr!?) toen was het stil, ten tweede waarom is ze voor heel het zooitje is geent, terwijl ik toen al aangaf dat ik niet alles wou :evil: en daar moest ie toch wel even van slikken met als antwoord dat t m handiger leek dat we maandag verder gingen praten, is goed DA kan niet wachten tot het weekende voorbij is :lol: naja.

Groetjes Karin

Even een vraagje: waarom zou je naar je DA gaan om hierover te praten? Dat kost je sowieso een consult en je gaat toch niet vaccineren. Ik vind eerlijk gezegd dat jij jouw DA geen verantwoording schuldig bent. Je laat jouw hond niet vaccineren. Punt. Dat is jouw beslissing. Wat is het doel van je gesprek dan?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1151860
Rovanna schreef: Even een vraagje: waarom zou je naar je DA gaan om hierover te praten? Dat kost je sowieso een consult en je gaat toch niet vaccineren. Ik vind eerlijk gezegd dat jij jouw DA geen verantwoording schuldig bent. Je laat jouw hond niet vaccineren. Punt. Dat is jouw beslissing. Wat is het doel van je gesprek dan?
Mijn idee. Ik zou me in het voorjaar wel weer melden voor de Weil-enting en als hij dan deze niet enkel wil zetten dan even gaan rondshoppen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1151868
Ik zou ook niet gaan. Moet zeggen dat schoonzus voor haar Kat die te laat geënt werd wel een hele enge kaart kreeg, stond een tekst op die feitelijk zei je bent een slechte baas, te laat met enten, nu gaat de kat dood. Maar ik overleg op entgebied niets met de dierenarts. Ik bepaal wat en hoe er iets in gaat. Op dit moment is dat dus niets. En heel misschien dit voorjaar nog Weil, daar ben ik nog even niet uit. Had voor de winter nog zo iets van wel. Nu inmiddels neig ik naar die ook niet.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1151891
O trouwens (ff zeiken):

en·ten entte, h geënt 1 een ent bevestigen in een stam of tak 2 een voedingsbodem voor een zaak zoeken in iets anders
in·en·ten entte -, h -geënt immuun maken door verzwakte smetstof in het bloed te brengen; vaccineren
Door Karin05
#1152335
Rovanna schreef: Even een vraagje: waarom zou je naar je DA gaan om hierover te praten? Dat kost je sowieso een consult en je gaat toch niet vaccineren. Ik vind eerlijk gezegd dat jij jouw DA geen verantwoording schuldig bent. Je laat jouw hond niet vaccineren. Punt. Dat is jouw beslissing. Wat is het doel van je gesprek dan?
Ik wil dat ie het boekje aanpast. En ik wil gewoon hier zijn gedachte/ mening over horen.

Karin
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door