Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door joia
#1146809
hallo allemaal!
Het is mijn eerste keer om jullie te schrijven en een vraag voor te leggen. mijn 11-jarige hond Joia, kruising stabij/wetterhoun, is sinds twee maanden aan het kokhalzen, zonder echt iets op te geven. Ik ben naar een dierenarts gegaan en hij heeft meteen een foto gemaakt van haar ingewanden; Er zit een verdikking op haar maagwand, dus maagzweer? of erger...hij heeft me CITAC 200 gegeven om maagzuur af te remmen en wil dat ik terugkom voor scopie en evt. bioptie.
Ik maak me behoorlijk ongerust en ben overgestapt op BARF. Ze is altijd al een bot-en kadaver vreter geweest, dus de overgang van  brokken naar BARF is niet al te drastisch. Ik wil ook klei gaan proberen, dat reinigt en geneest ook. Ik woon in Frankrijk en de dierenartsen hier zijn érg slaaf van laboratoria en ingrepen; ik zag iemand hier over Toulouse praten; én met hetzelfde probleem, dus vandaar mijn hulproep!! Hoe is het trouwens met Beau?
Hartelijk dank voor reacties!!
Lydia
Door Lizzy
#1146918
Hoi Lydia,
Welkom op Barfplaats. Mij is niet helemaal duidelijk wat het probleem is. Ze kotst dus niet maar maakt braakbewegingen? En heb je haar over gezet op Barf sinds ze dit heeft of heeft je hond problemen sinds je barft?
Door Femke
#1146993
joia schreef: hallo allemaal!
Het is mijn eerste keer om jullie te schrijven en een vraag voor te leggen. mijn 11-jarige hond Joia, kruising stabij/wetterhoun, is sinds twee maanden aan het kokhalzen, zonder echt iets op te geven. Ik ben naar een dierenarts gegaan en hij heeft meteen een foto gemaakt van haar ingewanden; Er zit een verdikking op haar maagwand, dus maagzweer? of erger...hij heeft me CITAC 200 gegeven om maagzuur af te remmen en wil dat ik terugkom voor scopie en evt. bioptie.
Ik maak me behoorlijk ongerust en ben overgestapt op BARF. Ze is altijd al een bot-en kadaver vreter geweest, dus de overgang van  brokken naar BARF is niet al te drastisch. Ik wil ook klei gaan proberen, dat reinigt en geneest ook. Ik woon in Frankrijk en de dierenartsen hier zijn érg slaaf van laboratoria en ingrepen; ik zag iemand hier over Toulouse praten; én met hetzelfde probleem, dus vandaar mijn hulproep!! Hoe is het trouwens met Beau?
Hartelijk dank voor reacties!!
Lydia
Hoi Lydia!
Welkom op Barfplaats! Ik zou trouwens zelf zeker geen botten voeren als je hond op maagzuurremmers staat. Doordat het maagzuur minder zuur is kunnen de botten niet goed verteren en dat kan leiden tot verstopping en dan ben je nog verder van huis.
Ik zou geloof ik ook een scopie laten maken, zou toch wel graag willen weten wat er aan de hand is in die maag.

Beterschap met je hond  :-* :-*
Door joia
#1147651
dank voor jullie berichten!
Joia kokhalst al bijna twee maanden, maar ze geeft niet over. Ze komt overeind om te hoesten, twee of drie keer en dat eindigt in een kokhals. Ik ben ongeveer twee weken geleden met BARF begonnen. Ik krijg snijafval van de slager, waar vrij weinig bot in zit. Verder lever, hart, verse vis(koppen). Ik maak me niet zo zeer zorgen over het dieet zelf, omdat ze altijd al hele kadavers heeft gevreten, naast de brokken. Het is meer de angst voor grote ingrepen, kostbaar en ingrijpend.
Door madelonverschoor
#1149806
Hallo Joia,

Er zit een fantastische internist in St Orens, vlakbij Toulouse, de Arts heet

Jean Pierre Pages de kliniek heet Croix du Sud, 45 Av de Toulouse, 31650 St Orens tel 0562-243002. Zeg maar dat je het nummer van Madelon Verschoor hebt.

Sterkte!!
Door joia
#1151617
dank je wel Madelon! op dit moment is Joia in behandeling; ik heb er toch voor gekozen een scopie te laten maken. Ze reageerde helemaal niet op de Zitac, en ik vond haar te slecht om door te rommelen.Ik blijf bij de telefoon voor de uitslag! Hoop maar dat ze iets vinden dat ze ooit heeft gevreten, en niet iets heel fouts....
maar goed, beter weten dan doormodderen. Ik hoop haar straks weer heelhuids thuis te hebben, dan vertel ik meer!
hartelijke groet van Lydia.
Door Femke
#1151662
joia schreef: dank je wel Madelon! op dit moment is Joia in behandeling; ik heb er toch voor gekozen een scopie te laten maken. Ze reageerde helemaal niet op de Zitac, en ik vond haar te slecht om door te rommelen.Ik blijf bij de telefoon voor de uitslag! Hoop maar dat ze iets vinden dat ze ooit heeft gevreten, en niet iets heel fouts....
maar goed, beter weten dan doormodderen. Ik hoop haar straks weer heelhuids thuis te hebben, dan vertel ik meer!
hartelijke groet van Lydia.

ik ben heel benieuwd wat er uit de scopie komt, ik duim voor jullie!
Door joia
#1152003
nou, het zit erop voor vandaag!! Joia is terug, de hele dag onder de pannen! Maar ik ben redelijk opgelucht; het is een flinke maagzweer, een onrustig gebied, dus er is wel weefsel weggenomen om naar het lab te sturen.Over twee weken uitslag daarvan. En natuurlijk nu met een zak vol pillen naar huis!
Ab, ontstekingsremmer en een aluminiumfosfaat....En ik wilde juist met groene leem aan de slag; dat mag niet samen met andere medicijnen toch? dan maar daarna. Heeft iemand goede tips voor voeding? maar even geen echte botten en misschien wat  yoghurt? Een hectische situatie hier bij de kliniek; je bent toch in alle staten, en achter me kwam een stel jagers binnen met twee door wilde zwijnen te grazen genomen honden!
ja, ik ben opgelucht, ik was voorbereid op het ergste...
Door Lizzy
#1152640
joia schreef: nou, het zit erop voor vandaag!! Joia is terug, de hele dag onder de pannen! Maar ik ben redelijk opgelucht; het is een flinke maagzweer, een onrustig gebied, dus er is wel weefsel weggenomen om naar het lab te sturen.Over twee weken uitslag daarvan. En natuurlijk nu met een zak vol pillen naar huis!
Ab, ontstekingsremmer en een aluminiumfosfaat....En ik wilde juist met groene leem aan de slag; dat mag niet samen met andere medicijnen toch? dan maar daarna. Heeft iemand goede tips voor voeding? maar even geen echte botten en misschien wat  yoghurt? Een hectische situatie hier bij de kliniek; je bent toch in alle staten, en achter me kwam een stel jagers binnen met twee door wilde zwijnen te grazen genomen honden!
ja, ik ben opgelucht, ik was voorbereid op het ergste...
Nee, je kunt nu geen groene leem geven. Ik zou gemalen voeding geven. Dus gemalen vleesbot, vlees, orgaanvlees en groente.
Door joia
#1152777
dank voor jullie belangstelling!
Hoe moet ik me gemalen botten voorstellen? Er is hier niets te krijgen van kant en klare voeding, (behalve de brokken natuurlijk); gooien jullie alles in de keukenmachine? Gelukkig is orgaanvlees hier weer wel makkelijk te krijgen; dat eet iedereen hier! schapenharten, long en pens!! ook mergpijp is hier een delicatesse! Joia laat rauwe lever en die longen echter liggen! nou, ik sta open voor tips en hoop dat de dame weer snel opknapt!
groet, Lydia
Door Lizzy
#1152785
joia schreef: dank voor jullie belangstelling!
Hoe moet ik me gemalen botten voorstellen? Er is hier niets te krijgen van kant en klare voeding, (behalve de brokken natuurlijk); gooien jullie alles in de keukenmachine? Gelukkig is orgaanvlees hier weer wel makkelijk te krijgen; dat eet iedereen hier! schapenharten, long en pens!! ook mergpijp is hier een delicatesse! Joia laat rauwe lever en die longen echter liggen! nou, ik sta open voor tips en hoop dat de dame weer snel opknapt!
groet, Lydia
Met de keukenmachine kun je geen vleesbot malen. Daarvoor heb je echt een vlees/gehaktmolen nodig. Maar wat eet je hond nu op dit moment precies?
Door joia
#1152887
wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is snijafval bij een goede slager, van lam en rund, de botten laat ik nu even. Verder borststuk van lam, lamshart, kippenlever en af en toe een zalmkop; ik moet mijn adressen nog aanvullen, voor gevogelte en konijnenkoppen. ik moet het hebben van afval, want geld om vlees te kopen heb ik niet! ik heb ook voor 't eerst groente gepureerd. verder geef ik zo nu en dan lijnzaadolie, voor omega 3. ik moet haar vooral binnen houden, want ze is een echte snaaier en iedereen hier heeft een composthoop!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door