Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Moos
#115214
Tja, het is niet echt een hele medische vraag, maar ik wist niet zo goed waar ie anders moest staan.... :-[

Sam, kater van net een jaar, heeft eigelijk al zo lang ik hem heb last van droge voetkussentjes. Nu had hij daar geen last van, en de da zei dat het geen kwaad kon, dus dat liet ik maar zo. Nu heeft hij sinds een paar maanden nogal last van schilfers in zijn vacht, een soort roos zeg maar. Hij heeft geen jeuk, en zijn vacht glanst je tegemoet, dus ook hier heeft hij naar mijn weten geen last van. Als ik hem elke dag een zalmsnoepje geef wordt het wel wat minder, maar over gaat het niet.

Heeft iemand een goede tip wat ik hieraan kan doen? Vind het zo sneu, het is een halflangharige zwarte kat, en zodra hij op schoot komt zitten zie je overal witte schilfertjes....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#115266
Heb je hem al laten testen op mijten? doe even een pantykousje om je stofzuiger mond en zuig even over zijn rug doe het kousje binnenste buiten en laat de opgezogen schilfers en haren even onderzoeken bij je da, wie weet is het wel niet zo'n onschuldige vorm van roos.
Door Moos
#115284
sylvia schreef: Heb je hem al laten testen op mijten? doe even een pantykousje om je stofzuiger mond en zuig even over zijn rug doe het kousje binnenste buiten en laat de opgezogen schilfers en haren even onderzoeken bij je da, wie weet is het wel niet zo'n onschuldige vorm van roos.
Ohhh, daar had ik helemaal niet aan gedacht :-[

Over een paar dagen moet ik toch even langs de da dan zal ik daar meteen naar laten kijken!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#115326
of is ie te dik? Mijn katten hier kunnen vanwege hun verdwenen taille ::) :o :-[ zichzelf niet meer echt goed op poetsen; consequentie is o.a. huidschilfers. Ik kam ze nu iets vaker.
Door Mayka
#115514
Ivonne schreef: of is ie te dik? Mijn katten hier kunnen vanwege hun verdwenen taille ::) :o :-[ zichzelf niet meer echt goed op poetsen; consequentie is o.a. huidschilfers. Ik kam ze nu iets vaker.
Nu je het zegt, Sylvester had ook last van huidschilfers toen hij te dik was. Nu hij gecontroleerd eten (Carnibest en ééndagskuikens) krijgt en dus is afgevallen zijn de schilfers ook weg omdat hij overal weer bij kan ;D
Door Moos
#115522
Ivonne schreef: of is ie te dik? Mijn katten hier kunnen vanwege hun verdwenen taille ::) :o :-[ zichzelf niet meer echt goed op poetsen; consequentie is o.a. huidschilfers. Ik kam ze nu iets vaker.
Nee, hij is zeker niet te dik. Hij is erg fijn gebouwd en rank zeg maar :)
Door Lizzy
#115527
Misschien heeft hij wel een tekort aan omega vetzuren? Wat eet hij? Als ie geen vers eet, dan kun je misschien kijken of hij zijn brokjes nog eet wanneer je er een visoliecapsule over heen leeg knijpt.

Je kunt ook overschakelen op verse voeding, als hij nog brokjes eet. Als ie dat persee niet lust, dan kunt je ook nog kijken of hij misschien af en toe een blikje sardientjes of makreel lust.
Door Moos
#115580
Lizzy schreef: Misschien heeft hij wel een tekort aan omega vetzuren? Wat eet hij? Als ie geen vers eet, dan kun je misschien kijken of hij zijn brokjes nog eet wanneer je er een visoliecapsule over heen leeg knijpt.

Je kunt ook overschakelen op verse voeding, als hij nog brokjes eet. Als ie dat persee niet lust, dan kunt je ook nog kijken of hij misschien af en toe een blikje sardientjes of makreel lust.
Tja, Sam is dus een zeikerd eerste klas wat eten betreft. Hij eet brokjes, en heel soms een blikje gourmet, iets ander vreet meneer niet. Vis heb ik al geprobeerd, maar hij kijkt ernaar alsof er iets heeeel engs in zijn bakje ligt ;D
Ik ben ook dagen bezig geweest om hem lamshart te laten eten, nou vergeet het maar....

Maar, makreel heb ik nog niet geprobeerd, zal eens kijken of hij dat wel op wil eten voor mij.

Ik zat ook al te denke aan visolie. Kan ik hem dat gewoon geven, een zo'n capsule per dag?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door