Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door whirlwind
#11518
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over Rodi compleet. Ik heb ooit in het verleden mijn shelties Rodi compleet gevoerd, hier stonden ze 3x daags op. Op een gegeven moment merkte ik dat 1 van mijn shelties geen ontlasting meer legde, dit ging een week zo door totdat wij in de gaten hadden dat ze last van verstopping had. We hebben destijds ook olie over het voer gegeven maar helaas zonder resultaat. We moesten destijds van de Rodi afstappen, want ik wilde ze wel allemaal hetzelfde blijven voeren. Aangezien je hier in de buurt (overijssel) niet veel diervoeders hebt zitten, zijn we weer overgegaan op brokken en af en toe een plakje rodi.
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat een hond verstopping kan krijgen van een vleesvoeder als Rodi? HOnden zijn toch van nature vleeseters?

Groetjes,
Jacqueline
Door Paul_Barte
#11519
Hoi Jacqueline,

Vreemd....ken wel veel honden die aan de race gaan van de Rodi maar verstopt????

Misschien toch dat de verstopping een andere oorzaak had. Iets gegeten wat niet pluis was etc.

Uiteraard is het migelijk om een scheut lijnzaadolie of desnoods olijfolie er over heen te gooien maar dat is niet de bedoeling van een vleesvoeding. Ook wat extra (kalfs of runder) lever geeft een laxerend resultaat. Groenten (van boven de grond) toevoegen kan ook.

Maar nogmaals....denk niet dat de Rodi de oorzaak was!!!

Eventueel kun je een ander compleet vleesvoer proberen.
Kijk eens op http://www.carnibest.nl en dan onder verkooppunten!!!
Door Janet
#11520
In rodi zit toch bindmiddel om er mooie hamburgers van te kunnen maken én behoorlijk wat graan ???. Misschien dat ze daar last van krijgen?
Door Paul_Barte
#11521
Leuk trouwens dat er wat Sheltieliefhebsters aanwezig zijn (decasawolveson heeft zich ook aangemeld).

Heb zelf 4 van de wat grotere uitvoering......ook alle kleuren  ;)  :D
Door sylvia
#11522
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over Rodi compleet. Ik heb ooit in het verleden mijn shelties Rodi compleet gevoerd, hier stonden ze 3x daags op. Op een gegeven moment merkte ik dat 1 van mijn shelties geen ontlasting meer legde, dit ging een week zo door totdat wij in de gaten hadden dat ze last van verstopping had. We hebben destijds ook olie over het voer gegeven maar helaas zonder resultaat. We moesten destijds van de Rodi afstappen, want ik wilde ze wel allemaal hetzelfde blijven voeren. Aangezien je hier in de buurt (overijssel) niet veel diervoeders hebt zitten, zijn we weer overgegaan op brokken en af en toe een plakje rodi.
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat een hond verstopping kan krijgen van een vleesvoeder als Rodi? HOnden zijn toch van nature vleeseters?

Groetjes,
Jacqueline
ik heb zelf 13 jaar rodi gevoerd en verstopping hebben ze bij mij nooit geen last van gehad,en ook heb ik dit nooit eerder gehoord van andere rodi voerders,maar het wil niet zeggen dat het niet kan,wat ik wel weet is dat vroeger het wel eens gebeurde dat er kiezeltjes in de rodi zaten ,die in de maag van de koe haden gezeten en zodoende in het voer terecht kwamen,misschien is het zoiets geweest.Maar dan heb je dat moeten voeren toen rodi nog in stangen (kilo worsten) verkocht werd en er ook nog stukken pens herkenbaar waren,na invoering van de hamburger is alles zo fijn vermalen dat een kiezel er niet meer in kan zitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door