Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#990362
Brasso heeft volgens de DA een licht ontstoken anaalklier. Antibiotica heeft volgens haar niet zo veel zin. Maar hij zit er steeds aan te likken. Als ie poept is zijn endeldarm ook wat donkerrrood van kleur en komt er wat wit, pussig anaaltroep mee.
Dus na elke keer poepen wil ie zijn billen aan het gras afvegen.
Ik heb al wat zitten zoeken en stuite op collodiaal ziver. Is dat hier wat voor en geef je dat dan gewoon oraal. Misschien zijn er nog betere oplossingen. Op de site van huisdierendokter waar je het zilver kunt bestellen, raden ze anaalenzym aan. Iemand dit weleens gebruikt.
#991775
Ik heb traumeel gehaald, chlorella en drainage compositum. Geef nu 3 x daags een halve traumeel en een hele chlorella. Brasso weegt 10 kilo. Over twee weken wil ik dan met de drainage compositum beginnen.
Is die dosering goed of mag hij ook wel een hele traumeel hebben?
#991936
Sandra K schreef: Ik heb traumeel gehaald, chlorella en drainage compositum. Geef nu 3 x daags een halve traumeel en een hele chlorella. Brasso weegt 10 kilo. Over twee weken wil ik dan met de drainage compositum beginnen.
Is die dosering goed of mag hij ook wel een hele traumeel hebben?
hele trameel is prima. Chlorella mag je rustig opbouwen, tot wel 3 keer daags 8 of 10 tabletten. Het is geen medicijn, maar een supergezond voedingssupplement waar je niet bij kan overdoseren ;)

Je kan wel te snel opbouwen. Je merkt dit als je hond diarree krijgt.
#992201
Sandra K schreef: Misschien zijn er nog betere oplossingen. Op de site van huisdierendokter waar je het zilver kunt bestellen, raden ze anaalenzym aan. Iemand dit weleens gebruikt.
Voor dit doel heb ik destijds Wobenzym van SanaVesta gebruikt en dat heeft toen goed geholpen.
#1144510
Sandra K schreef: De behandeling is gelukt, traumeel en chlorella gedurende een week of 4. Bedankt voor de tips. De anaalklieren zien er weer goed uit en Brasso zit er niet meer aan.
Goeie tip! :D
Ik ben benieuwd of de ontsteking ook weg is gebleven?
Ik heb namelijk altijd begrepen dat als een hond eenmaal ontstoken anaalklieren heeft, je deze beter kunt laten verwijderen omdat het anders steeds weer terug zal komen.
#1151825
Tegen het eind van vorig jaar zat hij weer erg veel te bijten. Waarschijnlijk dus weer last. Ondertussen had ik ook iets gelezen over propolis. Ik heb hem toen drie weken twee keer per dag propolis gegeven. Sindsdien gaat het weer prima.
#1154831
Zijn klieren zijn niet leeggemaakt. Voordeel bij Brasso is dat ze meestal niet verstoppen, maar alleen ontstoken zijn. De klieren legen dan vanzelf tijdens de ontlasting. Ik had propolis capsules. Ik gaf er 2 per dag. Een 's ochtends en een 's avonds, gewoon op zijn eten. Potje koste iets van 13 euro, stuk goedkoper dan een consult. Nu alleen afwachten hoelang het weg blijft.
#2563466
Hoi hoi,

Geweldig deze subject! Hebben velen wat aan, baas en huisdier!
Mijn hond heeft voor de 2e keer een AB kuur Stomorgyl (een keer in sept en in jan). Liever niet een 3e kuur erachteraan. Ik lees jullie advies en ervaring geschreven hierboven en heb naar aanleiding hiervan enige vragen. Zullen jullie mij aub verder willen helpen? Bij het zoeken van de producten stoot ik op verschillende merken en variaten (gel, tabletten, zalf, druppels) en uiteraard verschillende winkels speciaal voor paarden, mensen en dieren. Ondertussen ben ik verdwaald geraakt en mijn hond heeft ontstoken anaalklieren waardoor hij heel langzaam loopt en sleetje rijdt en te vaak likt, zijn wij elkaar kwijtgeraakt  in het bos. Help ons uit het bos te komen.
Ik zal graag de merk van de producten (en wellicht waar mogelijk te halen) willen vragen:
- propolis
- traumeel
- wobenzym
- chlorella

Als het nodig is zal ik al deze producten kopen om van die ontsteking en de consult plus AB kuur af te zijn.

Dank bij voorbaat.
Laatst gewijzigd door fem. op di 15 jan 2013, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door