Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door regina
#115122
Goedemorgen, ik heb een vraagje, mijn rottie bibi word 27 juni 6 maanden, en heb gisteren ontdekt dat ze al loops is, is dat niet wat vroeg?
Of komt het vaker voor ;)
Door Anna Penta
#115131
Het is vroeg maar het komt vaker voor. Ik geloof zelfs dat het nog eerder kan. Maar meestal is het op zo jonge leeftijd nog niet heel heftig, een beetje een voorstadium van de loopsheid zeg maar, met weinig bloedverlies. Maar dit heb ik ook maar van horen zeggen, hoewel het wel op waarheid berust.
Door Lizzy
#115137
Tussen de 6 en 18 maanden. En, hoe groter de hond, hoe later ze loops worden, toch? Maar goed, 6 maanden voor een Rottie is dus erg jong. Er wordt overigens wel gesproken dat het steeds jonger loops worden van honden een degeneratie verschijnsel is. Ik weet niet hoeveel waarheid daar in zit...?
Door Indy
#115263
Onze rottweiler was ook met 5 maanden al loops :(

Maar ze was er wel echt heel beroerd van, dus ik hoop dat het voor Bibi meevalt. Tis zo sneu ze zijn nog zo pup en dan al loops :(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#115268
Lizzy schreef: Tussen de 6 en 18 maanden. En, hoe groter de hond, hoe later ze loops worden, toch? Maar goed, 6 maanden voor een Rottie is dus erg jong. Er wordt overigens wel gesproken dat het steeds jonger loops worden van honden een degeneratie verschijnsel is. Ik weet niet hoeveel waarheid daar in zit...?
Mijn ervaring is dat grote honden juist diegene zijn die met 6 maanden of ervoor al loops worden, maar groot of klein tussen de 6 en 18 maanden is normaal .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door