Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door frenkie
#1151324
Wieke heeft eigenlijk sinds het voorjaar al wat problemen met haar huid op haar buik. Ze heeft er vaak jeuk en bijt en likt er geregeld aan. Ze heeft dan ook een rood gekleurde huid en wat rode bultjes. Het zit eigenlijk alleen op de haarloze plekken en dus niet op de behaarde plekken van haar buik. Ik vraag mij nu dus af of dit een voedselallergie of contactallergie kan zijn. Kan iemand mij vertellen hoe een voedselallergie eruit ziet en wat de symptomen kunnen zijn, op internet word ik niet echt wijzer. Ze eet nu al een hele tijd carnibest en heeft een mooie glimmende goed uitziende vacht.
Door Lizzy
#1151438
De symptomen zijn helaas niet zo eenduidig ala "zo ziet een contact-allergie en zo ziet een voedsel-allergie eruit". Maaraangezien het vooral haar buik is, zou ik denken aan een contact allergie, bijv. voor iets dat in haar mand ligt of een wollen vloerkleed of iets dergelijks. Maar als je wilt weten of het van de voeding komt, dan zou je haar iets moeten geven (een diersoort) dat ze nog nooit eerder gegeten heeft. Worden de symptomen minder, kun je aannemen dat er iets is met de voeding (dan weet je nog niet wat, maar door langzaam 1 voor 1 dingen toe te gaan voegen, kun je ontdekken waar ze allergisch voor is).

Barfplaats wordt gesponsord door