Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Fleetwood
#1150937
Ik vraag me af in hoeverre dat nog mogelijk is.

Want die van mij zijn nu volop aan het barfen en doen dat nergens liever als op mijn bank. Met als gevolg allemaal bruine- en rode plekken verdeeld over de hele bank. IEDERE dag  ::)

Had ik kunnen verwachten natuurlijk, maar zou ik ze aan kunnen leren om "netjes" te barfen, zo ja hoe!?

Groetjes, Trudy
Door tieneke
#1150958
[quote="Fleetwood"]
Ik vraag me af in hoeverre dat nog mogelijk is.

Want die van mij zijn nu volop aan het barfen en doen dat nergens liever als op mijn bank. Met als gevolg allemaal bruine- en rode plekken verdeeld over de hele bank. IEDERE dag   ::)

Had ik kunnen verwachten natuurlijk, maar zou ik ze aan kunnen leren om "netjes" te barfen, zo ja hoe!?

Groetjes, Trudy
[/quote]
In de badkamer of apart kamertje voortaan hun eten geven?
Of buiten als ze buiten mogen.
Door Rianne145
#1150960
Hoi,

1 van mijn katten blijft zitten waar hij zit, de ander gaat ook het lieft op m'n bed zitten als ze de kans krijg... Blehhhh, maar het is nu doorgedrongen. Ik heb heel concequent haar vlees weer terug gelegd op de placemat en ze blijft nu redelijk zitten. Ze verschuift wel eens een meter (als ze bang is dat ik het kom jatten ofzo en het is erg lekker).
Mocht ik ooit meer ruimte in huis krijgen dan denk ik dat ik voor ieder een bench maak (koop) ofzo om ze echt op hun plek te houden en dat is makkelijk schoon te maken.

Succes!
Door Fleetwood
#1150974
Nou, we zijn begonnen met de bijkeuken,. Als ze daar een hele kip krijgen, sleuren ze die door de kleine slaapkamer, door de gang, door de woonkamer, door de keuken de slaapkamer in en peuzelen 'm dan op bed op.

Wat dat betreft wel een vooruitgang, dat ze het de afgelopen weken niet meer op bed geprobeerd hebben...  :P

Buiten is (nog) geen optie, die tuin is nog niet catproof. En dan nog denk ik niet dat ze zich tegen laten houden door 1 kattenluik. Michael oppert net het idee om in zowel de buitendeur als in de deur van bijkeuken naar kleine slaapkamer een kattenluik te maken. Misschien helpt dat wel....
Door flin
#1151160
deur dicht houden misschien?  ::)

of miss de drukteschoppers in 'n bench laten eten? of 'n konijnehok...

hier blijven ze in 'n radius van 'n meter keurig bij hun eet-plekkie, maar 't zijn maar 3 katten, natuurlijk...
Door Huskymeisje
#1151186
mijn katten eten vrij netjes moet ik zeggen. Ze krijgen het in de bijkeuken omdat anders de honden zich er over "ontfermen" maar het is nooit een puinzooi. Iets wat ik van de honden niet kan zeggen.......
Door Henkje
#1151213
Hier eten ze ook alleen op hun eigen plekje. Maar 4 katten op hun plek houden is wel anderss dan 9!
Het lijkt me wel een geniaal gezicht om die hongerige monsters van jou te zien eten (als je niet in het bed hoeft te slapen).
Door Fleetwood
#1151247
Tja, het zijn er ook echt 9 die er een zooi van maken. Ik kan ze toch moeilijk opsluiten met hun dooie beest totdat ie op is?  :g:
Door Rianne145
#1151326
Ik heb lange tijd als ik hele kwartel voerde die aan een staande lamp vastgebonden, ander liet ze de vogel weer vliegen  ;D. Is misschien ook nog een optie
Gebruikersavatar
Door koekje
#1151343
ja, en als je dan visite hebt, gewoon stug blijven volhouden met een stalen gezicht dat het experimentele kunst is  ;D

toen ze hier nog niet zo lang vers kregen, was het ook altijd sleuren en het eten vliegles geven. na een tijdje werden de verse dingen een stuk gewoner, en werd het meer als gewoon eten beschouwd. het vliegen en opgooien werd toen ook minder.
Door Mevroi Kruim
#1151352
[quote="koekje"]
ja, en als je dan visite hebt, gewoon stug blijven volhouden met een stalen gezicht dat het experimentele kunst is  ;D


[/quote]

Hier eten ze zeer beschaafd  8) allemaal in de katten- annex waskamer op de tegelvloer, elk zijn/haar eigen plekkie, eigen bakkie en vaste volgorde van bakkies neerzetten. Ik sta temidden van de rommel *trallalaa* en hou streng toezicht en voer conversaties met Karel die altijd met volle mond moet praten  :P Sjors is een slome eter, die is altijd als laatste klaar maar laat zich niks uit z'n bakkie jatten, en de twee jeugdigen krijgen stevig knaagwerk en zijn dus wel ff zoet.
Alleen Eppo sleept wel eens iets naar de overloop als Kruimel al te opdringerig wordt; die ouwe kleine miep is zo dement dat ze vergeet dat ze aan het eten is en dan gaat ze bij iedereen in de bakjes kijken. Boos gegromd en geblaas van de officiele eigenaars hoort ze niet meer, ze duwt gewoon haar kop in de bak naast die van de andere kat en gaat vreten  ;D de andere staat er dan meestal hoogst beteuterd bij te kijken en roept mij te hulp 'oi, kijk nou eens! da's MIJN prakkie hoor! doe d'r wat an!'
Door Fleetwood
#1151367
Als het jullie allemaal gelukt is, moet het ons toch ook wel lukken!? We gaan eens wat dingen proberen komende week....
Gebruikersavatar
Door koekje
#1151425
ik heb ot en sien gewoon heel kort gehouden met de training. iedere keer als ze er mee gingen slepen, ik een commando 'nee, op je kleedje' gegeven en legde ik het weer terug op het kleedje en zette er eventueel de kat er weer voor.
etenstijd hier in huis is wel absolute rust en deuren dicht.
Door Rianne145
#1151560
Een van mijn katten is nogal een stesskip, dus ik heb alleen het vlees teruggelegd en er niets bij gezegd. Ik zie het bij haar echt gebeuren dat ze dan niet meer durft te eten.
Door Krullebol
#1152423
Ieder een kuiken in een mandje, werkte hier niet :? vlees terug leggen ook niet, dan wisselen ze nogal haha. Maar we blijven proberen, katten zijn goed te trainen dus in theorie moet het allemaal lukken.
Die tip van Felinke vond ik trouwens ook wel een goede :) [vlees afpakken en later teruggeven, omdat ze anders mss kunnen denken dat ze zelf niet meer op de bank mogen]
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door