Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sher
#1150968
De vorige week ben ik bezig geweest om mijn hond en kat af en toe wat barfmaaltijden voor te zetten. Bij mijn hondje gaat dit heel goed. Ze eet met smaak en alles is zo weg. Vinnie vindt het duidelijk minder. Hij eet eens een hapje en houdt het dan voor gezien. Gisteren heeft hij vrij weinig (voor zijn doen :P) gegeten van zijn hapjes. Vandaag kreeg hij weer CB en daar heeft hij zo gulzig in gegeten dat het er weer uit kwam. Wanneer het nu een volwassen kat zou zijn, zou ik me hier niet zo veel van aantrekken, maar Vinnie is nog in de groei. Aan de andere kant zou het makkelijker moeten zijn om een kitten over te zetten dan een volwassen kat. Wat is nu wijsheid?  :-\
Ik denk er sterk over om voorlopig dankbaar te zijn met een kat die vers eet. Af en toe een kleine snack (vleesbot) aanbieden en verder alleen kvv. Later als hij volwassen is, kan ik het nog wel eens proberen.  :-\
Door Frummel
#1151034
Is het een optie om zelf te malen?
Dan weet je ieg wat hij precies binnen krijgt, met kvv ben je toch afhankelijk van de fabrikant.
Ik zou het zelf ook niet prettig vinden als een kitten te weinig eet, je wilt toch zeker zijn dat ie alles binnenkrijgt.
Door Heloise
#1151048
Ik denk dat je wat langzamer nieuwe dingen moet introduceren. Het is gewoon even uitproberen wat hij wel en niet lekker vindt.

Senna at hier met 8 weken oud alleen maar (gemalen) kip. Dat heeft ze bijna twee maanden volgehouden. Zodra er ook maar iets anders tussen zat at ze het dus niet meer. Op een gegeven ogenblik begon ze eten van molly te jatten. Dus toen ben ik haar maar weer nieuwe dingen gaan aanbieden. En de ene keer vond ze iets wel meteen lekker en soms niet. Nu eet ze vrij veel soorten maar sommige dingen weigert ze stelselmatig.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1151069
[quote="Heloise"]
Ik denk dat je wat langzamer nieuwe dingen moet introduceren. Het is gewoon even uitproberen wat hij wel en niet lekker vindt.


[/quote]
Dat ga ik denk ik maar doen. Hapje sardien bij de kvv, hapje kippennek, -vleugeltje, parelhoen..... net als de kinderen, geen heel bordje leegeten, maar wel een hapje om aan de smaak te wennen.  :P Later zal het wel een grote jongen worden, die netjes zijn bordje leegeet.  ;)
Door Huskymeisje
#1151193
Ik ben ook begonnen met kvv. Ik dacht dat ze dan makkelijker over waren te zetten naar uiteindelijk barf. Hoe fout kun je zitten. Rocky at en eet alles wel maar Rambo was een heel ander verhaal. Die weigerde alles wat ik hem voorzette. Totdat hij er een keer bij was toen ik het eten voor de honden klaarmaakte. Hij snaaide doodleuk het barfvlees uit de hondenbakken. Vanaf die dag heeft hij geen brok meer gehad.

Misschien vind jou kat kvv ook wel niet lekker.
Door Henkje
#1151207
Ik ben ook begonnen met kvv. Barf vond ik eng. Later ben ik met kippennekken begonnen, vonden ze niets. Ik heb ze geplet met een hamer en in stukken geknipt. Dat steeds minder en nu eten ze ze gewoon. Ze eten nu vrijwel alles. Alleen vis iets minder. Met het menu heb ik daar nu rekening meegehouden door ze de avond ervoor wat minder te geven ::)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1151272
[quote="Huskymeisje"]
Misschien vind jou kat kvv ook wel niet lekker.
[/quote]

Vinnie is gek op kvv. Vandaag heeft hij alweer bijna 200 gram gegeten.  ::) ;)
Ik blijf wel gewoon kleine stukjes barf aanbieden. Hij wil alles wel proberen, maar dat blijft bij kleine hapjes. Ik ga hem gewoon wat langzamer overzetten denk ik.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door