Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1150554
Eergisterenavond heeft mijn dwergteckel een kalfsbullepees van zo,n 15 centimeter gegeten. De andere middag heeft ze de CB van die ochtend onverteerd opgebraakt en is ze hangerig (géén koorts)en niet zichzelf. Ik vroeg me af of het mogelijk is dat er een verstopping is ontstaan van de bullepees, ze eet dit regelmatig alhoewel niet zoveel ineens. Heeft iemand ervaring hiermee, in de oude topics lees ik wel verstopping na het eten van runderhuid. Zo als het er nu uitziet, wil ik vandaag nog even aankijken en anders naar de DA.
gr.Thea
#1150949
Bedankt voor het meedenken.
Beautje is een stuk levendiger als vanochtend en heeft ook niet meer gebraakt en dat heeft me wel wat gerustgesteld. Gisterenmiddag had Beau voor het laatst ontlasting. Ze heeft na gisterenavond (een beetje) niet meer gegeten, maar vanavond had ze trek.  Nu nog even terug naar de bullepees. Ze eet vaak bullepees maar nooit zoveel in één keer en ik houd ze meestal vast om het laatste stuk weg te gooien. Pensstaafjes eet ze ook wel en niet dragend lamsbot, als ik eraan kan komen.  Misschien ben ik wel een Piet Paniek maar ooit ben ik bijna een spanieltje verloren aan een zware verstopping, hij had in de bosjes een broodzak met kadetjes gevonden en stiekem opgegeten. Bij de operatie kwam de zak eruit met de broodjes er nog in. Dat hoop ik niet meer mee te maken.
#1152209
Beautje lijkt de oude weer te zijn. Vandaag normale ontlasting en weer vrolijker. Wat het precies is geweest is me niet echt duidelijk geworden. Maar met de bullepees heb ik het voorlopig wel even gehad voor alle zekerheid.
Bedankt voor de betrokkenheid, fijn forum.
gr.Thea
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door