Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1149991
Mijn voornaamste reden om geheel over te gaan op Barf was omdat Kyran heel veel last van zijn anaalklieren heeft. Helaas heft dit niet mogen helpen en na heel lang denken heb ik toch besloten dat ze verwijderd moesten worden. Iedere 3 weken moest hij gespoeld worden en was dan 2 dagen van het padje door de stress, dan kon ook niet zo doorgaan, zijn ballen zijn helemaal kapot gevreten door de pijn en jeuk.

In ieder geval zijn ze er vandaag uit gehaald. Wat kan ik doen om het herstelproces goed te laten verlopen, kan ik iets geven? Lichamelijk maar ook voor zijn koppie...ws krijg ik m nu helemaal niet meer mee naar de DA hoewel zij heel ter wille waren. Hans is er bij gebleven totdat hij onder narcose was en werd gelijk gebeld toen hij aan het bijkomen was, en heeft er toen ook al die tijd bij gezeten om de stress iets te verminderen.

Iemand tips? En misschien is er iemand die mij iets kan vertellen over het herstel, ervaringen???
Tis niks hoor, zo'n hele zielige hond op de bank.
Door vagebond
#1150087
Tjee, iedere 3 weken spoelen? Dat is ook een ramp, heb je nog iets anders geprobeerd? Ik las hier laatst een bericht over anaalklieren, de oplossing was traumeel en chlorellatabletjes. Voor iedere hond zal het wel anders zijn. Iedere 3 weken spoelen vind ik gewoon zielig voor de hond. Gelukkig is ie er nu vanaf.
Door Nynke
#1150118
Gunnar's anaalklieren zijn verwijderd toen hij een jaar of 3 was. Ze waren ook altijd ontstoken. Da's ruim 9 jaar geleden  ::) 

Het kostte toen ongeveer 600 gulden, da's nu, heb ik vorige week nagevraagd, 600 euroos  :-X ??

Hij moest een tijdje een kap op, ik meen tot de hechtingen eruit waren. Toen werd gewaarschuwd, herinner ik me, dat hij lekker zou kunnen gaan ruiken voor reuen. Nooit wat van gemerkt. Er wordt ook gewaarschuwd voor problemen met de ontlasting ophouden, maar daar is ook nooit wat van gebleken. Ik ben blij dat het ik het toen heb laten doen.

haha, ik lees nu je berichtje pas verder en ik zie dat het al gebeurd is  ::) ::) ::)        :)
                 
Door ellenned
#1150190
[quote="Nynke F"]

Het kostte toen ongeveer 600 gulden, da's nu, heb ik vorige week nagevraagd, 600 euroos  :-X ??


[/quote]
Klopt...lang leve Petplan!!!! :D

Hij is nu echt nog van het padje, heeft net wel gepoept en wat gegeten. Je moet er toch niet aan denken dat er poep langs die wond moet...en die ziet er niet lekker uit....

Traumeel is het idd, daar had ik van gehoord, Ik ga s googlen!
Door Nynke
#1150464
[quote="ellenned"]
Hij heeft een heel sexy boxershort aan, die kap vindt hij vreselijk en zo gaat het ook.
[/quote]

foto !!!!!!!!  :) ;)
Door conleeuw
#1151551
jeetje wat naar nou zeg, naar voor hem dat hij dit allemaal moet meemaken, maar goed, het is nu gedaan en voor je het weet is hij volledig hersteld ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1151610
[quote="Rovanna"]
Jeetje zeg >:( maar... kan een hond wel leven zonder anaalklieren? Het is ook een vorm van communicatie immers.
[/quote]

Ja, daar vraag je me wat....  :-\
Maar kun je als eigenaar leven met een hond die overal te pas en te onpas zijn anaalklieren leegt? :neusdichtknijpsmiley:
Door Femke
#1151663
[quote="Rovanna"]
Jeetje zeg >:( maar... kan een hond wel leven zonder anaalklieren? Het is ook een vorm van communicatie immers.
[/quote]


Sunday heeft al 10 jaar geen anaalklieren meer, en ik moet zeggen dat ik nog nooit iets gemerkt heb wat er op zou kunnen duiden dat het een probleem is zonder anaalklieren te leven?
Door conleeuw
#1151691
tja, ze kunnen niet zo goed stinken als een ander, dus geur communicatie zal inderdaad minder zijn, ze kunnen prima zonder......en dat is volgens mij niet zo belangrijk of erg als het missen van een staart of oren, maar hoe dan ook, een hond die continu met ontstoken anaalklieren loopt te tobben heeft ook geen leven meer :'( ik hoor wel eens vaker van honden bij wie de anaalklieren verwijderd zijn, ze hebben kennelijk geen problemen ermee :-\
Door Laura2004
#1151723
Ik overweeg ook al een hele tijd om Ziggy's anaalklieren te laten verwijderen, het is heel makkelijk om te oordelen als jouw hond daar geen last van heeft, maar Ziggy's anaalklieren liepen tot een paar maanden geleden, ongeveer om de twee weken leeg op mijn bankstel en continu was ze aan het soppen, niet uitknijpen hielp niet en wel uitknijpen ook niet en het is echt heel smerig, ook in de auto liepen ze regelmatig leeg of in een volle stadsbus (en op de bank bij mijn ouders in Spanje en dat is toch wel lullig) en dat is echt niet leuk.....

Maar het vreemde is dat het nu al een paar maanden niet is gebeurd en dat ze al een paar maanden totaal niet sopt, dus misschien komt het uiteindelijk goed..

Als het weer misgaat en net zo erg wordt als hiervoor dan vrees ik voor Ziggy dat ik ze ook laat verwijderen, heel vervelend voor haar, maar goed, ik vind het ook vervelend voor mezelf.....
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1151811
[quote="conleeuw"]
tja, ze kunnen niet zo goed stinken als een ander, dus geur communicatie zal inderdaad minder zijn, ze kunnen prima zonder......en dat is volgens mij niet zo belangrijk of erg als het missen van een staart of oren, maar hoe dan ook, een hond die continu met ontstoken anaalklieren loopt te tobben heeft ook geen leven meer :'( ik hoor wel eens vaker van honden bij wie de anaalklieren verwijderd zijn, ze hebben kennelijk geen problemen ermee :-\
[/quote]

Ja ik begrijp heel goed dat je soms die beslissing moet nemen. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat het kon :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door