Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joke I
#1149774
Hoi,

Ik heb een probleem met één van de honden. Sinds gisteravond heeft hij werkelijk een jeukexplsie gehad. Eigenlijk in een uur tijd werd hij helemaal krankjorum van de jeuk. Ik kan hem nergens aanraken of hij draait met zijn kont alle kanten op, zakt daarbij ook licht door de heupen. Het arme beest kan geen 3 minuten stil liggen en is de hele nacht in de weer geweest. Hij krabt en bijt en schuurt. Hebben jullie enig idee waarvan dit zou kunnen komen? Ik ga vanmiddag sowieso naar de DA, maar die zal zeker over zijn voer beginnen( is geen voorstander van Barf) Hij zal me zeker een dieetvoeding aan proberen te smeren ook gezien het feit dat mijn hond te dik is en maar niet af wil vallen. Ik ben daar al 1 jaar mee bezig, maar het wil niet. Ik weet het nu effe niet meer. Ik heb geen zin om met een onbevredigd gevoel straks bij de DA weg te gaan, zonder dat de oorzaak van zaken gevonden gaat worden.  :-\ :-\ :-\
Door Mevroi Kruim
#1149800
Dit is zeer waarschijnlijk een allergie-aanval. Heb je iets anders gevoerd dan anders? Zo niet, dan kan het echt niet aan het voer liggen. Een voedsel-allergie voor z'n normale voer ontwikkelt zich langzaam en niet zo als een explosie. Heb je wel iets bijzonders gevoerd dan kan het zeker daaraan liggen maar dan hoef je beslist niet gelijk dieetbrokken te gaan voeren. Gewoon dat nieuwe voer net meer geven.
Ligt het niet aan het voer dan kan het van alles in z'n omgeving zijn. Nieuw wasmiddel van z'n bed bv, nieuw schoonmaakmiddel voor de vloer, nieuw kleedje, nieuwe vloerbedekking eigenlijk alles dat anders is dan voorheen. Ga dat dus eerst zorgvuldig na, voordat je naar de da gaat, dan kom je iig beslagen ten ijs en laat je je niet zo makkelijk omver kletsen.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1150288
Hallo kruimel, bedankt voor je reactie! Ze hebben eigenlijk geen dingen gehad die ze anders nooit krijgen. Ze hebben wel zaken gehad die ze niet elke week krijgen zeg maar. Ik had net weer een nieuwe bestelling binnen gekregen. De andere zaken was ik al na gelopen, maar daar zit geen enkele verandering in. Ben wel naar de DA geweest. Hij begon dit keer niet over voedsel, maar over vlooienallergie. Ik durf te zeggen dat hij geen vlooien heeft, maar de DA moest toch nog wel even hoognodig met een vlooienkam nakijken.  >:( >:( Ik had hem al verteld dat ik zijn vacht goed nagekeken had. Maar ik heb nu wel eindelijk doorgedrukt dat ik zijn bloed wil laten testen. Lever, nieren en schildklier, dus morgen even terug om bloed af te laten nemen als hij nuchter is.
Door Mevroi Kruim
#1150355
Nou, op zich kan vlooien wel, en er hoeft er geeneen op de hond te zitten, een kleine visite is helaas al genoeg als je hond echt allergisch is  :-X
Maar dan verwacht je lokale jeuk, op de plek waar hij gebeten is, en niet overal. Voor overal jeuk moet hij idd een invasie te verwerken hebben gehad en dat moet je zien, dan zitten er poepjes in de vacht.
Het blijft dus voorlopig een mysterie  :-\
Door Truus
#1150359
[quote="Kruimel"]
Nou, op zich kan vlooien wel, en er hoeft er geeneen op de hond te zitten, een kleine visite is helaas al genoeg als je hond echt allergisch is  :-X
Maar dan verwacht je lokale jeuk, op de plek waar hij gebeten is, en niet overal. Voor overal jeuk moet hij idd een invasie te verwerken hebben gehad en dat moet je zien, dan zitten er poepjes in de vacht.
Het blijft dus voorlopig een mysterie   :-\
[/quote]
Is niet helemaal waar van die infasie..Timo wordt van 1 vlooienbeet al helemaal gek. Jeuk, rode huid en verschrikkelijk veel krabben :-X
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1150586
Vanochtend hebben we bloed af laten nemen. Net heeft de DA gebeld want het bloed kan hij zelf testen voor de waardes van lever en nieren. Nu blijkt het ureum wel iets verhoogd te zijn, maar dat vond hij niet verontrustend. Het bloed moet opgestuurd worden voor het schildklieronderzoek, daar kunnen we eind volgende week pas de uitslag van verwachten. Voor dit moment heeft hij prednisolon gekregen om de jeuk te onderdrukken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door