Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1150130
Balou is de laatste weken vreselijk aan het mieren met zijn eten. Hij wil vooral geen vleesbot eten. Helaas is het zo dat als hij geen vleesbot krijgt hij meteen hele dunne ontlasting heeft.

Op dit moment probeer ik hem eerst zijn vleesbot te geven, en als hij dat op heeft krijgt hij de rest. Helaas komt het er nu op neer dat hij bijna niets binnenkrijgt omdat hij het gewoon blijft weigeren.
Hij is dus al een kilo afgevallen en dat is bij hem meteen te merken.

Hij krijgt in totaal 2,5% van zijn lichaamsgewicht (normaal 11kg). Zou dit teveel zijn?

Wie heeft een tip om hem weer aan het vleesbot te krijgen?
Door Anthraciet
#1150136
En als je het vleesbot eerst plet of in hele kleine stukjes knipt? Eet hij het dan ook nog niet?

Je zou ook nog kunnen overwegen het vleesbot in stukjes te doen en dan heeeeeel even aan te bakken, vaak willen ze het dan wel. Maar dat moet natuurlijk niet te lang, anders wordt het bot weer broos.....
En iets van kruiden eroverheen strooien, zou dat niet helpen? Dan ruikt en smaakt het misschien net anders? :-\
Door tt-tjes
#1150155
In stukjes knippen heb ik ook al gedaan maar dat helpt ook niet. Aanbakken heb ik nog niet geprobeert, is misschien wel een idee om dat eens te doen.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1150318
Ik heb hier ook zo'n muts met botten. :-\
Een kippennek wil ze nog wel wegknagen, soms moet ik hem in stukjes knippen.
Konijnenpoten gaan er alleen in als ik ze helemaal murw hak.
Ik heb ook botmix 2 van Herby gevoerd, maar die zag er de laatste keer zo raar uit en stooooonk. :P
Hier staat dus ook regelmatig kvv voor haar op het menu.
O ja de zalmbotmix vindt madam wel lekker, maar daar hoeft ze ook niet op te bijten. 8)
Door tt-tjes
#1150321
vanaalst schreef: hier ook zo'n zeur hoor, en niet alleen met vleesbot.
ik geef vinnie de laatste tijd weer wat kvv...
Het nadeel is dat Balou bijna geen enkel kvv verdraagt omdat er kippenbot in zit.
Nynke F schreef: en anders kun je misschien wat gemalen eierschil toevoegen ? Zodat hij in elk geval zijn calcium binnenkrijgt ?
Hiervoor geldt ook, alles wat kip betreft wordt niet goed verdragen, zelfs de eierschil
Door Nynke
#1150327
tt-tjes schreef: Het nadeel is dat Balou bijna geen enkel kvv verdraagt omdat er kippenbot in zit.

Hiervoor geldt ook, alles wat kip betreft wordt niet goed verdragen, zelfs de eierschil
:-X :-X dat had ik effies niet meegekregen  :-\ :-\
Door tt-tjes
#1150957
Jolly schreef: eet balou ook geen lamsrib, of eendrug of parelhoen?
of heeft hij bij de laatste 2 ook last van intolerantie?
Lamsrib (zelfs die van Henneke) vind hij op dit moment  :puke: :puke:

en idd, die andere 2 verdraagt hij ook niet, alles wat gevogelte is eigenlijk.

Maar vandaag heb ik dus het haaskarkas helemaal plat gemept, om en om in de pan en zowaar, meneer heeft het opgegeten.
Morgen met iets anders van bot proberen of hij dat dan ook eet.
Door tt-tjes
#1152172
Jolly schreef: pfoe he, lijkt me heel moeilijk om dan iets te vinden wat hij wel eet (en betaalbaar is/blijft)
Heb toch wel genoeg variatie, maar op het moment wil hij gewoon weinig tot geen vleesbot.

Vandaag wel weer een overwinning, herterib even in de pan, nog geen 10 seconden. Dat is blijkbaar genoeg om het wel te willen eten.
Morgen proberen we lamsrib :D
Door tt-tjes
#1157134
Boez schreef: Misschien een domme opmerking, maar kan hij niet gewoon iets aan zijn tanden of auw in zijn bekkie hebben?
Is geen domme opmerking hoor, maar dat heeft hij niet. Dat is altijd het eerste wat ik na kijk.

Maar dankzij de tip van Anthraciet vreet hij weer als een dijker. Elke soort vleesbot gaat er in als koek en hij gaat nog 2x terug naar zijn bak om te kijken of er nog iets in ligt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door