Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nisha
#1149653
weet niet of het hier op de juiste plaats staan

maar hebben jullie allemaal een dierenarts die pro vers is?

zoniet, wat doe je dan als je zelf zweert op vers maar de dierenarts dit afkeurt en altijd maar opnieuw met brokken aankomt als er iets is, maar verder het je een goede dierenarts vind, verander je dan naar een pro vers dierenarts of blijf je bij  je huidige?

Een tijdje terug sukkelde ik erg met mijn bernerpup, ondertussen al 10 maanden, staat op dit forum wel ergens een verhaal over.

mijn huidige dierenarts zweerde altijd op brok, omdat er geen verbetering in haar toestand kwam en hij maar blijven zagen over hills jd (hond heeft HD) ben ik dit denk 2 maanden terug toch maar weer beginnen te geven, maar ze werd er niet beter op, eerder slechter en dit omdat ze amper nog at, eet niet graag brok) en zo mager werd en zwak, omdat ik kvv ga halen bij een dierenarts van de hondenschool had ik mijn verhaal daar eens gedaan en ze rade aan direct te stoppen met brok en alleen op kvv te zetten met suplimenten en nu 2 maanden later is het een hele andere hond geworden, ze is enorm sterk, actief en kan terug goed bewegen, wandelen enz, komt dit nu door kvv of is het gewoon toeval weet ik natuurlijk niet, maar haar raad hielp goed, toch ken ik mijn andere dierenarts al wat jaartjes en heeft hij alle honden en katten tot nu toe al goed geholpen, ook de berner met haar vele startersproblemen heeft hij goed geholpen, kon elk moment van de dag bellen en zelfs op zondag kwam hij langst of kon ik langstkomen als er iets was, maar hij blijft kvv beetje afbreken en brok aanbevelen, blijkbaar niet gelooft dat sommige honden beter reageren op kvv dan brok.

Nu weet ik niet goed wat te doen, bij hem blijven of overschakelen naar de pro vers dierenarts, ik vind hem dus echt heel goed en langst de ene kant beetje vals als ik zou overschakelen, maar ook weer niet gepast dat die pro dierenarts gratis raad geeft als ik kvv ga halen bij haar


sonja
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1149707
Ikzelf vind het in eerste instantie belangrijkst dat ik een kundige da heb waar ik vertrouwen in heb en die al mijn vragen rustig beantwoordt en die op een fijne manier met mijn honden omgaat (waar mijn honden zich bij op hun "gemak" voelen).
Verder vind ik het wel fijn dat het een da is die in de buurt zit, heb met 1 hond een spoedgeval gehad en dan is het toch fijn als je ala minuut terecht kan en het dichtbij is.
Ik zit bij een praktijk waar meerdere da zijn, maar ik vraag altijd naar dezelfde omdat ik over hem supertevreden ben. (kan bij een spoed natuurlijk niet)
Hij waardeert mijn mening over minder enten en ook qua voer is hij simpel, doet je hond het er goed op dan is het prima. Hij vind mijn honden er altijd mooi slank en gezond uitzien.
Hij vind het ook juist erg goed dat ik over dingen nadenk en vraag.
Hij is niet pro vers, in die zin dat hij het niet promoot, maar zal zeker niet gelijk brokken "aansmeren " bij een probleem.
Een klant van mij die Cb geeft aan haar hond, een hond met een flinke grasallergie, komt ook bij hem ook dezelfde ervaringen.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op do 15 jan 2009, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dogsunlimited
#1149756
Ik ben bij mijn vorige dierenarts met wat woorden weg gegaan, omdat we er samen niet uitkwamen. Hij is fervent vaccineerder, gelooft totaal niet in vaccinatieschade maar mijn hond reageerde dus ernstig op de Lepto! En al die tijd heb ik dat altijd gedacht, maar hij heeft er nooit naar willen luisteren. Toen mijn hond (toen had ik er 1) op vers overging, had ik het bij deze DA dan ook helemaal gedaan. Ondanks dat hij zag dat mijn hond opknapte van zijn chronische darmproblemen, in die tijd had hij ook blaasgruis erbij gekregen, maar niet toegeven na de urinetesten dat het wel degelijk hielp! Uiteindelijk ben ik daar weg gegaan, maar had wel een andere DA dichtbij nodig voor de spoedgevallen. Heb daar een uitvoerige discussie mee gehad met waarom ik bij mijn vorige DA ben weggegaan en of hij open stond voor mijn beweegredenen te doen wat IK wil en niet wat mijn DA eist. Hij stond er zowaar voor open, zeg. Dat was een pak van mijn hart. Hij heeft de blaasgruisonderzoeken verder gedaan en zag ook dat de verse voeding daarbij van invloed moest zijn. Heb wat info van de site toegezonden, zodat hij weet wat we zo'n beetje voeren en hij is nog steeds onder de indruk dat het met beide honden zo fantastisch gaat. Het vaccinatiebeleid laat hij totaal aan ons over. Hij weet dat ik in contact sta met een betrouwbare en bekwame holistische dierenarts, die me goed kan adviseren omtrent de Weil nosodes bv. Ook wil ik eerst haar adviezen voordat ik mijn honden volstop met allerhande medicatie, als er andere mildere alternatieven zijn. Fijn hoor, dat het bespreekbaar is nu. Ik zou zeggen, blijf op je strepen staan. Jij bent klant en in feite koning. Mijn mening is dat sommige DA's voornl. bezig zijn met zakkenvullen en het vaak aan kennis ontbreekt op het gebied van vaccinatieschade en gezonde voeding.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op do 15 jan 2009, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1149804
Ik heb mijn da goed opgevoed  ;D hij laat het wel uit z'n hersens om nog over brokken te beginnen tegen mij  ;D
In het begin begon hij er idd ook elke keer over (nou ja, elke keer, ik kom er vrijwel nooit), toen heb ik een keer gezegd 'luister, ik weet wat ik doe, je ziet dat mijn beesten er geweldig uitzien en het prima doen, ik snap dat jij brokken leuker vindt maar ik vind dat niet en ik hoef dat verhaal dus echt niet meer te horen, geloof maar dat ik weet hoe je erover denkt en genoeg is genoeg' En dat werkte dus  8)
Inmiddels is hij ook wel overtuigd dat ik idd weet wat ik doe, de gezondheid van mijn dieren is onweerlegbaar bewijs tenslotte, en hij is nu ook veel meer geïnteresseerd in wat en hoe met vers voeren.

Qua vaccinatie hetzelfde verhaal, ik heb hem een keer gevraagd of hij zelf en z'n kindertjes ook elk jaar de DKTP en de BMR-enting gaan halen. Hij keek me heel stom aan en daarna heb ik hem er niet meer over gehoord.
Door Drijver
#1149852
Mijn DA is een hele kundige man en in tijden van nood kan ik werkelijk altijd bij hem terecht, ook al is het midden in de nacht. En daarom blijf ik echt wel bij hem.
Helaas is hij anti-vers en daar hebben we de nodige verhitte discussies over gehad. Tegenwoordig staan die discussies op een laag pitje en weten we elkaars mening. Hij zal het ook niet in zijn hoofd halen om te proberen mij zijn Hills brokjes of blikjes te slijten.
Sterker nog: als hij hoort over eventuele problemen met vlees of virussen in een diersoort dan stelt hij me op de hoogte.
Maar hij blijft anti-vers ;D
Door kojak
#1149980
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ellenned
#1149995
Onze Da wilde mij ook een brok aanraden toen bleek dat onze hond HD had. Ik zei dat ik vers gaf en écht geen brokken ging geven. Zij vond het prima en zei dat asl Kyran het daar goed op doet, ik dat zeker moets blijven geven. Zij zei juist dat voor een hond met de klachten van Kyran ( darmen, schildklier, hd) vers wel eens heel goed kan werken.

Nu hebben wij een pup en willen wij niet te veel enten. Dus  een titer met 9 weken en met ±13 weken de cocktail. Nu net zei ze dus dat de titer niet nodig is, dat we vanaf 12 weken gaan enten en toen ik vroeg of ze apart konden worden gegeven vond ze dat ook prima. En ze stelde zelf voor om met een jaar een titer te doen.
Ik vond haar  door eerdere ervaringen ook erg zakken vuller maar ik merk, nu we zelf een stuk zekerder van onze zaak zijn en heel bewust met de gezondheid van de honden bezig zijn, zij daar toch voor open staat. Ik denk alleen dat als ik niets zeg, ze gewoon met 9 weken een enting geeft....
Door mcSnurk
#1150001
hier ook een DA verweg en een noodgevalDA dichtbij. De laatste is een kliniek met meerdere artsen. En omdat het iedere keer een andere is en ik zo moet opletten wat ze nu weer sneller als het licht doen, heb ik de laatste keer dat we daar waren in de computer laten zetten dat onze hond geen spuiten mag krijgen of enige medicatie zonder duidelijk overleg met ons >:(.
Door Lizzy
#1150437
Mijn DA is niet pro-vers maar volgens mij ook niet echt anti. Tenminste, niet dat ik weet want hij praat met mij gewoon niet over voeding. Verder begint hij dus tegen mij nooit over brokken. En weet hij dat ik voor alle lichamelijke kwalen (waar een dieet aan te pas moet komen) zelf verdomd goed weet hoe ik de voeding moet aanpassen.

Kijk, ik vind het niet erg dat hij niet pro-vers is omdat hij gewoon een top dierenarts is. Hij is technisch echt buitengewoon kundig en verder zijn hij en zijn vrouw gewoon twee fijne, aardige mensen. En hij laat mij, qua voeding, 100% in mijn waarde. Zou hij dat niet doen en ik iedere keer gezeik met hem hebben: dan ging ik daar weg. Want daar heb ik gewoon geen zin in. Een DA die zich dermate NIET in voeding verdiept en mij dan iedere keer verteld dat ik ongezonde rot-brokjes moet voeren: daar heb ik dan persoonlijk nul vertrouwen in en daar ben ik gauw klaar.

Dus pro-vers: nope, niet nodig. Maar ik wil gewoon geen discussie, punt. Ja, ik wil de discussie 1 keer met een DA aan gaan. Maar daarna dus niet meer.
Door Schanulleke
#1150471
Thomas had een zere poot en we zijn toen naar onze DA gegaan.
Hij constateerde dat Thomas moest afvallen en wat rustiger uitgelaten moet worden voor een weekje.
Dus Thomas letterlijk en figuurlijk  "aan de lijn" moest.

Omdat Thomas ook wat huidallergieen heeft raadde hij aan, zonder dat hij wist wat wij voerden, alleen geit of paard te geven.
Het is een vrij dure kliniek hier, maar ze zijn wel erg vooruitstrevend.
Hebben zelfs een osteopaat in dienst en zij komt 1 x per 3 maanden thuis langs voor een behandeling.
Thomas heeft een rare rug en wat kromme pootjes, maar is verder erg knap :) 8)
Door sandrra
#1150493
Ik zou een keer zeer duidelijk uitleggen wat ik voer en hoe ik dat doe. Dus hem/haar goed informeren en dan nooit meer een discussie over br*kken willen voeren. Mocht hij/zij zich daar niet aan houden ben ik zo weg.
Ik vind het wel belangrijk dat een DA goed is en ik en mijn honden er vertrouwen in hebben.
Door nisha
#1150838
Bedankt voor jullie reactie's, dan blijf ik gewoon bij de dierenarts die ik al wat jaartjes ken, daar voel ik me ook beste bij omdat hij de honden goed kent en ook hun problemen weet, gisteren moest ik weer met de oudste ernaartoe en de manier dat hij haar onderzocht alsook de raad die hij gaf vond ik erg goed, hij begon zoals altijd weer over hills maar heb deze keer gewoon gezegt dat ik liever bij het huidige voer wil blijven, kvv en af en toe lam/rijstbrok waar alle honden het toch goed op doen vind ik en eigenlijk aanvaarde hij dit toch goed.

Ik ben zelf niet tegen brok hoor, alleen wel tegen altijd maar brok en niets anders, diegen die ik nu af en toe geef eten ze erg graag en stoelgang is weinig, maar de hills, tja, ze poepen er enorm van en dat is minder vind ik en daarom dat ik hills niet wil geven

Sonja
Laatst gewijzigd door nisha op vr 16 jan 2009, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefies
#1151165
Toevallig wilde ik gister mijn DA de tent uitlokken want hij zij dat Babs beter een speciaal zoutloos dieet kan krijgen als ze 7 jaar is (omdat ze een ontstoken hartklepje heeft).
Dus ik zei dat ik haar rauw voerde, ging hij er niet eens op in. ???

Ik had het al eens eerder gezegt en toen ging hij er ook niet tegenin..... Duszzz....in neem aan dat hij er niet negatief tegenover staat. Mijn DA staat ook open voor zelf initiatief/meedenken dus ik ben erg blij met hem.  :)

Maar ook al zijn ze tegen vers.....dit mag toch niet in de weg staan of het wel of geen goede DA is?
Naar mijn weten zijn ze niet opgeleid in voedselleer van de hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door