Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door loving bulls
#1148936
Kan het zijn dat een hond daar vreselijk sloom en moe van wordt :-[( een hypergevoelige hond, met een voedingsallergie)
Baco ligt nog alleen maar de hele dag, eerste reactie van mij was dat zijn of zijn heupen of zijn rug :(,
maar het kunnen natuurlijk ook de pijnstillers zijn, hij krijgt niet zo heel veel , maar stel :o
en als het de pijnstillers zijn wat kan ik als alternatief gebruiken.
verder krijgt Baco puur dyspla, en spiersupport van de groene os
pijn compositum van de groene os deed heel weinig bij hem
Door Lizzy
#1149600
Ja, volgens mij wel:

Welke bijwerkingen heeft Previcox?
De bijwerkingen van Previcox zijn kenmerkend voor de bijwerkingen die worden waargenomen bij
andere NSAID's, zoals orale laesies (beschadigingen in de bek van paarden), zachte ontlasting of
diarree en lethargie (slaapzucht). Deze bijwerkingen zijn over het algemeen van voorbijgaande aard en
hebben geen blijvende gevolgen na afloop van de behandeling.
Door loving bulls
#1149606
Hij zou er in principe permanent aan  moeten  blijven maar dat kan dus niet :'(, want dit duurd al veels te lang
maar het kan dus door de pijnstillers komen :-[ dank je wel, ik ga op zoek naar iets anders,
dit is geen hondwaardig  bestaan
Door Lizzy
#1149607
Je zou eerst nog een andere pijnstiller kunnen proberen, bijvoorbeeld Metacam. Ja, het is allemaal troep maar soms heb je geen keus. Ik heb 1 hond die beter reageert op Metacam dan op Previcox, dus wie weet geldt dat ook voor jouw hond.

Hij krijgt de pijnstillers vanwege HD?
Door loving bulls
#1149611
Metacam, en rymadil gaat niet goed, hebben we eerst geprobeert,
previcox is best lang goed gegaan, maar het laatste half jaar is het  :'(om te janken

Hij heeft inderdaad 2 hele slechte heupen, met veel botwoekering,en hij heeft 2 hele slechte wervels in zijn rug.
ik ben echt wanhopig op zoek om hem nog wat kwaliteit te geven, de laatste pogingen zeg maar, hij is nog geen 4 jaar oud :-[
Door Annett
#1150389
Vraag je dierenarts eens of Zubrin een mogelijkheid is ? Zubrin is niet zo bekend, is ook best aan de prijs, maar werkt hier erg goed ! Didi de rottweiler heeft een milde hernia en een kapot sesambeentje in haar voorpoot en sinds ze op de Zubrin staat mankt ze niet meer en is veel levendiger. Metacam werkte bij haar niet meer en Rimadyl en Previcox hadden we al geprobeerd. Ook ik stond dus met mijn rug tegen de muur.
In de gebruiksaanwijzing staat dat de hond maar 4 weken Zubrin mag gebruiken, maar Didi staat er al een half jaar op met instemming van de dierenarts.
Ik hoop dat het iets doet !

En anders zou je nog Tramadol kunnen gebruiken. Het is een humane pijnstiller, maar kan kennelijk ook bij honden gebruikt worden. Ik ken een bouvier die echt een rotknie heeft (veel operatie gehad, nu niets meer aan te doen) en die doet het goed op Tramadol. De dierenarts kan dan een recept uitschrijven dat je bij de humane apotheek kunt inleveren. Ik heb bij Didi ook Tramadol gebruikt, maar die deed daar weer helemaal niets op... en die zat op 150 mg (bij mensen lig je dan allang gestrekt).  :-X

Natuurlijk alles in overleg met je dierenarts !  ;)
Door Lizzy
#1150428
Jeetje, wat dramatisch :'(

Acupunctuur heb je ook al geprobeerd? (dat werkt zeer pijnstillend). Mocht acupunctuur helpen, zou je misschien zelf goud acupunctuur bespreken?
Door loving bulls
#1150431
dank je wel voor je reactie, alle hulp is zo welkom , tramadol , klinkt bekend, ik ga zeker, dit meenemen als mogelijkheid.
Baco is nu 2 dagen van de previcox af, allerter en  veel, veel blijer, kan alleen geen (pakweg) kilometer lopen nu
Ik ga zowiezo nog naar de gewone DA ook hoor ;D

Lizzy, Baco staat onder behandeling bij Stella de vries ik heb haar al gebeld en gemaild, ze zal eerdaags wel terug bellen, dus dan gaan we daar eerst heen, voor overleg en behandeling.
Stella ziet goudaccupunctuur, niet echt als een optie voor Baco, omdat er heel veel roblemen zijn met het geraamte :'(
Door loving bulls
#1150726
:'(  dank je wel Wendy,

ik ben maar weer begonnen met duivelsklauw, hopen dat dat  nog iets doet :-\ in de pijnbestrijding

ik kan 11 februari bij Stella terecht, en dan maar hopen dat zij nog iets weet,
ik hoop dat hij geen gekkigheid krijgt voor die tijd, en de pijstillers gaan gewoon de kast in voor echte noodgevallen
hij zal het zonder moeten doen :(, hoe dan ook, maar verdere adviezen zijn altijd welkom hoor, heel erg graag zelfs
Door *wendy*
#1150738
Gandor's verhaal was erg, maar die van Baco een graadje erger.
Wij hebben altijd gezegd...zolang hij in huis happy is, gek doet, de boel afbreekt en idioot doet is het goed.
Wandelen heeft hij altijd een hekel aan gehad. In de laatste 24 uur kon hij bijna niets meer in huis dus onverwacht
snel moeten beslissen.
Jij zal weer andere "eisen" gesteld hebben wat hij minimaal nog moet kunnen/willen om hem bij je te houden, maar vrees
dat zijn einde toch nadert. Je weet wie ik ben en je weet wie het zegt, dus durf ik dit te typen (omdat ik merk aan al je berichten
overal dat je je toch een beetje aan het voorbereiden bent). Hoop dat je Baco nog even bij je kunt houden, maar vergeet Baco niet  ;)
:bigarmhug:

Qua pijnbestrijding hielp bij Gandor de pijncompositum wel. Ook hij kreeg Previcox, maar dat had bij hem geen weerslag op zijn gemoed.
Duivelsklauw werd Gandor weer erg depressief van. Dus je ziet......alle honden zijn verschillend.
Door loving bulls
#1150751
Baco is altijd wrakkig geweest, en ja ik voel ook wel dat het einde nadert, maar het is nog niet zover :-[, dat kan over een week zijn of over een half jaartje, als hij er klaar mee is dan mag het, die indruk heb ik nu nog niet :-\.
er schiet me regelmatig iets door het hoofd van kreeg hij maar kanker ofzo- dan is het helder ::)
maar hij is nu nog blij, en tevreden, ik wil hem ook niet laten gaan omdat ik het inet aan kan zien.
De afspraak met Stella is om te kijken wat de prognose is, en ja ik weet wel dat hij niet meer beter wordt, er zit een lijn in , maar helaas naar de verkeerde kant, deze gozer heeft zo'n verschrikkelijke pech in zijn leven gehad, waar het zijn lijf betreft.

Ik heb de lat niet gesteld bij wat hij nog moet kunnen, zolang hij vrolijk is en tevreden en er nog niet klaar mee is wil ik die kar wel voor hem trekken
deze hond heeft dit al zijn hele leven dus hij weet ook niet wat het is om pijn vrij te zijn :-[als je een beetje snapt wat ik bedoel, dat is een hele slechte criteria , ik weet het, maar ik besluit met mijn ogen, en in overleg met Stella, en ja die laatste beslissing hebben we al door gesproken :-X
maar voor nu voelt het nog als het ultime verraad, dus nog even niet, en wanneer wel,? hij mag het aangeven
Door *wendy*
#1150774
loving bulls schreef: er schiet me regelmatig iets door het hoofd van kreeg hij maar kanker ofzo- dan is het helder ::)
Dat riep Owen ook vaak wanhopig  ;)
Hoop alleen dat Baco het aan kan geven. Gandor kon dat niet.
Zelfs die zaterdag wilde hij nog niet. Maar het ging echt gewoon niet meer.

Voor nu zou ik dan zeggen...........lekker genieten van jouw vent.  :D
Jij kent hem het beste en weet wat kan of niet kan  ;)
Door loving bulls
#1150850
Baco's leven is al een groot langgerekt afscheid, alle keren een  beetje, :'( toch had ik hem voor geen miljoen willen missen hoor
en geniet ik wel heel erg van hem en hij ook nog steeds van het leven dus dat komt goed
alleen het moment, lastig
als truuk neem ik af en toe een foto, en die laat ongenadig  duidelijk zien wat je ogen je niet willen vertellen :-\, en je hersenen niet willen registreren
nu wacht ik de afspraak met Stella af, tenzij er iets accuuts gebeurd, het blijft een bulldog dus dat is niet uitgesloten :o
Door Gittje
#1158330
loving bulls schreef:Ik heb de lat niet gesteld bij wat hij nog moet kunnen, zolang hij vrolijk is en tevreden en er nog niet klaar mee is wil ik die kar wel voor hem trekken.
Ik vind dit een goed uitgangspunt. 

Ik neem aan dat voedingssupplementen (vb. Corta RX, Hennezalmolie & Chorella) in combinatie met een minimale onderhoudsdosis Previcox onvoldoende soelaas biedt ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door