Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door appart
#1149413
He mensen,

Rare vraag misschien.
Maar is het tegenwoordig nog te doen om kalf lam schaap geit te kopen en hem dan te laten slachten.
Of kan dat helemaal niet eens meer.
Want als dat wel zo is is het dan niet veel goedkoper om dat te doen dan alles te bestellen.
want ik kijk wel is op marktplaats nou daar kan je alles zo kopen.
en als je het dan met wat meer man doet ben je volgens mij zo uit de kosten.

Nou ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Gr maar weer Bob
Door tieneke
#1149417
appart schreef: He mensen,

Rare vraag misschien.
Maar is het tegenwoordig nog te doen om kalf lam schaap geit te kopen en hem dan te laten slachten.
Of kan dat helemaal niet eens meer.
Want als dat wel zo is is het dan niet veel goedkoper om dat te doen dan alles te bestellen.
want ik kijk wel is op marktplaats nou daar kan je alles zo kopen.
en als je het dan met wat meer man doet ben je volgens mij zo uit de kosten.

Nou ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Gr maar weer Bob
Wij laten ook speciaal lammeren of kalveren slachten....de laatste keer met lam viel dus fors tegen....het lam bleek dus nogal volwassen te zijn dus best hard.
Onze maat honden kunnen het wel aan maar ik bestel het daar niet meer,ben veel te bang voor de tanden.
Heel goed vragen hoe oud het lam /kalf etc is  ;)
Ouder dan een maand of 9 a 10 zeker niet meer kopen.
Het kalf wat ik hier koop is tussen de 3 en 4 maanden en boterzacht.
Door tieneke
#1149422
appart schreef: Wat zijn daar ongeveer de prijzen van dan en kan je gewoon daarmee naar een slacht huis?
Wij wonen in Tsjechie  ;) en kopen het voor zo'n 100 kc per kilo.
Is hier zo'n 4,00 euro  ;) In Nederland zijn ook best goedkope adressen,effe goed zoeken onder vraag en aanbod  ;)
Door tieneke
#1149435
appart schreef: ja maar eerst is kijken wat een lam kost
Weet daar echt niet de prijzen van.
Denk zo'n 5 a 6 euro per kilo  ;)
Hier krijgen ze dit maar 1 keer per week,meestal op zondag  8) ....de wilde zwijnen rossen er dan samen de nodige kilo's doorheen  :-X
En wat eten wij.....zucht.
Door tieneke
#1149442
appart schreef: ja kijk zelf een beetje op marktplaats.
daar staat nog wel eens wat voor weinig.
Zo kan ik gratis 3 kippen halen hier in zwolle.
Maar durf zelf niet te slachten dus doe ik het niet.
Zelf slachten gaat ons ook te ver dus kopen we maar weer een plofkip uit de super toch?  :-[  :-X
Door appart
#1149461
ja haal hier bij de lidl een braad haan voor volgens mij nog geen 3 euro

Ik ben trouwens ook 3 keer in Tsjechie in het plaatsje jachiemof of hoe je het ook schrijft niet zo heel ver van de Duitse grens vlak bij een Vietnamese markt weet ik nog.
Door tieneke
#1149497
appart schreef: ja haal hier bij de lidl een braad haan voor volgens mij nog geen 3 euro

Ik ben trouwens ook 3 keer in Tsjechie in het plaatsje jachiemof of hoe je het ook schrijft niet zo heel ver van de Duitse grens vlak bij een Vietnamese markt weet ik nog.
Ook een Tsjechie-ganger?  :)
Door tieneke
#1149508
Too schreef: Ik denk dat je bij een [islamitische] slachterij zonder problemen kunt laten slachten,heb geen idee van de prijzen
Zelf zou ik nooit ritueel geslacht vee kopen voor mijn honden,ook niet voor onszelf.
Hier zijn er dan ook geen islamitische slachthuizen.
Door Too
#1149524
@ Tieneke
Ik kan me je weerstand tegen ritueel slachten voorstellen maar deze slachthuizen zijn wel gewend aan/bereid tot slachten op verzoek, dat was eigenlijk mijn enige beweegreden  :-[
Door tieneke
#1149528
Too schreef: @ Tieneke
Ik kan me je weerstand tegen ritueel slachten voorstellen maar deze slachthuizen zijn wel gewend aan/bereid tot slachten op verzoek, dat was eigenlijk mijn enige beweegreden  :-[
Je hoef je voor mij niet te schamen hoor  ;)
Net als ik mijn beesten weer zelf uitgezochte beesten voorzet  :-[ ;)
Ieder zijn mening gelukkig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door