Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1148913
Het is één grote ziekenboeg hier  :(.
Dat ikzelf voor de 3e keer ( >:() griep heb, a la, maar dat Yuk nu ook ziek is...daar ben ik helemaal niet blij mee.
Gisterochtend hoorde ik hem overgeven beneden. Mijn vriend heeft hem opgehaald voor de boswandeling en, na een wat trage start, leek ie het wel oké te vinden (Yuki dan hè). Veel gepoept of vaak, dus dat is al ietsje anders dan anders,maar gewoon vaste drollen.
Bij terugkomst zag ik zijn misselijke bekkie al en vreesde dat ie, voor het eerst sinds de KVVperiode, wel eens zijn eten zou kunnen weigeren. En ja hoor, hij haalde zijn neus ervoor op. Gedurende de dag nog een keer of 6 gespuugd, het leek meer aandrang dan werkelijk iets te spugen te hebben. Wit schuim en slijm kwam er uit.
s middags hem een half bakje Renske aangeboden, dan at ie met voorzichtigheid op, binnen 10 minuten was het er weer uit en at ie het vervolgens weer op. Heb hem maar laten gaan. Dit keer hield ie het binnen.
s avonds de andere helft gegeven, ging ook goed. Vanaf gisteravond niet meer gespuugd.
Vanmorgen weer Haaksbarf aangeboden, maar geen trek. Ook weinig wandelzin.
Tijdens de ochtendwandeling diarree, eenmalig, maar een wat rommelige ontlasting; normaal met dun en veel herrie (lucht?).
Vanmiddag kabeljauwfilet gekookt, dat ging er met wat smaak wel in. Paar uur later de andere helft aangeboden, maar geen trek meer.

Wat zal ik nu doen??
Da vanavond of nog even afwachten?
Kan het gewoon een virusje zijn en hoe lang kun je afwachten alvorens actie te ondernemen??
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op wo 14 jan 2009, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#1149141
Hij kijkt wel weer wat monterder en redelijk geinteresseerd als ik wat te eten voor hem maakt, totdat het voor hem staat...alsof ie niet meer durft te eten....
Wat zijn de verschijnselen als er een obstructie is (in slokdarm bijvoorbeeld)???
#1149157
yuki13 schreef: Hij kijkt wel weer wat monterder en redelijk geinteresseerd als ik wat te eten voor hem maakt, totdat het voor hem staat...alsof ie niet meer durft te eten....
Wat zijn de verschijnselen als er een obstructie is (in slokdarm bijvoorbeeld)???
Als hij misselijk is maar af en toe toch ook wel wat binnenhoudt dan zou ik niet aan een obstructie denken, maar toch eerder aan een virusje. Ik zou het even aankijken en hem niks opdringen als hij niet wil eten. Okugest lijkt me wel een goed idee en wel in de gaten houden dat hij blijft drinken en niet uitdroogt.
#1149172
Ben  geen expert, maar gisteren en eergisteren was Milik ook aan de dunne. Moest daarbij een aantal malen kokhalzen en was wat slomer dan anders. Overbuurhond idem!
Heb hem om het uur Okugest gegeven en vandaag was alles weer "normaal"  Verschil met Yuki is wel dat hij gewoon bleef eten.
Denk zelf aan een virusje maar begrijp wel dat je gezien zijn achtergrond de boel scherp in de gaten houdt. Beterschap!
#1149278
Oké, ik kijk het nog even aan...hij wil nu weer niet eten, gelukkig wel drinken. Heeft geen koorts, wel waterdunne diarree, maar maar 2 keer vandaag. Verder niet gepoept. Hij heeft weinig lust, ook weinig zin om te wandelen, maar gisteren, toen zijn witte herderinnetje even op ziekenbezoek kwam, was ie wel weer even blij  ;).
Dank voor jullie meedenken en medeleven!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door