Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door appart
#1148014
Hoi mensen hier ik weer.
Heb vandaag een lams/schapen kop gekregen.
Nou vroeg ik me af hoe ik er nu achter kan komen wat het is schaap of lam.
de kop is ongeveer 23cm zit alles nog in behalve de ogen.
ook zie ik de tong die steekt uit. zal even een foto er bij zeten.
En was benieuwd wanneer je dat mag geven.
Chic krijgt nu alles al van de kip en daar zie ik geen bot van terug.

Dus graag zou ik willen weten als het kwaad kan.

hier de foto.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door appart op di 13 jan 2009, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1148052
Ik vrees dat ik zelf geen hele lamskop zou durven geven. Te groot, te hard, te veel bot. Hoeveel vlees moet je daar wel niet bij geven om het verantwoord te maken??  :-X Kn je hem ook doormidden hakken of zagen ?

Nu heb ik natuurlijk maar kleine hondjes  ::) ::)
Door stephany
#1148058
ik zou wel voorzichtig zijn met geven van lamskop, chendo hier at het na een aantal weken te hebben gebarft. Maar hij poepte de volgende dag wel krijt! Nu kan hij het wat beter verteren en zie ik ook dat zn ontlasting goed is na het eten van een kop. Misschien eerst iets van een middenmaatje zoals eendkarkas??
Door appart
#1148067
[quote="annielaumen"]
Het is een schapenkop
In het voorjaar dan zijn het lamskoppen
Schapenkoppen gaat goed bij Astrid
Het is dan ook een grote hond
[/quote]

Chic is ook een grote hond is nu 8 maand en 2 weken en vandaag heb ik haar gewogen en was ze 36 kilo. (amerikaanse bulldog)
Maar was gewoon benieuwd.
Als het echt niet kan en jullie geven dat aan doe ik het nog niet hoor.
Maar kan ik het ook geven en er bij blijven staan als ik merk dat het echt niet gaat weg pakken. Of ben ik dan al telaat. Ik denk wel dat ik van tevoren wat pens zou geven. Alles zit er nog aan behalve de ogen dus is het wel gelijk een hele maaltijd toch.
Gebruikersavatar
Door kira
#1148200
Ik ben nooit zo voorzichtig geweest en heb dus al heel snel dit soort koppen gegeven. Een hele kop vind ik wel wat groot, dus laat ik ze zagen. Als ik een hele geef, zou ik dat moeten ruilen (zou ik dan een lap pens/vlees voor gebruiken). Zo afnemen geeft zeker problemen. Maar als je verstandig bent, nog even invriezen en bewaren voor in een later stadium. En misschien zelf even doorhakken met een bijl (wel uitkijken dat de buurvrouw niet denkt dat je met duistere zaken bezig bent).
#1148216
....Je zou hem op kunnen blazen met overgebleven vuurwerk... :D
....Je zou hem op het spoor kunnen leggen... ::)
....Je zou hem van drie hoog naar beneden kunnen laten vallen... :P
....Je zou hem heel hard tegen een muur kunnen gooien... >:(
....Je zou hem met een kettingzaag kunnen bewerken... :-\

Maar je zou hem ook heel kunnen geven en halverwege "ruilen" oftewel terug nemen voor iets anders.

Ik zou er zelf niet gauw een kopen trouwens...hij doet me teveel denken aan het schaap hier op het weitje  :'(
#1148930
Een bijl kopen natuurlijk! Geen zichzelf respecterende barfer kan zonder *kijkkritischinhetrond*  8)
En dan hakken  :P en het zal idd wel een harde kop wezen, zeker als het een ram is, dus zoek een plek waar rondspattende hersens geen probleem zijn en later door de hond opgeruimd kunnen worden. Of door de kippen, die lusten dat ook wel  8)

Ik zou 'm zelf nog een paar maanden bewaren totdat je hond echt ervaren is in het knagen en verteren van bot. Het is wel hogere barf-kunde, koppen.
Door Nicolet
#1149049
Lieve mensen,
Zelf ben ik een actieveling in de jachthondentak!
Kijk dus nergens van op. Maar als ik hier aan het lezen ben, moet ik toch wel erg lachen!!!
Wat zullen "anti vlees eters"hier wel van denken????
Schapen kop van de derde verdieping gooien....
Begrijp me goed, IK heb er beslist geen moeite mee.
Maar denk inderdaad aan de buurvrouw.....
Ik heb een nestje goldens van 3 weken en begin dan ook met KVV.
Wat zou ik daarna het beste kunnen geven?
Vorige keren ben ik begonnen met kippennekjes.
Wat een feest......moet er niet aan denken, dat mijn hondjes bokken moeten eten!
Wie heeft ervaring???
Nicolet.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1149099
de fokster van Bantu gaf ze wel eendenekken. krijgen ze natuurlijk nooit weg, maar lekker om te knagen (onder toezicht wel te verstaan) en een lap pens, kwarteltjes, konijn, enz. Maar zij heeft het nest voornamelijk afgespeend op KVV en af en toe een barf hapje om er aan te wennen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door