Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1147850
Mijn labrador van bijna 12 jaar, gaat de laatste tijd al vrij snel ( na een minuut of 5/10 , hijgen tijdens de wandeling...Hij loopt nog prima en heeft het goed naar z`n zin, maar dit valt mij op ???. Ondanks de barre kou afgelopen week hijgt hij, de andere honden niet. Misschien heeft z`n hart het iets zwaarder? Verder eet hij goed en is vrolijk :) Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken...
#1147884
Als hijgen niet alleen met warmte afdrijving te maken heeft dan kan ik misschien een vergelijking maken met mezelf. Ik heb astma en ben er redelijk overheen gegroeid, maar toen het zo koud was had ik het heel erg benauwd, vanwege de koude lucht, kan het zoiets zijn?
#1148945
Ja, ik zal even laten luisteren, volgende week moeten ze toch allemaal even voor de jaarlijkse check.
Vandaag heb ik echter geen vreemde dingen opgemerkt, hij was niet extra vewmoeid ofzo, tijdens de wandelijng :) Ik heb het idee dat het toch de vrieskou is geweest, maar zal hem toch even extra laten controleren ;)
#1149105
kan zijn door de luchtvochtigheid en omdat het een hond op leeftijd is dat ie der moeite mee heb..ik loop hard en met deze kou is het moeilijk omdat er weinig zuurstof in de lucht zit..dit merk je pas bij inspanning..dion duurd het ook langer voordat ie op adem is .. maar kan ook wat anders zijn natuurlijk! suc6
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door