Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#1147919
Gitte vond het gewoon lekker en Fedor neemt ook af en toe een hap.

Ehhh, antwoord is dus: nee ;).
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1147951
welnee, dan is weirdo vanaf dat ie 8 weken oud was en hier kwam, totdat ie ziek werd, misselijk geweest..
Die vrat echt iedere dag gras, 2 keer per dag naar het park en meneer at al het gras op wat ie tegen kwam..
nooit spuugde die ervan...
vroeg me weleens af wanneer die melk ging geven, hij was net een koe
Door Fynn
#1148002
Ijuba eet heel vaak gras als ze last van haar maag heeft.
Dan gaat ze onrustig heen en weer lopen en dan slikt ze heel veel net of haar maagzuur opkomt.
Dan graast ze echt gras of groen van een plant uit de tuin als er niets anders is.
Dan word haar maag rustig van.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1148310
Mijn vraagstelling was niet helemaal goed :-\, want ik weet idd dat honden gras eten omdat ze het vaak ook lekker vinden. Hier grazen ze ook vaak!!
Vienna heeft namelijk de laatste 2 maanden 1 keer in de maand, 1 dag diaree, en dan is het ook vaak maar 1 keer ('s morgens of 's avonds). Het ligt er niet aan wat ze gegeten, alhoewel ze het wel al 2 keer na konijn heeft gehad. Haar buik rommelt dan en ze gaat vaak in 1 keer gras eten (laat haar balletje er dan ook vaak voor liggen). Ze is verder fit en ik merk niets aan haar.
Sinds 2 weken krijgt ze probiotica, en op advies van Tannetje staat ze op een kuurtje groene leem. Gisteravond dus ook weer, en nu was het 2 dagen geleden en ik vroeg me dus ook af of ze gras eten als ze buikpijn hebben. Haar eten ging gisteravond trouwens met lange tanden naar binnen (kipkarkas met wat boekmaag, groente en spiervlees).
Als dit aanhoud, wil ik haar een keer een mestonderzoek laten doen.
Misschien moet ik haar ook wel weer 2 keer per dag gaan voeren?? Haar buik rommelde erg gisteren, en was na het eten ook weer weg. Terwijl dat dit eerder ook nog wel eens zo bleef.......
Door Lizzy
#1148525
Voer je ook op verschillende tijdstippen?

Ze kan ook goed gras eten omdat ze zich niet lekker voelt hoor. Ik heb dat bij Whoofer vaak gezien (en die moest ik dus ook niet 1 keer per dag voeren, dan was ze standaard niet lekker en ging ze standaard gras-eten en was ze misselijk) en ik zie dit bij Pinkel ook (terwijl Pinkel juist meer gras eet en gal spuugt wanneer ze 2 keer per dag eet, dus zij krijgt 1 keer per dag eten).

Ik denk dat honden wel om stuk of 6 redenen gras eten!

* Omdat ze het lekker vinden
* Omdat ze misselijk zijn
* Omdat ze gal moeten spugen
* Omdat ze moeten overgeven (en iets anders moeten braken dan gal)
* Omdat ze te weinig ruwvezel binnen krijgen
* Omdat de zuur/basisch balans verstoort is
Door Danny
#1148545
Ik vraag ook regelmatig aan Gina of ze geen paard is....
Ik voer haar KVV...
Zou het kunnen helpen als ik haar groente zou gaan voeren, is er dan kans dat ze minder gras zou eten?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1148566
Lizzy schreef: Voer je ook op verschillende tijdstippen?

Ze kan ook goed gras eten omdat ze zich niet lekker voelt hoor. Ik heb dat bij Whoofer vaak gezien (en die moest ik dus ook niet 1 keer per dag voeren, dan was ze standaard niet lekker en ging ze standaard gras-eten en was ze misselijk) en ik zie dit bij Pinkel ook (terwijl Pinkel juist meer gras eet en gal spuugt wanneer ze 2 keer per dag eet, dus zij krijgt 1 keer per dag eten).

Ik denk dat honden wel om stuk of 6 redenen gras eten!

* Omdat ze het lekker vinden
* Omdat ze misselijk zijn
* Omdat ze gal moeten spugen
* Omdat ze moeten overgeven (en iets anders moeten braken dan gal)
* Omdat ze te weinig ruwvezel binnen krijgen
* Omdat de zuur/basisch balans verstoort is
2 jaar geleden ben ik dus overgestapt op rauw, en heb ze toen ook gelijk op 1 keer dag eten gezet. En ze eten hier 's avonds na alle inspanningen (tussen 18.00 uur - 22.00 uur) . Dat ze zich niet echt happy voelt op zo'n moment staat als een paal boven water, maar waar dan die diarree wegkomt???????
Door conleeuw
#1148601
nou heb ik al jaren grazende honden, af en toe lijkt het of ik met een kudde koeien op stap ben, ik kan niet zeggen dat het minder of meer is geworden met vers voer, maar wat ik wel meen te kunnen onderscheiden is de type gras die ze eten en hoe ze het eten voor verschillende redenen.
Om een voorbeeld te geven. Lekker gras is de voorjaars gras of nieuwe gras.... dat wordt zorgvuldig gezocht en gepeuzeld, dus heel secuur deze halmpje en niet die er naast.
Lekker gras omdat je het nodig heb voor extra ruwstof (denk ik dan maar) wordt ook redelijk kieskeurig gegeten, en de eet-tempo ligt ook bedaard en weldoordacht.

Gal spuug / misselijk gras eet wordt vaak grover gras gegeten, dus niet de jonge nieuwe scheuten maar liever de oude grove gras..... en de eettempo ligt iets hoger en de happen is ook minder discreet hoewel duidelijk ruwe gras gezocht wordt om te eten.

Buikpijn gras eten (met vaak toch nog spugen tot gevolg of diaree) wordt heel fanatiek gegeten, alle grashalmen die maar in de buurt van de bek komt wordt alle minuut gehapt en geslikt....

zo zie ik het, maar tja, ik kan er natuurlijk ook naast zitten, mischien dat andere ook een verschil zien in het eetgedrag gekoppeld aan de gevolgen :P
Door sandrra
#1148739
Ja dat is ook mijn ervaring.
Als ze echt misselijk zijn gaan ze voor elk groensprietje wat er maar te krijgen valt en zijn erg fanatiek daarin..
Voor t lekkere zie je ze echt voorkeur voor bepaalde sprieten hebben en eten dat ook smakelijker op hun gemak op.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1149592
Als ik Rocky te weinig groente geeft dan wil hij er s'nachts uit om gras te eten,dan hoor ik zijn darmen ook rommelen.

Nu krijgt hij 3 x per week zijn groente en dan bij het vlees/bot en nergens meer last van.

verleden week had ik even geen tijd voor groenten mix te maken en dus geen groenten bij zijn vlees/bot gekregen en ja hoor de volgende ochtend heel vroeg (6 uur) gaan piepen en hij wilde gras gaan eten.


Dus nu er toch goed opletten dat hij op tijd zijn groenten krijgt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door