Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1148249
Net bij het voeren viel me op dat één pup niet wilde eten. Hij scharrelde wel wat rond, maar had duidelijk geen trek. Op een gegeven moment kokhalse hij wat en even later ging hij zitten kakken. Daarbij kwam er naast een heel klein beetje ontlasting ook wat helder slijm uit met een fliebertje helderrood bloed erbij en een hard plat stukje van wel bijna 1 cm2. Leek wel een stukje kraakbeen ofzo?
Wat heeft dit te betekenen?
Even daarvoor had ik de pups ook ontwormd en toen had hij ene beetje een rommelbuikje. Ik hoop maar dat hetgeen 'm dwars zit nu er uit is.  :-\
Hij is verder wel alert en voelt normaal aan. Niet warm of koud, tandvlees is mooi roze en gene uitdrogingsverschijnselen. De ontlasting rook ook normaal.
Brrrr, vind het maar niks......
Laatst gewijzigd door Sonja op do 22 jan 2009, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1148265
:-\  Zegt me zo ook niet zoveel :-\ Heeft hij wel gedronken? Moet dat "stukje kraakbeen" uit de voeding gekomen zijn?

Meer dan "goed in de gaten houden" kan ik momenteel ook niet bedenken.  :-\  En nee, dit soort dingen zijn inderdaad "niks" :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1148268
Angelique schreef: :-\  Zegt me zo ook niet zoveel :-\ Heeft hij wel gedronken? Moet dat "stukje kraakbeen" uit de voeding gekomen zijn?

Meer dan "goed in de gaten houden" kan ik momenteel ook niet bedenken.  :-\   En nee, dit soort dingen zijn inderdaad "niks" :-\
Ik weet niet of hij wel gedronken heeft aangezien ik er niet de hele avond bij heb gezeten.  :-\ Zijn velletje voelt wel lekker soepel, dus uitgedroogd is hij in ieder geval niet. En waar dat stukje kraakbeen vandaan moet zijn gekomen weet ik niet. Ze krijgen AHV en soms zitten daar wel eens wat grovere stukjes bij, dus het zou uit de voeding kunnen komen.
Ik kom ook niet verder dan goed in de gaten houden. Ik kan wel nu 's avonds laat naar de da racen, maar die zal denk ik ook niet zo 1,2,3 weten wat hier aen de hand is en waarschijnlijk met hetzelfde advies komen. Hij lijkt verder geen doodzieke pup ofzo. Hij heeft zelfs nog even in m'n broekspijp gehangen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1148280
Nou, de wormenkuur doet ook z'n werk al, want net lag er een hoopje met een behoorlijke hoeveelheid spaghetti er in. In andere hoopjes was dan weer geen worm te bekennen. Het kan ook wel zijn dat pupmans ook daar nog last van heeft. Hopelijk knapt hij dan nu op na de wormenkuur.
Zou een pup van 4 1/2 week die pas sinds enkele dagen op KVV staat normaal gezien een stukje kraakbeen moeten kunnen verteren of is dat nog teveel gevraagd? Of zou het kunnen dat hij het a.g.v. wormen niet kan verteren?
Ik heb overigens 2 weken geleden, dus op 2 1/2 week leeftijd ontwormd en dan nu. Bij de eerste ontworming heb ik alleen wat fliebeltjes af zien komen, geen hele wormen zoals nu.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1148281
Sonja schreef: Nou, de wormenkuur doet ook z'n werk al, want net lag er een hoopje met een behoorlijke hoeveelheid spaghetti er in. In andere hoopjes was dan weer geen worm te bekennen. Het kan ook wel zijn dat pupmans ook daar nog last van heeft. Hopelijk knapt hij dan nu op na de wormenkuur.
Zou een pup van 4 1/2 week die pas sinds enkele dagen op KVV staat normaal gezien een stukje kraakbeen moeten kunnen verteren of is dat nog teveel gevraagd? Of zou het kunnen dat hij het a.g.v. wormen niet kan verteren?
Ik heb overigens 2 weken geleden, dus op 2 1/2 week leeftijd ontwormd en dan nu. Bij de eerste ontworming heb ik alleen wat fliebeltjes af zien komen, geen hele wormen zoals nu.
Best heftig dat er zoveel wormen uitkomen. Waar ontworm je mee?

Kan best dat dat het stukje kraakbeen te hard/ te groot is geweest. Hier maal ik alles zelf, dus ervaring met grotere stukjes kraakbeen op die leeftijd heb ik niet. Wel zie ik bij de volwassen honden makkelijker wat kraakbeen terug in de ontlasting dan gewoon bot, dus soms krijg ik wel eens het idee dat dat lastiger verteerd dan gewoon bot. Dan is het wel stevig kraakbeen geeest hoor, echt van een strot ofzo, niet van een kipperugje.
Ik denk ook dat je da zou adviseren het even aan te zien. Vooral als hij goed doorvoedt is en gewoon levendig is er geen spoed bij om naar een da te rennen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1148287
De eerste keer heb ik ontwormd met Flubenol-pasta. Nu heb ik Dolpac-pilletjes gebruikt. Bij de vorige ontworming heb ik niet veel schokkends gezien, anders had ik wel een paar dagen eerder ontwormd. Maar ik heb nu dus precies 14 dagen gewacht. Denk dat ik nu de volgende kuur maar ietsjes eerder zal geven.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1148294
danielle1980 schreef: het kan gewoon komen van de ontworming...
denk dat ie morgen wel weer opgeknapt is
Nou, hij was al niet lekker voordat ik die wormenpil er in stopte. Maar hij kan natuurlijk wel wormen hebben en daar niet lekker van zijn.
Door danielle1980
#1148297
Sonja schreef: Nou, hij was al niet lekker voordat ik die wormenpil er in stopte. Maar hij kan natuurlijk wel wormen hebben en daar niet lekker van zijn.
ja dat kan...
en sommige zijn soms even niet lekker als ze opeens vlees gaan eten, kan zijn dat ie teveel heeft gegeten en idd een te hard stukje
Door Sietie
#1148317
dat stukje kraakbeen kan m ook wel dwars hebben gezeten...icm de wormen...ik weet het niet , net als Angelique maal ik ook alles zelf voor de pups en heb er geen grotere stukken doorheen zitten...en wormen kunnen ze natuurlijk ook last van hebben..alleen daar heb ik zelf ook geen ervaringen mee. ik vind nooit een worm bij mijn pups na het ontwormen...
Ik zou m even goed in de gaten houden...als het goed is, is hij dus nu dat stukje kraakbeen kwijt waar hij last van heeft en de wormen ook..ontworm je de moeder wel elke keer mee, of alleen de pups? anders worden de pups steeds opnieuw besmet door moeders als je alleen de pups zou doen...hij zou dan nu weer gewoon moeten eten en de ontlasting zou nu ook weer beter moeten worden... van de ontworming gaan ze meestal even goed aan de diarree...dat is dan een paar keer dun poepen en zpu het ook weer normaal moeten zijn...
Door Nynke
#1148333
ik heb geen advies voor je  :-\ :-\  maar ik hoop dat pupmans snel weer opknapt !!!!                    :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1148470
Nou, ik heb daarstraks een fijne dweilsessie gehad op m'n nuchtere maag! Er zijn echt gigaveel wormen uitgekomen, ongelooflijk gewoon! En Dotje, die ik inderdaad steeds mee ontworm, was aan de diarree. Ze heeft vanochtend om half 5 geblaft, waarschijnlijk omdat ze hoge nood had, maar ze blaft wel vaker om die tijd, dus ik heb geroepen dat ze op moest houden.  :-[ Nou ja, mijn straf daarvoor heb ik wel gehad nu, want dit was ruimen geblazen.
Gelukkig zijn de pups ondanks de wormen wel heel levendig en vielen ze als vanouds aan op hun vlees vanochtend. Ook de pup die gisteravond niet in orde leek heeft weer meegegeten, dus het komt wel goed. Ik onderwerp het vlees nu voor het geven maar aan een grondige screening op wat grotere stukjes.
Hoelang zal ik nu wachten met ontwormen? Omdat er nu zoveel wormen uit zijn gekomen dacht ik om al over een dag of 10 de volgende kuur te geven. Dan zijn ze ook al een paar dagen voor hun eerste enting ontwormd en hoeft dat niet tegelijkertijd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1148495
Sonja schreef: Nou, ik heb daarstraks een fijne dweilsessie gehad op m'n nuchtere maag! Er zijn echt gigaveel wormen uitgekomen, ongelooflijk gewoon! En Dotje, die ik inderdaad steeds mee ontworm, was aan de diarree. Ze heeft vanochtend om half 5 geblaft, waarschijnlijk omdat ze hoge nood had, maar ze blaft wel vaker om die tijd, dus ik heb geroepen dat ze op moest houden.  :-[ Nou ja, mijn straf daarvoor heb ik wel gehad nu, want dit was ruimen geblazen.
Gelukkig zijn de pups ondanks de wormen wel heel levendig en vielen ze als vanouds aan op hun vlees vanochtend. Ook de pup die gisteravond niet in orde leek heeft weer meegegeten, dus het komt wel goed. Ik onderwerp het vlees nu voor het geven maar aan een grondige screening op wat grotere stukjes.
Hoelang zal ik nu wachten met ontwormen? Omdat er nu zoveel wormen uit zijn gekomen dacht ik om al over een dag of 10 de volgende kuur te geven. Dan zijn ze ook al een paar dagen voor hun eerste enting ontwormd en hoeft dat niet tegelijkertijd.
Dat lijkt me op zich geen slecht idee. Nu weet ik niet of Flubenol ook de wormen oplost zodat je ze neit ziet, maar een 2de ontworming en dan zoveel wormen daar zou ik toch ook even de griezels van krijgen :-\ Kan best zijn dat pupselmans van die wormen niet lekker is geweest. Dan is de vertering ook niet optimaal en kan zo'n stukje kraakbeen wellicht voor probleempjes zorgen die er zonder wormen niet geweest waren.  Hopenlijk heb je nu het ergste gehad. Bij twijfel over hun gestel kun je de vaccinatie natuurlijk ook nog even uitstellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door