Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mich3l
#1147455
Hallo kenners,

Ik heb een engelse stafford van bijna 11 maanden.
Hij weegt nu ca. 17 kilo. Hij is in de afgelopen tijd ca. 1 kilo afgevallen

Hij krijgt per dag 500 gram Bibi Natuurmix. 

Het probleem is het volgende :

Sinds enkele maanden heeft hij (regelmatig ) last van diarree en braken. Het vreemde is dat hij vooral ''s nachts ( gal) en 's ochtends ( na 1e maaltijd) spuugt.
Hij poept vlak voor zo'n "diarree en braakaanval" heel veel ( 5* per dag grote hopen  :-[).

Normaal poept hij1 a 2 keer per dag (een paar mooie donkere stevige keutels )


Ben natuurlijk al meerdere malen naar de dierenarts geweest.

- Hij is ontwormt. (Ik zag gele "rijstkorrels"in zijn ontlasting )
- Hij heeft 2 injecties gekregen tegen de diarree en braken ( virus ?)
- Finidiar tegen diarree
- Netoclopramide tegen braken
- ontlasting onderzocht op Giardia ( niets gevonden).

Dierenarts raadt aan om nogmaals te ontwormen ivm eventueel achtergebleven wormpjes.


De ( indien nodig ) volgende stap is het aanpassen van zijn voeding .
Hij zou allergisch kunnen zijn voor een stof in de natuurmix
Dierenarts raadt in dat geval licht verteerbare voeding aan . ( hill's brokken  :'()

Bibi ( winkel Hoogvliet) zegt dat er niets is veranderd aan de samenstelling van de Natuurmix en dat alleen de etiketten op de verpakking zijn veranderd .( Dus dat kan het ook niet zijn.)
Een paar dagen Fyto-mix helpt ook om de diarree te stoppen, maar wil graag een hond die geen klachten heeft  ;)

Iemand met dezelfde ervaringen ?
Tips/ adviezen zijn meer dan welkom  ;D

Alvast bedankt

Michel
( Sorry voor het lange verhaal  :D )
#1147498
ik zou naar 1x per dag gaan(eten geven), s'ochtend dan een klein iets in de vorm van een kippenek oid..
probiotica gaan geven en als de fytomix een goede invloed heeft op zijn maag/darm, dan zou ik dat door zijn bibi heen mengen..
Heb ik hier een poosje geleden ook gedaan..
een virusje zou het niet meer zijn, dat duurt niet maanden...
wanneer heb je hem voor het laatst geent en ontwormt?
zou zeker niet op de brokken gaan...
Is ie begonnen met de diarree toen je ook begonnen ben met de bibi?
Door Lizzy
#1147516
Is het misschien een idee om toch eens een ander merk KVV te proberen? Ik geloof wel dat het recept niet is gewijzigd maar dat neemt niet weg dat het mogelijk is dat je hond het er eerst lekker op deed en nu niet meer. Ik geloof dat ik daarmee zou beginnen. En als dat niet werkt, dan zou ik zeker het zelf samenstellen overwegen. En dan 1 maal per dag gaan voeren, op verschillende tijdstippen, om het galbraken tegen te gaan. Je kunt ook gelijk overstappen op zelf samengestelde voeding, maar ja, dat moet je willen....
Door mich3l
#1148115
[quote="vanaalst"]

Is ie begonnen met de diarree toen je ook begonnen ben met de bibi?
[/quote]

Nee, hij krijgt sinds hij 8 weken is al Bibi. Daarvoor kreeg hij bij de fokker Smuldier.
Hij is 5 maanden geleden voor het laatst ingeent. Laaste keer ontwormen half december.
Dierenarts raadde toen aan het na een maand te herhalen ivm grote hoeveelheid wormpjes in ontlasting

[quote="Lizzy"]
Is het misschien een idee om toch eens een ander merk KVV te proberen?
Je kunt ook gelijk overstappen op zelf samengestelde voeding, maar ja, dat moet je willen....
[/quote]

Ben vandaag op zoek geweest naar goede vervanger voor Bibi.
Ik heb Carnibest Lam/ Rijst gekocht.
Werd verteld dat het licht verteerbaar is dus zeer geschikt voor maag/darm probleempjes.
Heb natuurlijk nagedacht over 'barfen', maar zoals (denk ik )velen zie ik er een beetje tegen op.
( Denk dat het makkelijker is dan het lijkt. Zal het barfen eens een keer goed bekijken  ;))
Door mich3l
#1148269
[quote="roksefloks"]
Heb je de Bibi kip- of lamvariant al geprobeerd?
Van de andere Bibi gaat één van mijn honden ook snel aan de race, maar lam of kip is geen probleem. ;)
[/quote]


Ja, die hebben we ook gegeven. Op aanraden van Bibi ( Hoogvliet) zijn we enkele maanden geleden gestopt met variëren van zijn eten. Zij raadden aan om alleen Natuurmix te geven .( rustiger voor zijn darmen).
#1159013
Als er gele "rijstkorrels"in de ontlasting te zien zijn, kan dit op wormen duiden. Wordt er een anti-vlooienmiddel gebruikt ? Rijstkorrels kunnen nl duiden op lintworm en die worden veroorzaakt door het opeten van vlooien.
welk ontwormmiddel heb je gebruikt? Niet alle middelen werken tegen lintworm.
eventueel kun je de ontlasting via de dierenarts op laten sturen naar het laboratorium om op wormen te laten controlen.
Groetjes Joke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door