Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1147881
Moeders belt, of Dame ook overleden koi karpers (ingeblikt in het ijs van de vijver) op haar menu mag hebben. Iemand enig idee?
Door Nynke
#1147885
[quote="kira"]
Moeders belt, of Dame ook overleden koi karpers (ingeblikt in het ijs van de vijver) op haar menu mag hebben. Iemand enig idee?
[/quote]

:-X  :-X :-X    in theorie wel lijkt me wel, maar het moet wel 2 weken ingevroren zijn geweest  ::) :P ::)
Door appart
#1148182
Nou er staat al bij dat hij ingevroren in het ijs zit denk ook dat dit de reden zal zijn dat hij dood is ;)
Maar ik weet het niet als het wel of niet kan.
Weet eigenlijk nog niks haha
Gebruikersavatar
Door kira
#1148198
Zijn alle 7 overleden door de kou. De goudvissen leven nog wel. Maar die koi's zijn blijkbaar niet vorst bestendig. Ze zitten dus nu nog ingekoekt in het ijs, als ze uitgekoekt zijn zouden ze nog wel de vriezer in kunnen als het voor Dame eetbaar is. Maar weet niet of een koikarper dus geschikt hondenvoer is. Moeders vond een Koi wel geschikt, was de dood nog nuttig geweest, maar moet wel even zekerheid hebben. Dus wie biedt.
Door flin
#1148204
och, oei...sneu voor de beessies...

koi- 's toch gewoon gekweekte vorm van karper?
meeste honden (en katten) vinden karper bwèk, maar
  't is een zoetwatervis, met matig vet....

gewoon proberen! (en anders proef je voor... :D )
Door brie
#1148211
das een duur vissie voor je dame  :-X
jammer...weet je zeker dat ze dood zijn? we hebben eens een goudvis in de vijver gehad die weer tot leven kwam na een invriesperiode
Door xolopodenco
#1148219
Ach jeetje, Koi karpers zijn zekers wel vorstbestendig. Ik vrees dat de vijver niet diep genoeg was....
Normaliter gaan ze lekker naar de bodem om te overwinteren.
Hele dure vis ja om te voeren, maar waarom niet? Ze hebben toch geen rare dingen te eten gekregen?
Gebruikersavatar
Door pike
#1148227
Als ze ze lusten is het geen probleem  ::)

Koikarpers zijn wel "wintervast". Als de vissen echt in het ijs zitten ingevroren, zijn ze waarschijnlijk gestikt. Als het vijveroppervlak helemaal dichtvriest, raakt de zuurstof in het water op een gegeven moment namelijk op. Een eenvoudig luchtpompje met uitstroomsteentje doet wonderen.  ;)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1148267
kan ook zijn dat er veel bladeren op de bodem lagen.. en dat door gasvorming de grote koi's naar de oppervlakte geduwd zijn..
hier zitten de koi's lekker nog in de vijver.. en ze doen t alle 150 nog..  :-X
Gebruikersavatar
Door kira
#1148338
Snappen het zelf ook niet waarom, want de vijver is meer dan 2 meter diep in het midden. Maar de koi's zijn om de één of andere reden niet diep gaan zitten, het is gebeurd op het moment dat het zeg maar eerst hier gedooid had en toen weer heel fel is gaan vriezen, misschien dat het daarmee te maken heeft. Zal moeders zeggen dat ze 't maar moet proberen, kijken of Dame 't lust, anders wordt het alsnog de kliko.
Door Lizzy
#1148462
Ik weet eigenlijk zeker dat de honden ze niet zullen eten. Karper is goor. Tenzij ze volledig ontbonden zijn, dan vinden ze ze weer lekker (vaak om in te rollen maar soms ook om op te eten). Tenminste, dit geldt voor mijn honden. Hier ligt bij tijd en wijlen dooie karper aan de slootkant. Die laten ze met rust, totdat ze de pan uitstinken, DAN worden ze ineens wel interessant :-X
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1148475
[quote="kira"]
Snappen het zelf ook niet waarom, want de vijver is meer dan 2 meter diep in het midden. Maar de koi's zijn om de één of andere reden niet diep gaan zitten, het is gebeurd op het moment dat het zeg maar eerst hier gedooid had en toen weer heel fel is gaan vriezen, misschien dat het daarmee te maken heeft. Zal moeders zeggen dat ze 't maar moet proberen, kijken of Dame 't lust, anders wordt het alsnog de kliko.
[/quote]
dat bevestigd wel mijn verhaal..
misschien dat andere kleinere visjes makkelijker tussen de prut konden gaan zitten..
maar koi's blijven een beetje boven de bodem of halverwege hangen..
wanneer er veel bladeren op de bodem liggen.. en die gaan ontbinden.. dan komt er gas vrij wat de vissen omhoog duwt..
misschien komende zomer eens een stofzuiger erdoor halen?
Gebruikersavatar
Door pike
#1148681
[quote="Lizzy"]
Ik weet eigenlijk zeker dat de honden ze niet zullen eten. Karper is goor. Tenzij ze volledig ontbonden zijn, dan vinden ze ze weer lekker (vaak om in te rollen maar soms ook om op te eten). Tenminste, dit geldt voor mijn honden. Hier ligt bij tijd en wijlen dooie karper aan de slootkant. Die laten ze met rust, totdat ze de pan uitstinken, DAN worden ze ineens wel interessant :-X
[/quote]
Ik weet niet wat voor dooie vissen hier langs de oever drijven, maar ze worden uit het water getrokken, even goed neergelegd en dan: rollen maar!    :o >:( en als na verloop van tijd alleen nog maar graatjes over zijn: aanvalluh  :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door