Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1147855
Ik zat net een stukje te lezen over salmonella en hoe je dat kan voorkomen. Als advies stond er bij dat je het vlees in de koelkast moet laten ontdooien.
Ik haal meestal een uur of 8 voor de maaltijd het vlees uit de vriezer en laat het op het aanrecht ontdooien. Kan dit kwaad?
En hoe doen jullie dat?
#1147871
Ik ontdooi ook buiten de koelkast. Als ik in de koelkast zou ontdooien zou dat neerkomen op meer als 3 kilo vlees wat er dan in ligt, in grote plastic bakken. In de koelkast ontdooit het nl langzamer. Daar heb ik geen plaats voor, dus doe ik het erbuiten.
#1147913
Nu het kouder is zet ik's avonds  de bakken met diepvries eten op het aanrecht, 's morgen gaan de bakken  naar buiten op de vriezers, die staan in de garage.
In de zomer hoef ik niet niet binnen te dooien.
mn zoon vindt het geen prettig gezicht, ik leg er een krantje over.
De rest vind ik wel ok  ;)
#1148040
[quote="Joke I"]
Ik hal hier ´s morgens het vlees uit de vriezer voor de volgende dag. Heb speciaal een keukenkastje gereserveerd voor het vlees en andere spulletjes zoals olie, glucosamine etc.
[/quote]
Hier ook in een kastje, op het aanrecht zou het niet blijven staan :D als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Ik heb het in bakjes staan.

Groetjes Trudie
#1148073
Op het aanrecht hoef ik ook niks te zetten
Astrid vreet dan alles op van 1 kg gehaktballen tot erwtensoep enz
Ik heb een vriezer in de garage en 1 in de kelder
Meestal zet ik het in de kelder
De jongste zoon vindt het niet prettig als dat op het aanrecht staat
#1148220
Voor de honden ontdooi ik alles op het aanrecht, behalve pens die doe ik in een emmertje met deksel en meestal zet ik dat buiten, maar als het buiten net zo koud of kouder is dan in de koelkast dan zet ik dat ook in de keuken. In de koelkast duurt het allemaal veels te lang. En voor salmonella hoef je bij de honden niet bang te zijn.  ;)
#1148302
Ik heb een  (grote) emmer met deksel voor het ontdooien van het vlees e.d. De emmer staat in de gang, dus niet echt verwarmt.
Als het flink vriest, zoals afgelopen tijd, moet ik de emmer wat warmer zetten. Ik haal het 's morgens uit de vriezer en geef het de volgende dag. Het heeft hier dus 24u om te intdooien. Met die kou spoel ik het voor het ochtendmaal soms nog even na met lauwwarm water omdat het anders wel erg koud is ;)
#1148352
Ik haal voor de volgende dag uit de vriezer als ze net hun eten op hebben en ik haal het pas uit de koelkast als ze eten krijgen ,ik laat het nooit buiten de koelkast staan.


Soms moet ik pens wel laten ontdooien op het aanrecht omdat dat meestal langer duurt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door