Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Schanulleke
#1147374
Hallo,

Mijn hond is te dik.
Hij krijgt heel veel beweging, maar het is een hongerlap.
Weet iemand hoe ik hem kan laten afvallen.
Iets met sperziebonen misschien?
Hij weegt nu 38 kg en moet tenminste 3 kg afvallen volgens de DA
Hij krijgt nu paardenvlees, om een allergie uit te sluiten.

alvast bedankt!
Door *wendy*
#1147393
Ruubje had ik in korte tijd ook redelijk vetgemest  :-[
Was even vergeten dat zij geen reu van 50 kg is, maar een teefje van rond de 37 kg  :-[ ::)

Nu ze naar 1x per dag gaat en ik dus minder "schuldgevoel" heb dat ze, in mijn ogen naar wat ik gewend ben, zo weinig krijgt "vliegen" de kilo's eraf. Ben ook wisseldende tijden gaan voeren en het werkt.
Ze was een hongerlap, nu valt het mee. Oja en ik weeg tijdelijk even om mezelf te laten wennen aan haar etensmaat zeg maar.
Laatst gewijzigd door *wendy* op di 13 jan 2009, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1147410
heeft ie verschijnselen van een allergie dan?
zo niet dan zou ik dus geen eliminatie dieet doen..
en ja, meer beweging  en wat minder eten geven...
je kan de minst vette soorten vlees geven..
en het is er eerder bij dan eraf, dus de kilo's zullen er niet af vliegen..
Door Schanulleke
#1147415
Ja, hij heeft rode jeukplekken in de liezen.
Ben met hem naar de DA geweest en ik wil liever geen steroïden zalfje.
Haar advies was een eliminatie diëet.

Misschien is 1 x per dag voeren ook wel wat.
Ga het in ieder geval proberen.

Bedankt voor jullie adviezen!
Door Laura2004
#1147427
Maar 1 keer per dag voeren om hem af te laten vallen heeft alleen zin als je minder geeft, mijn reactie was gewoon serieus bedoeld....
Door *wendy*
#1147504
Voordeel van 1x vind ik dat je minder snel teveel voert.
Het lijkt zo weinig met 2x voeren. Dat vind IK het grote voordeel  ;)
Door sandrra
#1147639
Ik zou gewoon minder geven.
Hier wordt ook 1 x per dag gevoerd en op verschillende tijden. Sindsdien komen ze minder hongerig over. ( OK een RR lust altijd wel wat ::))
ik heb ook een tijdje afgewogen zodat ik kon zien hoeveel het ongeveer was wat er gegeven moet worden.
Door Borke
#1147640
Hoeveel weegt je hond en wat voer je nu precies?
Je zegt paardenvlees, is dit met of zonder bot, organen enz.?

Een keer per dag voeren lijkt me een goed idee en dan de juiste hoeveelheid (vandaar mijn vragen).
Daarbij vraag ik me af of je hond nu een uitgebalanceerd dieet krijgt, vandaar mijn andere vragen!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1147727
ja id, want weet niet hoe lang je aangeraden is om enkel paard te geven?
is het dan enkel spiervlees wat je geef?
Door macgirlie
#1147755
Mijn hondjes waren ook allebei iets te dik. Dat zijn ook echte hongerlappen c.q. lekkerbekken. Ik heb het eten (KVV) nu met 1/3 terug gebracht en JayJay is nu volgens de fokker/trimster mooi op gewicht. Pepper moet volgende week maar ik vermoed dat ook hij nu beter op gewicht is.
En ik moet zeggen dat ze er heel snel aan wennen. Na een dag of vijf weten ze niet beter. Ze krijgen nu 's morgens alleen een pensstaafje of een hondenkoekje. Ik merk als ze niks in de maag hebben, ze gal gaan lopen spugen.
Door Schanulleke
#1148683
Borke schreef: Hoeveel weegt je hond en wat voer je nu precies?
Je zegt paardenvlees, is dit met of zonder bot, organen enz.?

Een keer per dag voeren lijkt me een goed idee en dan de juiste hoeveelheid (vandaar mijn vragen).
Daarbij vraag ik me af of je hond nu een uitgebalanceerd dieet krijgt, vandaar mijn andere vragen!
Mijn hond weegt nu 38.5 kg
Ik heb een Stabijna die iets groter is dan een normale Stabij.
Hij is 62 cm hoog.
Hij krijgt nu 500 gram Haaks Barf en 's morgens 100 gr brokken.
Tussen de middag een klein tandenborsteltje (weet het merk zo gauw even niet) en over de dag wat trainertjes.

Bedankt voor het meedenken allemaal trouwens, ik ben er echt blij mee.

groeten,
Helen
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1148691
Ik zou die brokken maar schrappen, wat heeft je eliminatiedieet voor zin als je brokken geeft? Bovendien hebben brokken geen enkele zinvolle toevoeging, 't zou zomaar zijn dat je daar de boosdoener voor het te dik worden al hebt.

Zo'n tandenborsteltje is puur slecht! Geef dan een pensstaafje als je wat wilt geven, maar breng dit wel in mindering op het totaal. De trainertjes zou ik ook achterwegen laten, probeer of je aan gedroogde long kunt komen en geef dit in kleine stukjes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door