Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1147354
Het ging zo lekker met het eten van Yilla, maar nu heeft ze vanmorgen al 3 keer diarree ggehad en gisteravond stinken zeg...wat een lucht kan er uit zo'n klein lijfje komen.... :o

Doe ik het te snel, bied ik haar te veel verschillende dingen aan? Ze krijgt nu iedere dag 1 barfmaaltijd, altijd iets te knagen, kip en parelhoenkarkas, runderstrot. Ook groente.
Kunnen jullie me helpen, wat kan ik nu het beste doen? Ze krijgt overdag BIBI.
Door Lizzy
#1147366
Ze is niet ontwormt of pas een enting gehad? Het kan ook een virusje zijn hoor, er heerst van alles. Je kunt haar wat probiotica geven en wat Okugest. Qua eten zou ik gewoon vandaag alleen wat Bibi geven en als de diarree over is, dan weer wat gaan toevoegen. Waar doe je de groente doorheen, als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Door pike
#1147369
Toen ik gisteren die geweldige foto zag van Yilla met die strot toen dacht ik "oeps dat hoef ik hier niet te geven", hier gaan ze van een halve strot al aan de race (alle drie). Kan dus ook daaraan liggen. (Maar er zijn heel veel barfhonden die nergens last van hebben na strot eten).
Door ellenned
#1147379
Ik doe de groente door de BIBI. En soms ook apart met een eitje.
Ontwormt is ze in het nest en geënt wordt ze nog niet, ga eerst een titerbepaling doen, dus daar kan het niet van zijn.
Kan ik gewoon Kefir geven als probiotica? En wat is Okugest, wat een vragen weer he...

En over de runderstrot dacht ik ook gelijk dat het daar door kwam. Ze was wel stinkerig gister, ze heeft het zondagavond gekregen, en vanmorgen kwam het er zeg maar uit, lijkt me dan te lang duren of zou dat kunnen?
Door Lizzy
#1147388
ellenned schreef: Ik doe de groente door de BIBI. En soms ook apart met een eitje.
OK. Bibi bevat vrij veel orgaan, runderstrot is inderdaad ook laxerend, een rauw ei is ook laxerend en als je groentemix hebt gemaakt waar veel bladgroente in zit, dan is dat ook licht laxerend. Het kan misschien ook daar aan liggen! Ik zou de runderstrot voorlopig even vervangen voor iets anders. Gewoon wat spiervlees met groente mag ook.
Ontwormt is ze in het nest en geënt wordt ze nog niet, ga eerst een titerbepaling doen, dus daar kan het niet van zijn.
Hee super, top!
Kan ik gewoon Kefir geven als probiotica? En wat is Okugest, wat een vragen weer he...
Ja, kefir kan. Ik heb er nooit de goede werking van mogen aanschouwen en bij mij en mijn honden werkt de probiotica capsule beter. Maar ja goed, dat is dus persoonlijk denk ik want er zijn mensen die bij kefir zweren. Okugest is een homeopathisch middel dat je gewoon bij de drogist kunt kopen. Het is bij diarree en misselijkheid.
En over de runderstrot dacht ik ook gelijk dat het daar door kwam. Ze was wel stinkerig gister, ze heeft het zondagavond gekregen, en vanmorgen kwam het er zeg maar uit, lijkt me dan te lang duren of zou dat kunnen?
Dat lijkt me ook iets te lang. Maar, de runderstrot kan wel een aanzetje hebben gegeven tot de diarree.
Door ellenned
#1147392
Ja, kefir kan. Ik heb er nooit de goede werking van mogen aanschouwen en bij mij en mijn honden werkt de probiotica capsule beter. Maar ja goed, dat is dus persoonlijk denk ik want er zijn mensen die bij kefir zweren. Okugest is een homeopathisch middel dat je gewoon bij de drogist kunt kopen. Het is bij diarree en misselijkheid.


Dankjewel Lizzy, als ik het zo lees is het idd een beetje te veel van het goede zeg maar. Zal er even op letten.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan het niet terug vinden. Ik vind de Kefir bij Kyran ook niet werken, ik heb ergens toen gelezen over capsules die 'goed' waren, welke zijn dat of kan je me de link doorsturen?

Okugest ga ik hier in de kast zetten, makkelijk om op voorrad te hebben.
Door Lizzy
#1147687
ellenned schreef: Ja, kefir kan. Ik heb er nooit de goede werking van mogen aanschouwen en bij mij en mijn honden werkt de probiotica capsule beter. Maar ja goed, dat is dus persoonlijk denk ik want er zijn mensen die bij kefir zweren. Okugest is een homeopathisch middel dat je gewoon bij de drogist kunt kopen. Het is bij diarree en misselijkheid.


Dankjewel Lizzy, als ik het zo lees is het idd een beetje te veel van het goede zeg maar. Zal er even op letten.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan het niet terug vinden. Ik vind de Kefir bij Kyran ook niet werken, ik heb ergens toen gelezen over capsules die 'goed' waren, welke zijn dat of kan je me de link doorsturen?

Okugest ga ik hier in de kast zetten, makkelijk om op voorrad te hebben.
Ik vind Acidophilus van Arkopharma goed. En de Lactobacillus van Vitotaal. En de Acidophilus van Solgar, maar die vind ik tevens ook erg (te) duur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door