Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1147329
MarijeEnBoomer schreef: Ik heb al meerdere keren hier gelezen dat je als je runderorganen geeft je het beste biologische kunt geven. Geld dit ook voor de pens?
Als je er aan kunt komen, en je portemonnee het toe laat, zou ik dat zeker doen.
Door Lizzy
#1147370
Op zich zijn "gewone" runder organen ook prima. Maar veel honden lusten geen gewone runderlever en wel biologische runderlever. Dat is wel apart! Biologische runderpens is altijd afkomstig van koeien die A)veel in de wei staan en B)als ze niet in de wei staan toch biologisch te eten krijgen. Aangezien je resten van hun voer ook aan je hond voert: is het niet verkeerd om biologisch te voeren. Ik heb altijd biologische runderorganen en de pens stinkt bijvoorbeeld niet/nauwelijks. Sommige mensen hebben een adresje van kleine zelf slachtende boeren (ze slachten zelf niet meer maar de koeien gaan nog naar een kleine plaatselijke slachterij) en daar kun je soms nog wel goed aan pens komen van koeien die in ieder geval in de wei hebben gestaan. Maar ja goed, als je er niet aan kunt komen: dan is gewone pens ook prima. De pens inhoud, behalve de bacterieen, daar moet je je alleen niets van voorstellen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1147459
Dan ga ik vanmiddag even een bezoekje aan de biologische slager brengen  :)
Kom sinds ik zo bewust met de voeding van Boomer bezig ben steeds meer in de natuurwinkel etc. Ook goed voor mij  :D
Waar kan ik nog meer om vragen bij de bioslager?!
Door Cindy de Wolf
#1147467
MarijeEnBoomer schreef: Dan ga ik vanmiddag even een bezoekje aan de biologische slager brengen  :)
Kom sinds ik zo bewust met de voeding van Boomer bezig ben steeds meer in de natuurwinkel etc. Ook goed voor mij  :D
Waar kan ik nog meer om vragen bij de bioslager?!
Kipkarkas/nekken, kopvlees, tong, nieren, hart. Eigenlijk alles wat je maar kan bedenken en met een beetje mazzel kan hij je iets leveren. Helaas is biologisch moeilijk verkrijgbaar, ik zou mijn honden graag volledig biologisch willen voeren maar het aanbod is er domweg niet. Ik heb zelden biologisch lam gezien behalve eens van EVDS hier.
Door Marjet
#1147703
Via mijn bio-slager (Wageningen) kan ik wel kippennekken kopen (3,50 per kilo), maar verder is het eigenlijk allemaal niet te betalen. Runderlever bijv. zou hij 14 euro voor rekenen  ???
En vuile pens zegt hij absoluut niet te mogen leveren, vanwege hygiene. Hij zegt overigens dat dat uberhaupt niet mag en als je er wel aan kunt komen, het waarschijnlijk 'illegaal' is, omdat er altijd een keurmeester bij het slachten moet zijn ofzoiets?
Ik ga nog verder op zoek, maar als iemand zo een betaalbaar bio-adresje weet in Gelderland (ook voor vuile pens), is dat meer dan welkom.
Lizzy schreef: Op zich zijn "gewone" runder organen ook prima. Maar veel honden lusten geen gewone runderlever en wel biologische runderlever. Dat is wel apart! Biologische runderpens is altijd afkomstig van koeien die A)veel in de wei staan en B)als ze niet in de wei staan toch biologisch te eten krijgen. Aangezien je resten van hun voer ook aan je hond voert: is het niet verkeerd om biologisch te voeren. Ik heb altijd biologische runderorganen en de pens stinkt bijvoorbeeld niet/nauwelijks.
Wat interessant! Wat betaal jij voor je runderorganen Lizzy, als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1147718
tot zover mijn avontuur  :-\
De Bioslager kan geen pens leveren. Hij heeft wel lever en nieren. Ik heb een stukje lever meegenomen om te kijken of ze het eet. Het kost 7,50 per kilo.
Ik vind het ook wel intressant om te weten wat je betaalt Lizzy.
Nu eens kijken of er een andere Bio slager is die wel pens verkoopt.
Door Boez
#1147964
Marjet schreef: En vuile pens zegt hij absoluut niet te mogen leveren, vanwege hygiene.
Dat zegt de mijne ook. (Mijn bioslager dus)
Hij heeft een groot aanbod, maar het is allemaal vlees voor menselijke consumptie en dus loeiduur als hondenvoer.
Wat interessant! Wat betaal jij voor je runderorganen Lizzy, als ik vragen mag?
Daar ben ik ook benieuwd naar!
Ook als iemand een goed adres weet voor (online) bio BARF spullen zou ik dat graag horen.
Door mirjam Pierik
#2626989
google wildernisvlees eens, daar worden loslopende 'bio' paarden en runderen geslacht voor heel schappelijke prijzen. (ook heel erg lekker trouwens). veel afhaalpunten in NL.
Door ulla
#2627496
MarijeEnBoomer schreef: tot zover mijn avontuur  :-\
De Bioslager kan geen pens leveren. Hij heeft wel lever en nieren. Ik heb een stukje lever meegenomen om te kijken of ze het eet. Het kost 7,50 per kilo.
Ik vind het ook wel intressant om te weten wat je betaalt Lizzy.
Nu eens kijken of er een andere Bio slager is die wel pens verkoopt.
http://www.koopbiovlees.nl

Biologische runderlever € 3,50 kg.
biologische lamslever € 3,50 kg.
runderpens € 3,50 kg.

etc.

Even een mailtje sturen en je krijgt de volledige prijslijst.
Je betaalt wel verzendkosten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door