Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1147331
Hallo,

Ik kom net met Loesje terug van de dierenarts. Gisteravond is Loesje na het plas en poep rondje in haar bench gegaan om te slapen. Vanochtend toen we om 5 uur op stonden lag ze helemaal in elkaar enorm te bibberen. Ze wilde niet uit haar bench dus hebben we haar er uit gepakt. Dit is al niks voor haar normaal als ze je boven hoort staat ze al klaar om lekker te knuffelen. Bibberen doet ze ook bijna nooit en nu trilde ze bijna met de bench door de kamer. Ze stond niet meer op haar rechterachterpoot, ze wilde niet lopen bleef daar staan op  3 poten waar je haar neerzette....Gelijk de dierenarts gebeld en we konden meteen komen. Dus zo zaten we om 6 uur bij de dierenarts. Gelukkig snapt hij dat ik altijd erg in paniek raak als er iets met mijn honden is omdat hij onze labrador 13 jaar lang onder controle heeft gehad ( en die mankeerde altijd iets, van gebroken sesambeentjes tot hersenbloedingen en epilepsie en wie hij ook in augustus heeft laten inslapen....)
Hij vermoedt dat ze een zenuw bekneld heeft in haar onderrug. Nu heeft ze een injectie gehad om de zwelling weg te krijgen, hij heeft voor gedaan hoe ik haar moet masseren en om 5 uur moet ik weer terug komen. Is er geen verbetering worden er rontgenfoto's gemaakt.  Ik kan er verder niet veel over vinden op internet maar misschien weten jullie hoe ze hier aan komt, of beter nog hoe ze hier weer af komt....En wat kan ik nu zelf het beste voor haar doen?

Sorry voor het misschien wat warrige bericht maar als er iets is met mijn honden dan heb ik het ook niet meer  :-[

O ja Loesje is een kruising jack russel ( wss met een boerenfox maar ze is een herplaatsertje van een broodfokker)

Bedankt weer voor de hulp, groetjes Joke
Door Nynke
#1147335
O getverderrie Joke, wat vervelend !!  Helaas heb ik geen raad voor je, maar ik zou haar lekker warm houden en zorgen dat ze genoeg drinkt, naast het masseren.
Door ashley
#1147364
Nee nog niks geen verbetering. Ik ga zo even kijken of ze wat wil eten, heb haar lievelingskostje  :) , haaksbarf zalm, ze mocht gewoon eten van de dierenarts dus maar kijken wat ze wil. Ik zal haar zo ook even buiten zetten want ze heeft nog niet geplast sinds gisteravond en ik denk dat ze dat toch wel moet. Ik hoop dat de pijnstiller die ze gehad heeft inmiddels een beetje werkt zodat ze dus ook kan hurken om te plassen.
Verder neem ik haar zo lekker onder een dekentje bij me op de bank, heb mijn vrijwilligerswerk voor vanmiddag al afgezegd.
Door Lizzy
#1147376
Ik zou ook denken aan een zenuw die klem zit/hernia. He gatsie. Ik denk dat ze een injectie prednison heeft gekregen. Dat werkt wel snel maar nou ook weer niet zo snel dat ze nu al weer pijnvrij moet zijn. Ik denk dat je DA een strak plan van aanpak heeft. Even aankijken hoe het gaat en dan vandaag of morgen foto's maken als er geen verbetering is.

Sterkte met Loesje!
Door ashley
#1147869
We zijn net weer terug van de dierenarts. Ze heeft weer een injectie gehad met prednison. Morgenmiddag weer terug komen. Er zit wel enige vooruitgang in, eerst was de hele achterhand verlamd en nu kan ze in elk geval weer zitten en kwispelen. Dus hopen dat ze zo vooruit blijft gaan.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1148551
Ik zou toch eens op zoek gaan naar een chiropracter, orthomaueel therapeut of osteopaat. Die kan de zenuw beter vrij maken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door