Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
#1147213
Ik ben benieuwd welke soorten vis er door honden goed gegeten worden? Qua smaak (structuur) acceptatie?

Zalm en sardientjes worden denk ik veel geven/goed gegeten, maar welke soorten worden nog meer goed gegeten?
Door Laura2004
#1147221
Hier niets.....

Alleen vis uit een blikje, de keren dat ze verse vis aten (sardines of zalm) kwam het er bij allebei uit....

Het rare is dat Kai vroeger toen we net begonnen met barf helemaal gek was op vis, sardines vond hij heerlijk en hij at zelfs makreel (meen ik me te herinneren), maar op een bepaald moment moest hij het niet en als hij opat kwam het er net zo snel weer uit, dus eigenlijk heb je niets aan mij...
Door stephany
#1147222
Inderdaad zalm en sardientjes, heb van de week kabeljouwkoppen gehaald op de markt ( de zalm was op) dus ben erg benieuwd wat hij daar van vindt, maar ben niet zo bang dat hij het niet eet.
Gebruikersavatar
Door pike
#1147235
Sardellen en sardientjes worden met smaak verorberd. Heel soms krijgen ze zalmfilet, dat vinden ze ook erg lekker.
Uit blik lusten ze alles maar dat krijgen ze niet.
Een tijdje hebben ze met smaak makreel gegeten, maar op een goede dag was dat  :puke: zelfde geldt voor zalmgraat. Zalmkop was nooit een hit hier. Toch denk ik erover om het weer eens te gaan proberen binnenkort.
Door sandrra
#1147302
Khami eet alleen zalmkop en karkas en haring en Mazoe trekt overal haar neus voor op tenzij het gerookte makreel is en die krijgt ze niet.
Ja soms eet ze wel eens een haring maar dat ging de laaste paar keer ook al niet echt vna harte.
Andere vissoorten motten ze niet  :-\
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1147323
hier zijn ze gestopt met vis eten :-[. Ze hebben alles gegeten (zalm, makreel, panharing, sardien), maar op Didge na zijn ze in staking gegaan. Didge eet sinds een maand of 3 weer zalmkoppen
Door Lizzy
#1147368
Linga eet alle vissoorten. Van wijting tot schol tot kabeljauw tot sardien tot makreel, tot forel, tot haring. Alles. Brutus en Pinkel eten alleen zalm en sardien en haring.
Door Laura2004
#1147408
trimsalon schreef:hier zijn ze gestopt met vis eten :-[. Ze hebben alles gegeten (zalm, makreel, panharing, sardien), maar op Didge na zijn ze in staking gegaan. Didge eet sinds een maand of 3 weer zalmkoppen
Ah gelukkig, dus de mijne zijn niet de enige....
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1147522
Laura2004 schreef: Ah gelukkig, dus de mijne zijn niet de enige....
nee hoor. Ik ben een poosje bezig geweest met miepen, zoals ik het zelf noem.......kleine stukjes maken, overgieten met warm water, enz, enz. Maar heb de hoop met Kay Vienna en Bantu opgegeven, terwijl dat ik met Bantu zo blij was dat ze als pup al vis at en het ook lekker "scheen" te vinden. Hun eten nu af en toe de gemalen zalmmix van Herby, en dat eten ze wel met wat spiervlees erdoor.
En Didge begon na een "rustperiode" van ongeveer 2 maanden, zo in 1 keer weer aan de zalmkoppen.
Maar doe er weinig moeite meer voor hoor. Dan maar niet, en af en toe een visolie ;)
Door tessa
#1147527
Pippy en chanty eten absoluut geen verse vis, ze doen overal een moord voor maar verse vis lusten ze echt niet.
Tanja eet wel vis, tot nu toe sardien, kabeljauwkop en zalmkop, ze krijgt dat ongeveer een keer in de week. Pippy en chanty eten wel blikvis, af en toe krijgen ze dus een blikje sardines.
Door Sultan
#1147530
Héél af en toe kan ik ze verleiden tot het eten van enkele sardines. Verder weigeren ze hier pertinent alle verse vis.
Ik blijf het proberen zo af en toe, maar steeds weer zonder resultaat.
De zalmmix van Herby gaat er daarentegen in als koek (krijgen ze ook wekelijks!), blikvis ook, maar dat geef ik maar heel weinig.
Door Red_Hunter
#1147531
Hier krijgen ze sardientjes en de zalmmix van Herby.
Harmony at de sardien eerst wel, maar nu gooit ze het er ook elke keer uit.
De zalmmix gaat goed.

Ik gaf eerst een hele vismaaltijd op een dag maar ben nu overgegaan op 2x per week een visje per hond.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door