Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bianc!
#1145483
Pino mijn 4 jarige kat zit net als atos sinds kort op vers vlees van natuurvoer dat ik bij any animal koop.
Dit is zeg maar ter overbrugging.
Mij adviseerde ze 80 gr pd, maar hij vraagt meer! Pino heeft laatst zelfs 232 gr aan runderhart gegeten.
En geven jullie je kat 1, 2, 3, 4, pd te eten of net als een hond 1 x pd?

Atos en Pino genieten echt volop, k ben zo blij voor ze!
groetjes Bianc!
#1145531
ik voer ongeveer 2x per dag, soms 3.
hoe zwaar is pino?

ik heb in het begin gemerkt dat er een soort atkinseffect optrad; honger en veel eten en toch afvallen. misschien is dat met pino ook het geval, of hij heeft gewoon te weinig. 80 gram per dag vind ik echt miniem, tenzij het een poesje van 1,5 kilo en hoogbejaard is. gemalen spul (kvv, of zelfmaalsel) glijdt sneller de spijsvertering door, en vult dus niet zo goed als zo groot mogelijke stukken barf.
#1145588
ah, met zo'n gewicht is het advies van die 80 gram natuurlijk niet zo gek. probeer eens 100 gram te geven anders, verdeeld over 3 porties.
wordt hij te dik, geef je minder en ga je weer terug naar de 80 gram (verdeeld over 2 tot 3 porties). ik zou bij kvv niet teveel orgaan bijvoeren. een stukje spiervlees of klein stukje vleesbot kan wel.
Door Too
#1146033
Dat is wel een kleintje, mijn dametjes zijn ca3,5kg en die krijgen ong 90gr barf per dag in 2 maaltjes, nou moet ik wel zeggen dat flattekatten zijn en dus geen spannend buitenleven hebben.
Heel veel kleine maaltijden vind ik niet echt praktisch, als ze een keer een echt erg klein hapje hebben gehad krijgen ze later nog een keer een lepel yoghurt of een half eitje
in t begin heb ik t wel geprobeert, 3/4x voeren maar dat leverde extreme katten op.. elke gang richting keuken werd vergezeld door hoopvolle mekkeraars >:(

Het "atkins-effect" heb ik hier ook gezien ze werden eerst echt prachtig slank[op een grotere hoeveelheid] na een paar weken stabiliseerde t zich en later groeiden ze wat dus ben ik gaan minderen
Je kunt m voorlopig toch wat meer geven en zien wat er gebeurt
Laatst gewijzigd door Too op zo 11 jan 2009, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1146178
 

hier 1 kat die ècht komt vragen om 2 of 3 keer per dag eten...
die andere 2 kunnen 'n dag 1 maaltijd veel vreten, en daarna een maaltijd overslaan, en de dag erop weer 2 maaltijden verschranzen...
  gemiddeld over 3 dagen komen ze dan wel weer uit op zo'n 125 gr per dag per kat....

da's dan wel BARF,(in meestal redelijk grote delen)  en geen kvv...
#1146243
hier een aantal katjes die 1x per dag krijgen.. of eigenlijk nacht..
in de zomer stikt t hier al snel van de vliegen.. en snachts heb ik dat niet..
ze zijn er aan gewend.. dus hou ik t zo..
4 van de 6 eten ook kuikens.. en die krijgen ze smiddags..
dus die eten 2x per dag..
ze krijgen allemaal 100 gram per dag..
de ene keer gaat t schoon op.. de andere keer eten ze niet eens de helft..
#1150385
Hier krijgen ze 2x per dag eten.
's ochtends of 65 spiervlees/vleesbot met een kuiken of 50 gram vis (2x in de week). 's avonds altijd vleesbot (65 gram) met 4 keer in de week organen (50 gram). Dit houdt in dat Frits en Skoll 20% meer krijgen en Ronja en Grendel minder. Maar ik houd dit ongeveer aan.
Eerst aten ze minder, maar Frits wordt toch wel erg slank en Skoll mag onder dat haar ook wel wat breder worden. Ronja en Grendel doen het nu prima. Ronja heeft af en toe dagen dat ze bijna niets eet. Vooral als ze de dag ervoor heeft gejat van een van de anderen.
#1155280
Hier waren de katten al gewend om 2x per dag te eten toen ze nog brokken kregen.
Dat hebben we met kvv gewoon doorgevoerd en na een aantal maanden eten ze nu 1x per dag en dat bevalt me prima!
Ze eten met zijn drietjes (4.5, 5.5 en 6.5 kilo wegende Maine Coon binnen poezen) ca. 375 gr. Bandit of 500 gram Carnibest per dag.
Door Nyncke
#1183973
Hier krijgen ze sinds begin januari 1x per dag eten.
Toen noodgedwongen doordat het niet haalbaar was met de kattenvoedsters. Ben het gewoon blijven doen. Ze zeuren nu wel meer om eten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door