Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door appart
#1146978
Even een vraagje,
Heb een braadhaan bij de Lidl gekocht met organen en al.
Ben hem nu aan het ontdooien.
Zijn er nog tips hoe dit te voeren. (in stukken snijden of gewoon helemaal en met de orgaantjes er bij of niet)
Chic is een net begonnen barfer.
Maar heeft tot nu toe alles makkelijk weg kunnen krijgen.
Zo als kipenvleugels kippen nekken en zalm kop. (en in haar poep vond je niks terug van de boten dus ze verteert ze goed)
Dus zouden deze poten verder kwaad kunnen die in de braadhaan zitten.
Kwa splinteren of toch misschieten nog te hard.
Voor de gene die niet weten wat voor hond Chic is het is een amerikaanse bulldog van 8 maand en 2 weken.


Het is ongeveer 1200 gram dat is best veel.
Kan ik dat op vangen door morgen minder te geven.

Nou kijk uit naar jullie antwoord.

Gr Bob
Door Huskymeisje
#1146980
Tja, ik knip voor onze honden simpelweg de kip doormidden en geeft ze elk de helft.

Je zou eventueel de kip in wat kleinere stukken kunnen maken, maar net wat voor jou hond het beste is.
Gebruikersavatar
Door kira
#1146983
Als kip verteerd wordt, denk ik dat deze kip ook verteerd wordt. Die braadhanen laten zich gemakkelijk halveren, maar je kunt er ook voor kiezen vandaag een hele te doen, en morgen wat minder, maar als ze normaal maar 300 gram zou eten, zou ik 1200 gram opeens wel veel vinden. Hier eten ze normaal 770 vlees/bot en dan nog 100 groente, maar als er eendkarkas op het menu staat, dan is die opeens ook 1200 gram, krijgen ze de dag erna wat minder, dat is geen probleem.
De organen kun je gewoon geven, wel even het zakje eraf halen en even checken of de poten niet met een elastiekje vast zitten.
Ik geef die kippen heel. Bij grote bruine beer de 1e keer even iets geholpen door naast haar even aan een poot te trekken en het gekraak van het bot te laten horen (van de kip bedoel ik, niet van de hond), en toen had ze zoiets van oh ik snap het, het is eten.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1146990
ik heb ze ook wel eens , en knip ze doormidden en verdeel de orgaantjes over 4 honden.
en inderdaad even goed kijken of er geen elastiek aanzit!!
Als je hond nog niet zo ervaren is, zou ik er voor kiezen om niet 1 keer een dubbele maaltijd te geven. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel hij/zij normaal krijgt aan eten
Door appart
#1146992
haha oke dus niet van de hond  ;)

Chic krijgt hier 800 gram per dag dus dan krijgt ze morgen gewoon wat minder. 400 gram dan.
ja had het zakje er al uitgehaald en de ingewanden weer terug gestopt zo dat ze ze niet gelijkt heeft en het ook nog leuk woord.
Ik zal zeker morgen er bij blijven wil hem toch proberen in 1 geheel te geven.
En als het toch niet lukt om het toch in stuken te haken.
Bedankt weer voor jullie snelle antwoorden.

GR Bob
Door appart
#1146995
trimsalon schreef: ik heb ze ook wel eens , en knip ze doormidden en verdeel de orgaantjes over 4 honden.
en inderdaad even goed kijken of er geen elastiek aanzit!!
Als je hond nog niet zo ervaren is, zou ik er voor kiezen om niet 1 keer een dubbele maaltijd te geven. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel hij/zij normaal krijgt aan eten
Ze krijgt normaal 800 gram.
Zal de 400 gram extra veel kwaad kunnen?
Als dat wel zo is dan hak ik hem wel door midden nou ik hoor het wel.

GR Bob
Door Huskymeisje
#1147004
Denk niet dat het kwaad kan hoor. Vraag is alleen of het ook opgegeten wordt. Wanneer ik zoiets doe dan eet Hisja het wel op maar Qilaq laat het staan. Vandaar dus dat ik een hele kip doormidden doe. Daar heeft Qilaq eigenlijk al teveel aan maar dat eet ze dan nog wel op. Hisja heeft er net iets te weinig aan en die krijgt er dan nog wat bij.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1147025
appart schreef: is het dan niet erg dat ze 2 dagen aan het zelfde zit?
nee hoor, heb ik hier ook wel eens als ik TE grote stukken heb. Dat wat ik over heb, bewaar ik voor de volgende dag en geef er nog iets bij
Door appart
#1147039
Ik heb het nu zo gedaan.
De haan die ontdooit was heb ik door de helft gedaan.
Bij de ene helft heb ik de orgaantjes gedaan en bij de andere helft een beetje pens.
als de haan vandaag ontdooit is dan is hij toch overmorgen nog wel goed toch.
Heb hem nu in de koelkast.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1147087
appart schreef: Ik heb het nu zo gedaan.
De haan die ontdooit was heb ik door de helft gedaan.
Bij de ene helft heb ik de orgaantjes gedaan en bij de andere helft een beetje pens.
als de haan vandaag ontdooit is dan is hij toch overmorgen nog wel goed toch.
Heb hem nu in de koelkast.
ja hoor
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door