Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dukyindya
#1146266
Hallo,

Ik ben nieuw op barfplaats, mijn naam is Marianne en ik heb sinds een jaar een geweldige Bearded Collie teefje van 7 jaar.
Ik heb haar uit het asiel en zij woog  maar 15 kilo. Nu 18 kilo!
Ik heb 14 jaar een golden retriever gehad oftewel een lieve stofzuiger qua eten en heb nu een schat Indya die dus niet eet en ook allergies is en soms na een stukje vlees moet niessen en dan in de tuin grassen vooral van pluimen gaat eten.
Heb inmiddels het farmfood weg gedaan en ik op Barfplaats een menu samengesteld, maar toen daar lag het bot met vlees, ze bekijkt het niet, een stukje rauw spiervlles of hart....ze laat het staan, ja zelfs 2 dagen, ik weer in de ijskast gezet en toen maar gaan bakken.....en jawel....het ging erin als koek!
Niet rauw dus...wat is jullie mening hierover...dat ik dus het spiervlees e.a braad, ook de kip en rauwbot gaat niet dus heb ik mineralen encalcium in poedervorm gekocht en strooi dit over het voedsel.
Ze is gek op appels, kiwi met yoghurt, meloen enz maar niets rauw qua vlees...komt zij nou iets tekort omdat ik het bak?
Door tieneke
#1146271
Ik zou het vlees dus niet bakken maar overgieten met gekookt water of heel licht aankoken en dan steeds afbouwen  ;)
Vlees koken/bakken dan zijn inderdaad alle goede voedingsstoffen doodgekookt.
Een hoop honden die voor het eerst rauw in grotere stukken krijgen weten er vaak geen raad mee....probeer het eerst heel erg fijn te knippen/malen? en steeds grover te gaan geven.
Heb vooral geduld..echt het komt goed!
Gebruikersavatar
Door pike
#1146343
Ik zou het ook zeker niet bakken. Begin met het klein te snijden en dan elke dag de stukjes wat groter maken. Het vlees idd met kokend water overgieten. Als dat niet werkt zou ik het heel kort koken (maar niet de vleesbotten!) , volgende dag nog korter, volgende dag 1 tel onderdompelen en dan rauw. Armagnac liet in het begin ook stukken vlees liggen die snapte daar ook niets van, en die kreeg het toen ook in kleine stukjes. Nu weet hij wel beter! En Pike heeft rauwe lever en nier leren eten door het eerst via de "kook-dompel"methode aan te bieden.  ;)
Gebruikersavatar
Door kira
#1146979
Ik geloof dat ik misschien eerst eens met kvv zou proberen, gevoelsmatig denk ik dat ze gewoon niet snapt wat vlees is. Als het gebakken is, gaat het sterk ruiken en is daardoor wel aantrekkelijk, rauw ruikt het minder en is het dus ook niet aantrekkelijk. En als ze dan kvv aantrekkelijk vindt, steeds wat spiervlees toevoegen als extra en zo langzaam over gaan.

Je schrijft ook dat ze een allergie zou hebben, maar weet je waarvoor ze een allergie heeft?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door