Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sher
#1145172
Ik wil ook bij Vinnie wel eens proberen of ik zijn kvv kan combineren met wat barf-dingetjes. Net als voor mijn hondje heb ik geprobeerd een opzetje te maken. Bij Vinnie ben ik alleen niet zo zeker van de hoeveelheden die hij eet. Het is een kitten, dus ik laat hem nog een beetje zoveel eten als hij zelf wil. Met kvv kan dat volgens mij ook wel in de winter.  :P
Het menuutje wordt daardoor ook wat meer gokwerk.

zondag 100 gram sardines en 70 gram kippenvleugel
maandag 160 gram kvv
dinsdag 110 gram kippennek en 50 gram kippenmaag
woensdag 160 gram kvv
donderdag 50 gram konijn met 60 gram kippenvleugel en 50 gram rundergehakt
vrijdag 160 gram kvv
zaterdag 100 gram kippenvleugel en 70 gram kippennek

Ik weet ook nog niet of hij dit allemaal goed gaat eten. Belangrijk vind ik ook wel dat dit verantwoord moet zijn, hij is immers nog volop in de groei.
Laatst gewijzigd door Sher op za 10 jan 2009, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1145185
Volgens mij ziet t er lekker uit, 50% vleesbot , kijk even hoe de kippenek/vleugel-dag gaat ik denk niet dat t te bottig is maar als ie erg harde poep heeft zou ik met nijn, maag of gehakt omwisselen
Ik geef meestal 1 maaltijd [vlees]bot en 1 maal spier/orgaan/vis

Trouwens in kvv zit over t algemeen vrij veel orgaan [onbekend percentage] daar zou ikzelf niet te scheutig mee zijn, goed dat je geen extra lever geeft, ik denk dat ik eerder hart zou geven vanwege de taurine -katten maken dat niet zelf aan dit itt honden
Runderhart hebben ze bij AH bij t vlees, ze hebben ook rodi lamshart [maar dat is een gemalen hamburger, weinig kauwwerk dus]
Of week 1: maag, week 2 :hart kan ook nog

Kijk gewoon hoe hij t doet, als t bij de poelier lukt duifje/kwartel te krijgen dan ga je gewoon een beetje schuiven
En gewoon blijven posten met je vragen ;)
Laatst gewijzigd door Too op za 10 jan 2009, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1145200
Ik heb ook nog lamshart en kippenhartjes in de vriezer liggen. Dat kan ik natuurlijk niet allemaal in de zelfde week gaan geven, anders wordt het echt te veel proppen. Ik kan wel elke week wisselen. Voor de zekerheid kan ik bij voorbaat natuurlijk de kippennek, -vleugel dag wat aanpassen. Had ik zelf helemaal niet meer gezien. (Heb het al aangepast.)
Fijn dat je het niet verkeerd vindt lijken. Ik vond het ondanks alle tips en informatie nog een hele klus.  :P
Laatst gewijzigd door Sher op za 10 jan 2009, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1145207
T is ook een enorme puzzel zeker de eerste keren, maar als je eenmaal een menuutje/percentages in je systeem hebt zitten ,en t echt zelf gepuzzeld hebt blijkt t ineens helemaal niet zo ingewikkeld. Ik ben ook pas 6/ 7 maanden bezig  ;) maar t gaat eigenlijk vanzelf
Heb laatst wel weer even nagerekend om te zien of ik niet ergens een beetje laks was geworden of dat eea anders kan/moet
Door Too
#1145651
Ik las net de suggesties op je hondemenuutje.... omdat ik al weet/wist dat je hard op zoek bent naar wat variatie op t kippige deel heb ik  daar bij Vinnie maar even niet naar gekeken dat had je vast al wel begrepen  ;)
Ik denk eerlijk gezegd dat je je niet al te druk moet maken over de acceptatie en zodra je de kans hebt een keer een parelhoenkarkasje of zo proberen, ik knip/snij dat in passende porties dan krijgen ze inieder geval weer een smaakje erbij

De sardien die je op de kaart hebt staan is dat trouwens een verse of een blikvis, als je t kunt krijgen zou vers wel mijn voorkeur hebben
Succes met de speurtocht
Laatst gewijzigd door Too op zo 11 jan 2009, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1145686
Too schreef: Ik las net de suggesties op je hondemenuutje.... omdat ik al weet/wist dat je hard op zoek bent naar wat variatie op t kippige deel heb ik daar bij Vinnie maar even niet naar gekeken dat had je vast al wel begrepen ;)
Ik denk eerlijk gezegd dat je je niet al te druk moet maken over de acceptatie en zodra je de kans hebt een keer een parelhoenkarkasje of zo proberen, ik knip/snij dat in passende porties dan krijgen ze inieder geval weer een smaakje erbij

De sardien die je op de kaart hebt staan is dat trouwens een verse of een blikvis, als je t kunt krijgen zou vers wel mijn voorkeur hebben
Succes met de speurtocht
De sardien die ik heb is gelukkig vers. Nu maar hopen dat ik dinsdag wat spullen er bij kan krijgen.
Ik begrijp ook niet wat het is. De islamitische slager heeft alleen koteletjes voor me, de poelier alleen kip en bij aldi hadden ze altijd kalkoenfilet totdat ik het nodig had. Bij de slager kan ik rundvlees, kip en kwarteltjes voor 4,50 euro per stuk kopen. :-X
Ik hoop op betere tijden.
Door flin
#1146156
is er een weekmarkt bij je in de buurt?
  met 'n beetje poelier kun je misschien verder komen?

of samen met iemand uit je regio wat bestellen?
  of kijk ns onder 'vraag en aanbod BARF-producten' ...
Gebruikersavatar
Door Sher
#1146163
Ik ben al bij twee weekmarkten geweest.  :-X
Inmiddels heb ik wel iemand gevonden, waarvan ik wat over kan nemen en een volgende keer meebestellen. De variatie is dus in zicht.  :)
Morgen ben ik toch wel van plan om alvast eens een vis en kippenvleugel dag te introduceren. De vleugeltjes zijn dan wel kip, maar het is toch meer knaagwerk dan kvv. De sardien is ook weer een afwisseling op het menu. Ben benieuwd hoe Vinnie het zal vinden.  8)
Door Too
#1146208
Zou ik ook doen hoor, sterker nog ik ben ook behoorlijk kippig begonnen Laat ze eerst maar oefenen met knaagvoer, zelfs als t niet optimaal is Je woont een beetje [veel] te ver weg anders kwam ik je een proefpakketje brengen
Door flin
#1146218
is't nog een idee om zo'n kipje-uit de-vries-v/d-Aldi/Lidl te halen..

met zo'n heel kipje (dat zijn jonkies) kun je 't hele kipje in delen geven? niet duur, en vanalles wat v/d kip
Gebruikersavatar
Door Sher
#1146315
flin schreef: is't nog een idee om zo'n kipje-uit de-vries-v/d-Aldi/Lidl te halen..

met zo'n heel kipje (dat zijn jonkies) kun je 't hele kipje in delen geven? niet duur, en vanalles wat v/d kip
Ik heb ze zien liggen, maar dan heb ik weer kip. Daar heb ik toch al te veel van.
Vanmorgen heeft Vinnie zijn eerst sardientje gegeten. Hij begreep het eerst niet helemaal, maar toen kreeg hij het door en at het hele visje in één keer op. Knappe kerel. 8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door