Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#1145488
Net waren we op pad om een lange wandeling te gaan maken tot ik ineens zag dat Ziggy een beetje raar liep, ik zag dat het haar linker pootje was en zag gelijk dat haar nagel een heel stuk was afgebroken en het is de vierde nagel die binnen een maand is afgebroken en ik snap echt niet hoe het komt, haar nagels zijn erg lang (in tegenstelling tot die van Kai), maar de dierenarts zegt dat ze niet korter geknipt kunnen worden omdat het leven gewoon heel erg ver zit bij haar....

Hoe zou het komen dat ze zo vaak afbreken? Ik word er een beetje moedeloos van...

Kijk zo ziet het eruit (de kwaliteit van de foto's is bijzonder slecht, want ze zijn gemaakt met de digitale camera), even erbij vermelden dat Ziggy bij mij op schoot ligt op haar ruggetje en alles gelaten toelaat, ze is zo ontzettend lief  :smitten: :smitten:

Ziggy's nagel
AfbeeldingAfbeelding

Ziggy tijdens de fotosessie  8)
AfbeeldingAfbeelding

Ik heb maar geen lange wandeling met haar gemaakt, maar zij was erg teleurgesteld en had eigenlijk wel verder willen wandelen, zouden jullie gewoon een lange wandeling maken met die nagel zo?

Ik dacht eraan om haar pootje eerst in de soda te weken en er daarna groen leempasta op te smeren, is dat verstandig?

En nog even een vraagje geheel off-topic, alle tekens van mijn toetsenbord zitten ineens ergens anders, dus niet meer op de plek waar ze op mijn toetsen zijn aangegeven, hoe los ik dit op?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1145521
ik zou die lange wandeling wel maken..
voordat die nagel hersteld is, gaat nog weken duren.. (bij kiek was dat zo nl)
is ziggy ook veel aan t rennen en glijden op t asfalt enzo?
bij kiek gebeuren dit soort dingen wanneer ze een slipper gemaakt heeft op harde ondergrond..
anders zou ik (gezien t bij mensen zo werkt) toch eens nadenken of ze wel voldoende kalk opneemt??
misschien kun je t grootste losse stuk van de nagel afknippen wanneer t een beetje geheeld is..
of misschien nu al.. anders scheurt t verder..

of misschien een stevig hansaplastje erom..
Door Laura2004
#1145523
spreeuwtje schreef: ik zou die lange wandeling wel maken..
voordat die nagel hersteld is, gaat nog weken duren.. (bij kiek was dat zo nl)
is ziggy ook veel aan t rennen en glijden op t asfalt enzo?
bij kiek gebeuren dit soort dingen wanneer ze een slipper gemaakt heeft op harde ondergrond..
anders zou ik (gezien t bij mensen zo werkt) toch eens nadenken of ze wel voldoende kalk opneemt??
misschien kun je t grootste losse stuk van de nagel afknippen wanneer t een beetje geheeld is..
of misschien nu al.. anders scheurt t verder..

of misschien een stevig hansaplastje erom..
Ze vindt het absoluut niet fijn als ik eraan zit, dus afknippen lijkt me niet te doen, volgens mij zal dat heel vee pijn doen, want dan moet ik een heel stuk vlees afknippen, dat ga ik niet doen.

Ze glijdt heel veel over asfalt, maar vandaag niet, ze had alleen nog maar aan de lijn gelopen en had nog niet de kans gehad om gek te doen. Ik heb het idee dat haar nagels heel broos zijn, maar ja, ze krijgt gewoon haar voeding en genoeg botten, ik zou niet weten hoe ik erachter kom of ze genoeg calcium opneemt.

Ik heb de wandeling niet gemaakt, omdat ik het er heel pijnlijk uit vind zien, het doet pijn, maar Ziggy is een taaie en die zou zo een paar uur gaan lopen, ik ben bang dat dat niet echt goed zou zijn...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1145527
misschien door het gepekel en zoutstrooien van de afgelopen dagen dat ziggy's nagels en huid van de voeten droger zijn geworden, en daardoor sneller scheuren. ik heb vorige week ook 2 gescheurde nagels gehad van de droogte en ik scheur normaal echt nooit nagels af (en ik loop ook niet ermee over het asfalt  :P ).
ik zou de nagel en teen even afplakken voor de wandeling, en misschien van die leuke hondenschoentjes. ik zag hier laatst op BP hondenvoeten met hele kekke schoentjes eronder, met van die rubberen dopjes op de zool, voor extra stabiliteit en grip. na het wandelen een sodabadje en goed laten drogen.
Door pallas
#1145528
Als ze lange nagels heeft en de ondergrond is hard, dan heb je gewoon weg meer kans dat ze er eens eeentje scheurt.
Heel vervelend dat wel.
Ik zou lekker met haar wandelen als ze aangeeft dat ze eer geen last van heeft. Hard rennen en slippen over een harde ondergrond is voor geen enkele hond goed, dus dat maar niet.

Mocht je nog naar een andere oorzaak zoeken dan kan je misschien nog denken aan:

Medicijnen gehad de afgelopen maanden? (AB / narcose)
Is je bot%  (en de menu over het algemeen) okee?
Biotine helpt bij de aanmaak van creatine (waar haar en nagels van gemaakt zijn), maar ik weet niet of het zin heeft omdat bij een barf hond er ook nog bij te geven. (lizzy vragen?)
Door Laura2004
#1145537
Ine schreef: Misschien heb je iets aan mijn oude topic hierover: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 592.0.html
Knuffel voor Ziggy! :-*
Ik heb het even snel gelezen, interessant is het wel ja, typisch is dat Ziggy geen pigmentverlies heeft, maar juist pigmentvlekken krijgt in de zomer op haar buik, die normaal roze/wit is en dan pikzwart wordt. Daarbij weten de meesten wel dat Ziggy niet echt een gezond hondje is, dus ik denk eigenlijk dat het met haar algehele gezondheid te maken heeft, de dermatoloog heeft mij ooit ook verteld dat Ziggy altijd gevoelig blijft voor secundaire ontstekingen en het zou mij niets verbazen als haar nagels ook zwakker zijn dan bij de meeste honden.

Hoe is het met Deetje afgelopen? Weet je uiteindelijk hoe het komt? En heb je biotine gegeven?

:offtopic2:Ik heb geprobeerd de taal te veranderen, maar mijn toetsenbord doet nog steeds raar, hoe moet ik het veranderen?
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 11 jan 2009, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1145568
ik heb even gekeken voor je leestekens..
ik heb dat ook vaak.. en ik merkte dat t met een toets recht te zetten is..
ik denk dat je per ongeluk op ctrl shift geklikt hebt..
hier gebeurt dat als ik dat doe.. en komt t weer goed als je het weer doet.. :P
Door Laura2004
#1145577
spreeuwtje schreef: wb haar nagel..
zou de da hem niet kunnen knippen en dan dichtbranden??
natuurlijk doet dat pijn.. maar met een half losse nagel lopen doet ook pijn..
Ik bel morgen even de DA en dan vraag ik wel wat het meest verstandige is, ik ga in ieder geval zometeen lekker wandelen, nu de zon nog een beetje schijnt  :)
Door Nynke
#1145640
Laura2004 schreef: Ik bel morgen even de DA en dan vraag ik wel wat het meest verstandige is, ik ga in ieder geval zometeen lekker wandelen, nu de zon nog een beetje schijnt  :)
ik denk inderdaad dat de DA dat gaat doen, maar liever dat de DA haar even pijn doet dan jij  :-X :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door