Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door RoLa
#1103023
Aktief is voor de aktieve, werkende hond.
Mijn jongste boxer is niet héél aktief, werkt niet maar eet meer dan een kilo (1200 gr) CB natuur per dag en is dan net op gewicht te houden.
Nou is mij al meerdere malen aangeraden aktief te gaan proberen, ook omdat je dan met aktief minder hoeft te voeren en dus goedkoper is.
Kan dat geen kwaad als je hond verder geen prestaties hoeft te leveren behalve dan de prestatie "op gewicht blijven" ;D

En voor een oudere boxer, 7 jaar, kan ik van aktief minder voeren en dus besparen maar is het ook in het voordeel van mijn hond? Of alleen van mijn portometniks? ;)
#1103702
zou het niet doen, aktief is speciaal voor honden die veel doen bv in de sport, zodat ze hele dagen aktief kunnen zijn.
Denk dat je heel snel zal merken dat jouw hond dikker wordt.
als je cb te duur vindt, neem dan een ander merk kvv
#1103704
Ik heb je vraag eerlijk gezegd gewoon niet eerder gezien.

Als ik naar de analyse kijk van Carnibest natuur en actief, dan moet ik concluderen dat er ietsjes meer vet in de actief zit (namelijk 2%) en dat er flink wat meer koolhydraten in zit namelijk 9%. Er zit dus 17% koolhydraat in de actief. Met andere woorden: ze gooien er iets meer vet en iets meer rijst bij. Ik zou het niet aan mijn hond willen voeren, eerlijk gezegd.

Kun je niet wat minder Carnibest natuur gaan voeren en dat aanvullen met goedkope, lekkere vette) dingetjes zoals sardientjes, zalmkop, eendkarkas/nek, schapenvlees, geitenvlees? Belast je je hond niet met extra koolhydraten en da's dus gezonder.
Door RoLa
#1103976
Oke, mijn gevoel klopte dus...
Vond al dat "men" er zo makkelik over deed.
Leek mij een rare manier van "besparen"

[quote="vanaalst"]
als je cb te duur vindt, neem dan een ander merk kvv
[/quote]
Vind CB niet te duur maar ben wel € 5,72 per dag kwijt aan voer voor 2 honden. Dus het is een dure hobby! Maar geef het ze graag! Heb tussendoor ook AHV gevoerd (dat was wel véél goedkoper...en hebben ze het een tijdje erg goed op gedaan) maar ben toch weer terug bij de CB.

Wil nu ook meer gaan verdiepen in het BARF zodat ik het daar mee kan afwisselen.

Bedankt voor de reacties!
Door RoLa
#1104826
[quote="vanaalst"]
bedoelde het niet vervelend hoor, maar cb is gewoon prijzig, dat vindt ik ook.
[/quote]

Heb het ook niet vervelend opgevat hoor.... :D, zeker niet!
CB is duur maar naar mijn mening ook goed.
Dus zolang ik het kan betalen zal ik niet besparen op goed voer voor mijn kanjers!
#1105815
je kan het toch eens afwisselen met wat lekkere vette dingen erbij: een geitenrib of lamsrib erbij geven bijvoorbeeld.
geit is een vette(re) diersoort en dan zijn ze ook nog eens even bezig met knaagwerk. en zoals er net voorbij gekomen is: wat vette vis
#1139757
mijn duitse herder van 9 maanden is ook zeer actief!! ik gaf hem gewoon voer en hij verbruikte teveel.  maar het lijkt wel of ie ADHD heeft! ik Geef hem nu wel high energy! En ik moet zeggen hij is wel iets aangekomen maar zeker niet dik gewoon normaal postuur. Als je veel met je hond hond wandelt en hij loopt lekker los. (hij verbruikt dus veel energie)En je houd gewoon aan de hoeveelheid denk niet dat het veel uitmaakt..
of je nou 1200kg per dag geeft.  of 600kg(voorbeeld)  alleen het is zeker niet aan te raden voor luie honden! als je hond alleen maar 3x per dag ff snel rondje loopt moet je het niet doen! het hoeft is niet speciaal voor werkhonden ook voor hele actieve honden!(mijn fokker zij dat)

alleen je moet het niet voor geldbesparing doen alleen als je hond heel erg actief is.
#1139774
p.s ik weet niet hoe druk jou hond is) Ik zij het uit mijn ervaring omdat mijn hond teveel verbruikte ik train wel 2 avonden en ga elke dag lekker stuk met hem wandelen. Maar hij word niet zobelast zoals een KNPV,IPO hond. 
#1145285
[quote="Staftime"]
Beetje veel denk ik  :o
[/quote] ja was een voorbeeld bedoel der mee,dat je bij aktief je aantal kg vermindert.. mijn hond moest ik steeds meer geven om beetje meer aan te komen..nu ik op aktief zit lagere dosering heeft ie het juiste gewicht!
#1145459
[quote="Wesley"]
ja was een voorbeeld bedoel der mee,dat je bij aktief je aantal kg vermindert.. mijn hond moest ik steeds meer geven om beetje meer aan te komen..nu ik op aktief zit lagere dosering heeft ie het juiste gewicht!
[/quote]

Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
Je praat over kilogrammen, ipv grammen.
600 kilogram is een beetje veel voedsel denk ik, je bedoelde vast 600 gram.
#1145464
[quote="Staftime"]
Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
Je praat over kilogrammen, ipv grammen.
600 kilogram is een beetje veel voedsel denk ik, je bedoelde vast 600 gram.
[/quote] owja sorry was niet echt scherp!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door