Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1145383
t valt me op dat kiek vaker hoest.. en nu ook niest..
ik dacht dat t hoesten te maken had met het feit dat ze sinds een paar weken ineens veel hout en dennenappels eet in t bos..
soms spuugd ze die snachts uit.. maar soms ook niet..
in t bos loopt ze natuurlijk los.. en is het lastig om te voorkomen dat ze alles opvreet..
ik baal er wel van.. goed is t natuurlijk niet.. al lijkt ze er niet echt last van te hebben..
behalve dan dat hoesten..

vanmorgen ineens.. moest ze zomaar een keer of 5 achter elkaar niezen..
ook tijdens de wandeling moest ze ineens hoesten nadat ze met haar vriendje had gespeeld..

iemand enig idee wat t zou kunnen zijn?
als ik in haar keel kijk.. zie ik  niks.. dat laat ze goed toe..
hij is niet rood en er zitten geen vreemde dingen in zo een beetje vooraan..
hoe dat helemaal van binnen is weet ik natuurlijk niet..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1146236
ik heb wel honden met kennelhoest meegemaakt.. maar dat klonk veel heftiger..
ze heeft vandaag niet gehoest.. maar wel tig keer geniest..

moet ik nou met haar ook al naar de d.a.??
ik krijg er wat van..  :-X
Door Sietie
#1146352
Kan toch kennelhoest zijn... hoeft niet altijd met snot en zo gepaard te gaan... zolang er geen echte snot uit de neus komt hoef je er niet mee heen... als er wel snot komt dan is er een bacterie bij betrokken...Bij kennelhoest ook veel keel schrapen (net of hebben ze wat in hun keel) hoesten en of niezen...
Door Sietie
#1146478
spreeuwtje schreef: ok.. dat wist ik niet..
er is geen snot.. dus ik kijk t nog wat aan??
ik krijg t benauwd van zoveel zieke beessies..  :o
als het zo lijkt, hoe ik het heb beschreven zou ik mooi afwachten...voor hetzelfde is ze er met een paar dagen tot een week overheen...krijgt je van die witte gele snot uit de neus en kan ook uit de ogen komen dan zou ik wel even een AB kuurtje ophalen want dan is er een bacterie bij betrokken en die kun je wel behandelen...
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1146547
ze lijkt nu minder te niezen.. gister deed ze het om de haverklap..
nu heb ik t nog maar 1x gehoord..
verder ziet ze er goed gezond uit.. dus idd.. dan wacht ik..
ab er nu al in vind ik dan niet nodig.. :)

dank je wel!!!
ik werd er niet goed van..
ik geloof dat ik de laatste tijd echt een abonnement op de d.a. heb..  :-\
Door Mevroi Kruim
#1146756
Jahoor, kinderhoestdrank of tijmsiroop, die zonder suiker, of gewoon een theelepeltje milde honing.
Bij mij hebben ze allebei kennelhoest gehad, Tara 2x, 1x met dat niezen en 1x met hoesten en Kátur 1x met hoesten. Ze waren er totaal niet ziek van, geen koorts, gewone eetlust, alleen van dat hoesten gingen ze soms een beetje kotsen.
Het echte stevige hoesten duurde ook maar 1 dag, daarna was het meer af en toe kuchen. Ik deed ze toen trouwens ook een tuig om, door de halsband gaan ze ook vaak hoesten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door