Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1144705
Onze eerste BARF week zit er op!
Ik heb hier een aantal tips gekregen en ben daar mee aan de slag gegaan.
De brokken heb ik inderdaad niet op gemaakt, ben volledig over gegaan op barf en ik moet zeggen: ze doen het goed!
Behalve gisteravond dan. Er werd geadviseerd om eens per week vette vis te geven. Dus gisteravond heb ik ze een stukje roodbaarsfilet (als ik het goed heb) gegeven. Een paar uur later hebben ze het beiden eruit gegooid.
Waar kan dit aan liggen? Het was niet heel veel en ik heb speciaal de graatjes eruit gehaald, omdat ik vond dat ze wel heel scherp waren. Iemand een idee?
Is vis trouwens echt nodig? Wat zit daarin wat ze nodig hebben?
Ik dacht namelijk dat een carnivoor geen vis eet..
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1144737
is roodbaars geen zoutwatervis????
tja en of ze echt vis nodig hebben, zijn de meningen over verdeeld. ik denk het wel als je honden graag vis eten!
Mijn honden hebben altijd vis gegeten (zalm, makreel, haring, sardien), tot dat ze er alle vier mee begonnen te miepen. Veel geprobeerd om ze weer aan het vis eten te krijgen , maar nada niets :-\
De zalmmix van herby eten ze wel, dus dat krijgen ze nu 1 keer in de 2 weken. En Didge is sinds kort weer van zijn geloof afgestapt en weer aan de zalmkoppen en krijgt hij nu 1 keer in de 2 weken. Verder voer ik gewoon af en toe eens een visoliecapsule
Als ze het eten, is het prima, eten ze het niet, jammer dan. Maar denk niet dat ze er iets aan over zullen houden al is het wel een gemis aan de omega 3
Door Linda & Kay
#1144740
Ik heb even gegoogeld en roodbaars is inderdaad een zouwatervis. Is dat niet goed dan?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1144755
je kan beter wat klein beginnen met vis geven, sardientjes bv.
Hier heeft het ook even geduurd voordat ze het met smaak opaten
Ik moets het ook opleuken met bv huttekase met sardientjes...
nu eten ze het wel, en zelfs met smaak!!
ik geef ze sardientjes, makreel en zalmrepen.
en altijd las ik 1 visdag per week in.
Door Linda & Kay
#1144760
vanaalst schreef: je kan beter wat klein beginnen met vis geven, sardientjes bv.
Hier heeft het ook even geduurd voordat ze het met smaak opaten
Ik moets het ook opleuken met bv huttekase met sardientjes...
nu eten ze het wel, en zelfs met smaak!!
ik geef ze sardientjes, makreel en zalmrepen.
en altijd las ik 1 visdag per week in.
Oké, maar waar is vis precies goed voor behalve de omega 3?
Ze vonden het trouwens wel heel erg lekker, dat wel.
Door Lizzy
#1144801
Wolf vangt en eet zalm:



Misschien ga je te snel? Ik zou zelf nog een paar weken wachten en dan over een paar weken eens proberen een half rauw sardientje aan je hond te geven. Bij de rest van zijn eten. En dan eens kijken hoe dat gaat.
Door Nynke
#1144986
hoort roodbaars bij de vette vissoorten ??  ???
Door Linda & Kay
#1145002
Nynke F schreef: hoort roodbaars bij de vette vissoorten ??  ???
Volgens mij wel:

Roodbaars; Schorpioenvis
Typisch Europese vissoort. Lengte 40 cm. Hij wordt ook wel schorpioenvis genoemd vanwege zijn giftige stekels die pijnlijke verwondingen kunnen veroorzaken. Hij eet veel haring en is daardoor zelf ook lekker vet. Zeer smakelijke vis. Bakken, stoven of frituren.
Levertraan met veel vitamine A. Gezond vet 5%; eiwit 22%
Door appart
#1145310
Hier heb ik gelijk Chic vis gegeven. ik doe nu nog half kvv half barf.
Maar net wat jij je afvroeg zijn graten van een vis te scherp of kunnen ze dit zo eten?
Door Lizzy
#1145337
Graten van beginnersvisjes zijn zacht. Sardientjes, kleine makreeltjes, panharing: allemaal zacht en goed te doen. Kabeljauw, zalmkop, etc: die zijn wat harder, de graten. Toch at mijn pup die ook al bij 9 weken, maar met dat verschil dat mijn pup nooit 1 brokje van dr leven gezien heeft!
Door appart
#1145338
Chic eet hier wel makelijk een zalm kop weg zonder enige moeite.
Was alleen bang dat de graat mischien te scherp was.
Maar als dat niet zo is kan ik dat haar dus ook wel geven.
Kan namelijk gratis zalm graat krijgen niet heel veel per keer maar dat hoeft ook niet.
Door Boez
#1145454
Lizzy schreef: [knip] maar met dat verschil dat mijn pup nooit 1 brokje van dr leven gezien heeft!
Lucky dog!  :D
Door millyckk
#1145468
Aansluitend op dit topic ook een vraagje: heb vorige week een pondje ansjovis ( onbewerkt) gekocht bij gebrek aan sardientjes.
Heb Milik om te proberen, 2 visjes gegeven, hij vond het heerlijk!  Een uurtje of 2 later kwam alles er echter weer uit. Paar dagen later nog eens geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Heb even in de zoekfunctie gekeken, maar ansjovis kun je toch gewoon geven?
Ik geef  op het moment 50% KVV en 50% barf, hij krijgt al aardig wat verschillende vleessoorten en behalve in het begin wat gedoe met eendennekken, eet hij nu eigenlijk alles zonder problemen. Bestaat er misschien ook een visallergie bij honden?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1145471
Joke heeft Milik al eerder vis gehad?
misschien te vet? Heeft hij het wel weer opgegeten?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door