Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#1144648
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1144785
Het kan, denk ik, van alles zijn. Het kan een allergie zijn maar ik vermoed dat er eerder een bacterie en eventueel schimmel + gist in het oor zit. Wat ik zou doen: een kweekje van het oorsmeer laten nemen (en dus op kweek laten zetten). Daarna zou ik zelf 2 keer per dag Prodier Oordruppels of Puur Oor in het oor doen. En ik zou het zelf niet reinigen met een reiniger (ik heb daar eerlijk gezegd geen goede ervaring mee). Dit moet je wel langere tijd volhouden. En verder zou ik een kuurtje met groene leem doen. En eens beginnen met 1 keer per dag 1 theelepel groene leem door het eten te doen. Dat opbouwen naar een dessertlepel. En, eventueel daar achter aan een kuurtje Drainage Compositum van de Groene Os.

Heb je hem pas laten vaccineren toevallig?
Door kojak
#1144799
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1144807
Lizzy schreef: Het kan, denk ik, van alles zijn. Het kan een allergie zijn maar ik vermoed dat er eerder een bacterie en eventueel schimmel + gist in het oor zit. Wat ik zou doen: een kweekje van het oorsmeer laten nemen (en dus op kweek laten zetten). Daarna zou ik zelf 2 keer per dag Prodier Oordruppels of Puur Oor in het oor doen. En ik zou het zelf niet reinigen met een reiniger (ik heb daar eerlijk gezegd geen goede ervaring mee). Dit moet je wel langere tijd volhouden. En verder zou ik een kuurtje met groene leem doen. En eens beginnen met 1 keer per dag 1 theelepel groene leem door het eten te doen. Dat opbouwen naar een dessertlepel. En, eventueel daar achter aan een kuurtje Drainage Compositum van de Groene Os.

Heb je hem pas laten vaccineren toevallig?
Weet jij waarschijnlijk niet, maar deze hond krijgt Fenobarbital voor zijn epileptische aanvallen en dan zou ik dus geen groene leem willen geven.
Door Lizzy
#1144831
Angelique schreef: Weet jij waarschijnlijk niet, maar deze hond krijgt Fenobarbital voor zijn epileptische aanvallen en dan zou ik dus geen groene leem willen geven.
Oh OEPS! Nee, sorry, dat heb ik niet gevolgd/wist ik niet. Nee, dan kun je beslist geen groene leem geven! Dank je Angelique!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1144844
Lizzy schreef: Oh OEPS! Nee, sorry, dat heb ik niet gevolgd/wist ik niet. Nee, dan kun je beslist geen groene leem geven! Dank je Angelique!
Graag gedaan. Je kunt nu eenmaal niet alles weten en/of bijhouden en Fenobarbitalgevalletjes hebben nu eenmaal altijd net iets meer aandacht van mij. :-\
Door kojak
#1144851
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1144853
Angelique schreef: Graag gedaan. Je kunt nu eenmaal niet alles weten en/of bijhouden en Fenobarbitalgevalletjes hebben nu eenmaal altijd net iets meer aandacht van mij. :-\
Ja, helaas hebben die inderdaad meer aandacht van jou :( :(

Zeg, zou je wel Drainage Compositum durven geven of ook niet? Ook eng zeker?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1144861
kojak schreef: dat had ik zelf ook niet geweten, dankje angelique  :) wat zit daar precies in waardoor het niet goed gaat ?
Groene leem heeft de eigenschap om niet-lichaameigen stoffen het lichaam uit te werken. Dus vooral na zwaar medicijngebruik is Leem heel nuttig om het lichaam op te schonen. Gebruik je echter structureel medicijnen dan kan het gebeuren dat de medicijnen afgevoerd worden voordat ze tot hun werking zijn gekomen. In jouw geval zou de FB dus te snel afgevoerd worden en loop je het risico (weer) aanvallen te krijgen. Dit soort dingen staan overigens wel in de bijsluiter dacht ik, maarja, dan heb je het al in huis en kun je het dus in de kast zetten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1144863
Lizzy schreef: Ja, helaas hebben die inderdaad meer aandacht van jou :( :(

Zeg, zou je wel Drainage Compositum durven geven of ook niet? Ook eng zeker?
Neuh, Drainage vind ik niet eng, ik geef zelf ook Chlorella, geen megadoseringen, maar toch soms wel gewoon een kuurtje van een pilletje of 6 per dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door