Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1144440
Timo hapt veel sneeuw tijdens de wandeling als hij los loopt.
Kan dit een blaasontsteking veroorzaken? Hij plast meer als normaal .
Door Ing
#1144452
Het kan ook diarree veroorzaken, ik denk dat er in sneeuw wel bacteriën zitten.
Heb je Granberry in huis? Dat kan je meteen even geven door het voer, kijken of dat helpt.
Door Truus
#1144464
Ing schreef: Het kan ook diarree veroorzaken, ik denk dat er in sneeuw wel bacteriën zitten.
Heb je Granberry in huis? Dat kan je meteen even geven door het voer, kijken of dat helpt.
Ik heb alleen tabletten in huis.
Door Truus
#1144511
Zijn ontlasting is wel normaal . Lees elders dat het ook een maagwandontsteking kan opleveren. Hij is weet dat het niet mag en kijkt dan scheef met z'n ogen naar mij en...hap :-\
Ik kijk het even aan anders maar even urine opvangen.
Door Femke
#1144513
waarom denk je aan een blaasontsteking dan? Als hij sneeuw eet plast hij automatisch ook meer toch?

Sunday hier plast ook stukken meer als er sneeuw ligt, die kan al dat lekkers ook niet laten liggen. Echt blij ben ik er niet mee maar ik krijg het niet afgeleerd.
Door Truus
#1144515
Femke schreef: waarom denk je aan een blaasontsteking dan? Als hij sneeuw eet plast hij automatisch ook meer toch?

Sunday hier plast ook stukken meer als er sneeuw ligt, die kan al dat lekkers ook niet laten liggen. Echt blij ben ik er niet mee maar ik krijg het niet afgeleerd.
Ik denk dit omdat hij kontant naar buiten wil. Net geweest en weer en weer.. :-\
Ik kan het ook niet afleren maar het lijkt me niet gezond die koude sneeuw .
Door Femke
#1144519
Truus schreef: Ik denk dit omdat hij kontant naar buiten wil. Net geweest en weer en weer.. :-\
Ik kan het ook niet afleren maar het lijkt me niet gezond die koude sneeuw .
plast hij dan normale hoeveelheden? Of heeft hij aandrang voor een paar druppeltjes?
Door Truus
#1144520
Femke schreef: plast hij dan normale hoeveelheden? Of heeft hij aandrang voor een paar druppeltjes?
Hij plast wel normaal inderdaad..mmm.. met druppeltjes lijkt het meer op een blaasontsteking ;)
Bedankt.
Door Femke
#1144522
Truus schreef: Hij plast wel normaal inderdaad..mmm.. met druppeltjes lijkt het meer op een blaasontsteking ;)
Bedankt.

hoe vaak wil hij naar buiten? Bij twijfel kan je natuurlijk altijd even een plasje inleveren. Sunday moet dan meestal 1 of 2 keer op een avond extra plassen maar hij plast dan wel vaak heel lang.
Door Truus
#1144529
Femke schreef:
hoe vaak wil hij naar buiten? Bij twijfel kan je natuurlijk altijd even een plasje inleveren. Sunday moet dan meestal 1 of 2 keer op een avond extra plassen maar hij plast dan wel vaak heel lang.
Ik denk dat Harry gisteravond wel 6x naar buiten is geweest met hem.Gelukkig liet hij mij binnen met die kou :). Hou het in ieder geval in de gaten.
Bedankt voor het mee denken :-*
Door Femke
#1144556
Truus schreef: Ik denk dat Harry gisteravond wel 6x naar buiten is geweest met hem.Gelukkig liet hij mij binnen met die kou :). Hou het in ieder geval in de gaten.
Bedankt voor het mee denken :-*

poeh dat is wel veel, 6 keer op een avond. Ik zou het zeker ff in de gaten houden en anders maandag even wat urine wegbrengen  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door