Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hamada
#1144461
Een vriendin van me heeft een ierse setter van een jaar of zes die vorig jaar een autoongeluk heeft gehad. Achterpoot en bekken gebroken en middels operatie (pinnen in het bot) weer opgelapt is.
Duidelijk was dat hij letterlijk en figuurlijk een flinke klap heeft opgelopen. Hij heeft een tijd duidelijk pijn gehad en was dan ook erg snauwerig naar de andere honden (2) in huis. Sinds de aanrijding is hij naar andere honden buiten heel fel en aanvallerig, waardoor hij niet meer mee kan naar plaatsen waar andere honden komen. Sinds de pinnen uit zijn heup zijn gehaald ging het wel wat beter (nu een paar maanden), hij was stabieler en leek geen of minder pijn te hebben.
Nu is hij sinds een paar weken weer duidelijk uit balans. Hij heeft moeite op de vensterbank te klimmen waar hij altijd ligt, heeft moeite met in de auto te komen, is weer wat snauweriger en begint te slopen (kapot bijten hondenmand). En verder toont hij gek eetgedrag wat hij voorheen nooit had. Hij heeft een pak suiker te pakken gekregen en dat leeg gegeten en hij heeft zich ontfermd over een flinke pot olijven, die hij ook opgegeten heeft (de olijven dan  :)).
De dierenarts kan vooralsnog niet iets concreets vinden en heeft hem in eerste instantie pijnstillers gegeven omdat het niet uit te sluiten is dat de hond weer/nog steeds pijn heeft van de operatie.
Mijn vriendin geeft de honden brokken, en ik heb in ieder geval aangeraden eens kvv te proberen. So wie so een lekkere hap voor een hond die toch niet lekker in zijn vel zit en mogelijk krijgt hij dan wat minder de neiging om vreemde dingen te eten.

Maar kent iemand dit gedrag? Onrust (om zo maar samentevatten) en vreemde eetbuien?
Door Borke
#1144480
Ht gedrag ken ik niet en kvv gaan eten lijkt me een prima advies, of gewoon Barfen.
Wellicht een keer bij een holistisch dierenarts langs gaan.

Overigens vind ik het erg aardig van je dat je zo met je vriendin meedenkt, maar waarom nodig je haar niet uit om zelf lid van Barfplaats te worden?
Mijn ervaring is dat mensen dan toch gewoon beter geholpen zijn omdat ze zelf hun verhaal kunnen vertellen en dus blijkbaar ook voldoende gemotiveerd zijn om advies aan te nemen.

Barfplaats wordt gesponsord door