Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ing
#1144430
Hai!

Mijn teefje krijgt Propalin, om te kijken of haar blaassluitspier hierop reageert! Het is van belang dat ze niet meer druppelt, dat de blaas goed sluit, omdat ze vaak blaasontsteking had en nu voor het eerst sinds maanden bacterievrij is!!!Dus nu zoveel mogelijk kansen om nieuwe bacteriën op te lopen uitsluiten!
Ik heb andere topics hierover al gelezen, alleen vraag ik me af hoe je het het beste kunt geven: rechtstreeks in de bek of over het eten?
Vanochtend in haar bek was geen succes, het is nogal bitter.....
Maar het risico dat ze, als ik het over haar eten gooi, niet meer wil eten, vind ik ook aanwezig.
Hoe deden jullie dat? Wat zijn jullie ervaringen?
En zijn er bijwerkingen gesignaleerd (ze is nu namelijk sloom en lijkt niet zo lekker....)

Groetjes, Ing 
Door Lizzy
#1144434
Het smaakt inderdaad buitengewoon smerig, Propalin. Pinkel moest er zelfs (toen ze nog Propalin kreeg, ze krijgt nu natuurlijke middelen die de blaasspier versterken en waarop ze droog is) van braken. Ik deed het daarom door het eten. En echt goed doorroeren want als ze een stuk vlees te pakken had waar de Propalin op lag, vrat ze dat mooi niet op!
Door Ing
#1144437
Ha zie je wel! Ik denk dat Tess nu ook gewoon tegen braken aan zit.....
Ik ga het door haar eten proberen en goed roeren, gelukkig krijgt ze ook zalmolie door haar eten geroerd, dat zal debitterheid wat wegnemen!

Wat geef jij voor natuurlijke middelen Lizzy? Quertilla van Bloem en Optimax misschien?
Door Lizzy
#1144445
Ing schreef: Ha zie je wel! Ik denk dat Tess nu ook gewoon tegen braken aan zit.....
Ik ga het door haar eten proberen en goed roeren, gelukkig krijgt ze ook zalmolie door haar eten geroerd, dat zal debitterheid wat wegnemen!

Wat geef jij voor natuurlijke middelen Lizzy? Quertilla van Bloem en Optimax misschien?
Yep. Angelique is hier op Barfplaats een hele tijd geleden met deze tip gekomen. Ik ben 'm uit gaan proberen en : met succes!
Door Ing
#1144451
Dacht het al, had dat ook al gelezen!
Helaas reageert Tess daar totaal niet op, ze heeft dat weken gehad, maar misschien na eerst Propalin te hebben gegeven?
Hoe lang heeft Pinkel Propalin gehad van jou?
Door Lizzy
#1144494
Overigens hielp Propalin hier dus op het laatst niet meer. Ze bleef lekken. Bovendien kreeg ze hartkloppingen van die narigheid....
Door ~Joke~
#1145023
Hier ook goede resultaten op verikan en quertilla. Bij Kyra hielpen de reguliere medicijnen niet.
Ik laat Kyra trouwens tegenwoordig wel wat vaker tussendoor plassen. 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door