Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1143883
Hallo allemaal,

Ik heb hier al eerder een berichtje geplaats over mijn witte herder pup :pup:
Ze had namelijk een enorme groeiachterstand en was met 10 weken, maar 3,3 kilo :'(...
Omdat ze haar brokken niet wou eten werd ze alleen maar magerder, dus zijn we overgestapt op kvv van Prins, om van daar uit straks over te stappen op BARF.
Nou krijgt ze 400 gram kvv, omdat hier ook gezegd werd dat ze wel wat meer mocht hebben, omdat ze zo magertjes was...
Ze vindt het trouwens heerlijk, ik geef haar nog in 4 keer eten, dus 4 keer 100 gram.
Ze eet het ook direct allemaal op en zoekt dan nog het hele huis door als er toevallig nog ergens wat te vinden is ;D.
Nou, je kon al heel snel zien dat ze er beter uit ging zien...
Nou heb ik haar vanmorgen gewogen en nou is ze 5,3 kilo!!!
Ik was aan de ene kant wel heel blij, maar aan de andere kant vraag ik mij af als dat niet teveel is in zo'n korte tijd...
Ik heb niet echt het idee dat het teveel voeding voor haar is, want ze eet direct alles op en ze is ook niet te dik nu ofzo.
Nou, ben benieuwd wat jullie ervan zeggen....
#1144337
ik denk zelf dat dit voor een keertje best kan, want heb het namelijk met Bantu ook gehad. Ik ging na een gewichtstoename van 2 kilo niet vermeerderen in haar menu, dus dan kreeg ze een week dezelfde hoeveelheid als de week ervoor.
#1144417
Wij hebben een bobtailpup van 18 weken. Ze groeit normaal ruim 1 kilo per week, maar er zat 1 week bij dat ze 2,5 kilo was gegroeid. Ik vond dat ook wel veel en heb dit even nagevraagd bij de fokker. Zij vond dat voor een keertje geen probleem.

Gr. Liesbeth
#1144454
lijk mij niet erg hoor, ze was té mager, en had dus wat goed te maken, ook als ze nu nog een keer flink wat aankom zou ik me zeker niet druk maken, vooral omdat ze een achterstand had, wat je niet wil is dat ze moddervet wordt, dus hou haar even op de 400 gram per dag en kijk wat ze komende weet doet... komt ze minder aan maar nog steeds netjes (zeg maar rond een kilo) dan kan je haar mischien een heel klein beetje extra geven. Ik hoop echt dat het goed blijft gaan en dat ze nu lekker kan gaan groeien en genieten van haar eten ;)
#1146130
Bedankt voor jullie reacties...

Ik was inderdaad ook van plan om gewoon nog even door te gaan met 400 gram per dag en dan kijken hoe ze het aankomende week doet...
Ben in ieder geval heel blij dat ze het zo lekker vindt en er goed op groeit...

Groetjes Jolanda
#1162521
ja hoor het gaat ontzettend goed met ons "kleine" herdertje...
Ze is al 8 kilo ondertussen, dus ze groeit nog wel erg hard,
maar dat zal straks wel wat langzamer gaan.
Ze is in ieder geval nu gek op haar eten!!
Heel wat beter dan brokken.

Groetjes Jolanda
#1162531
Hoi,
Ons belgje is nu bijna 14 week en krijgt 600 gr. per dag ,verdeeld in  3x.
Zij groeide de eerste weken ook enorm hard, nu zit ze al een paar week op dit niveau.
Het lijkt zelfs alsof ze er een beetje zat van kvv. is, ze springt er niet zo enthousiast meer op af als eerst.
ik heb altijd carnibest, natuur. haar bakje is altijd wel leeg hoor, maar ze kijkt me zo aan van , moet ik alweer eten ? ???
Misschien moet ik maar overstappen op 2x eten per dag ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door